Very Important People

JohnDoe33

Gedeactiveerd account
Lid sinds
8 februari 2010
Berichten
3.997
Hoewel een aantal mensen op dit planeetje zich nogal verheven voelen, zijn we natuurlijk allemaal belangrijk... :-)

Fijne dagen gewenst en :W voor het nieuwe jaar!

 
Last edited by a moderator:
De eerste 30 seconden had ik zo iets van JA ! (ik luister nogal met academische vastgeroeste ideeën) Dan laat je de track een heel andere wending nemen. Jammer ? Dunno. Het gestutter is ok, de eerste 10 sec. Goede elementen aanwezig, maar het komt soms wat bizar over allemaal. Om dan te besluiten met een piano die toch weer aanvaardbaar wordt. Vind ik het slecht ? Nee. Vind ik het goed ? Nee. Ik laat het in het midden en over aan anderen. Misschien had ik beter helemaal niks geschreven ! Toch respect voor het werk dat je er aan hebt gehad.
 
hmm ja je intro bgengt je in een bepaalde sfeer, waar je na 10 seconden dan ook gelijk weer uit gehaald wordt door de rest van het nummer.. beetje jammer idd. Verder is't wel een interessant nummer. Misschien een kwestie van vaker luisteren ook. Die sample zou ik er denk ik uit halen, da's een beetje kitscherig.
 
Het was best spannend om jullie reacties te lezen.. Dank!

De vocal sample was eigenlijk het eerste waar ik mee begon.
Verder klonk de track oorspronkelijk wat anders. maar dat was te saai....
Misschien is het uiteindelijke resultaat iets te veel van het goede? ;-)
 
Ik vind het een originele track met een opmerkelijk evenwicht; toegankelijk en experimenteel.
Het jammerlijke is dat ik ook het gevoel heb dat het geheel niet genoeg aan elkaar hangt.
Maar dat zou nu ook wel eens de reden kunnen zijn dat ik dit een intrigerend nummer vind, moeilijk te beoordelen.
 
Even los van de piano, heeft deze track een heel duidelijke Bohemen signatuur. Maar ik hoor ook nieuwe elementen. Die piano bijvoorbeeld, heel mooi. Misschien zou je met die akkoorden eens een heel nieuwe track kunnen beginnen. Gewoon lekker de tijd nemen en uitwerken.
 
die intro vond ik wel leuk.
maar dan komt er eens iets techno achtig.
en dan komt er ineens vocalen wel grappig gedaan.
maar toch het is allemaal wel ineens.
terwijl alles wel leuk en goed klinkt.
alleen het knutselt nog niet goed bij elkaar de stukken.
terwijl ik de stukken wel kan waarderen.
 
zit veel in en elk "dingetje" zou bijna een eigen track/uitwerking verdienen. de pianostukjes vind ik het mooist. los van het wat "los zanderige" is één en ander toch wel goed in verhouding gemixed. gek genoeg.
 
Leuk en best leerzaam jullie reacties! Ik moet dus meer imitatie-pianomuziek gaan maken.. :-)

En idd het gestotter is een truukje dat ik pas sinds kort misschien iets te enthousiast toepas... De vocalsample uit een spraaksynth begon het allemaal mee, maar natuurlijk had ik liever gewoon goed kunnen zingen.. :D

Nu moet ik zelf ook maar eens proberen te gaan reageren op de andere inzendingen!
De afgelopen dagen heb ik vooral geluisterd en wijntjes gedronken.. :W
 
Vind de piano fijn om naar te luisteren. De rest van de track vind ik lastig te volgen. Vooral omdat het vaak erg druk is, met name in het laag.
 
Hey Bohemen, ik ben al eerder wat kritisch op deze track geweest. De track heeft zeker wel een aantal goede elemenent in zich, maar toch vind ik allemaal net wat te gekunsteld overkomen (die stutter bv is mijns inziens geen verbetering tov je eerdere versie). Je hebt de track wel een stuk gevarieerder gemaakt dan de 1e die ik geluisterd heb (even uit mijn herinninering dan), dus dat ik vind ik heel positief. Let wel, ik vind het geen slechte track, ik denk dat het voor een groot deel ook met smaak te maken heeft.
 
Ik had in de eerste halve minuut het gevoel dat het een lekkere Bugge Wesseltoft / Henrik Schwarz achtige vibe zou worden. Dwz mooi lyrische pianoakkoordjes met een wat nerveuze electronische ritmetrack eronder. Maar toen werd het ineens wat anders. Ach ja, muziek is spelen met verwachtingspatronen, misschien moet ik dit stuk vaker horen.
 
Back
Top