EdwinSL - NoAutomation

EdwinSL

Stamgast
Lid sinds
27 februari 2017
Berichten
361
Locatie
Den Helder
Kicking off!
NoAutomation, en ook geen equalizers, compressoren of meer van zulk spul.
Rauw, maar wel mijn beste opname van 2018, de bass is KD2 van de MFB Tanzbär 1 door een Elektron Analog Drive, de snare is een gratis sample met wat reverb. De late chords komen van mijn DSI Tetra (de string is SolinaV).
De lead is een AS Fusebox in combi met mn Eurorack (met een Tiptop 909 closed hat).

Zoals Coca-Cola zou zeggen; enjoy.

 
Ik denk dat het helpt als je hier stoned naar luisterd. Wel goede sounds idd. maar het is voor mij een beetje een backing track voor een element wat nog mist (zang of zo)
 
Ik denk dat het helpt als je hier stoned naar luisterd.

Ik sluit me hier bij aan. Te elementair. Maar laat zulke commentaar je zeker niet ontmoedigen. Ik kan me voorstellen dat er wellicht even goed mensen zijn die dit kunnen smaken, net omdat het zo beperkt is gebleven... ?
 
die gedistorte kickdrum geeft een interessante toch wel warme baslijn

denk wel dat er meer uit dit nummer te halen is. string wat harder, meer reverb. meer reverb op de snare zou de boel nog wat smeuiger kunnen maken. pindakaas mét stukjes
verrassend reggae/dub stabje wat er later in komt, past er mooi bij:) had er eerder in mogen komen, geheel is wat lang voor de minimaalheid
 
I'm just here for the distorted kick and the pitch modulation haha. Ik vind de track niet erg af maar als je synth begint te "praten"wil ik wel terug praten dus dat is wel positief :P
 
Beetje langdradig, maar wel leuk. Vind de strings net iets te ijl: die mogen van mij wel vetter, maar da’s persoonlijk.
 
Inderdaad wat minimalistisch maar zie ik te gebruiken in een film over het grootkapitaal tegen de achtergrond van de studentenrevoltes in de States eind jaren 60 begin jaren 70 vorige eeuw.
(Zabriskie Point 1970 ;) ) Wetende dat muziek van Pink Floyd hiervoor gebruikt werd is bij deze dus zeker een compliment!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Thanx voor alle feedback, het wordt gewaardeerd hier. Ik vind het vooral leuk om mee te doen, normaal gesproken verafschuw ik competitie in muziek (rampzalig voor je creativiteit denk ik) maar dit is een speciale, unieke competitie waar ik graag een uitzondering voor maak, props voor de mensen van Synthforum.

Cheers all en een fijn 2019 alvast.

Enne, dat in comment 2 al naar Mary Jane wordt verwezen is echt thuiskomen voor mij:verkoght:
 
Iets snellere drums graag of mss een reggea orgeltje erbij . Voor mij klinkt het niet helemaal af maar is het een hele goeie basis om rond te werken . Aha daar is het reggea orgeltje al iets te snel getypt . Dat mag dus wat eerder komen van mij , af en toe die drum laten stoppen en ja heerlijk chil trackje
 
Volgens mij is dit de eerste keer dat ik een track van je hoor. En op de een of andere manier had ik meer verwacht. Geen idee waarom. Heb je voor deze track ook geen sequencer gebruikt? Ik vind het maar lastig te volgen. Sorry voor de negatieve feedback, maar ik kan er gewoon heel erg weinig mee.
 
het is rauw dat zeker.
maar het is wel met leuke sounds er tussen echter is het ook wel een beetje langdradig voor mij.
 
De sound spreekt me zeker wel aan, vooral het laag vind ik heerlijk. De haperende drums en gebrek aan progressie in de track stoot me dan weer af. Samengevat, klinkt vet maar niet mijn ding.
 
Terwijl ik je track opzette las ik je introductie. Door de eerste klanken en die introducie waren mijn verwachtingen hooggespannen, helaas bleef het naar mijn idee allemaal een beetje in eenzelfde hook hangen. Ik kon mijn aandaccht er eerlijk gezegd niet helemaal bijhouden, er had dus wat meer variatie in gemogen wat mij betreft. Je sound ansich klinkt wel lekker, zoals al eerder genoemd er mist nog wel het eea in deze track.
 
Het weet me geen 7 minuten te boeien ook al zitten er vette klanken in, het is een beetje saai, voor mij dan.:)
 
zoals velen voor mij al opmerken, mooie en/of aparte sounds, maar het nummer wil voor mij maar niet op gang komen. ergens verwacht ik als eenvoudige luisteraar (niet Roland Kuit geheten ;)) een intro-middenstuk-eindstuk(je).
 
Alles helemaal strak en precies op de tel hoeft van mij ook weer niet. Maar te sloppy is ook weer niet alles. Ik vind het ook iets te leeg en er had iets meer mogen gebeuren. Geluiden zijn inderdaad mooi, dat dan weer wel.
 
Back
Top