Payt - Revere

Ah meneer Lansberg, dank voor je weloverwogen commentaar. Dingen in die mate plannen ligt niet in mijn aard geloof ik. Op de laatste 'gitaar'solo na is alles zo'n beetje in 1 take ingespeeld, misschien 2. maar je hebt gelijk, er valt wellicht nog wat meer uit te halen, maar voor nu is het wat het is, en eigenlijk vindt ik het zo ook goed. Ik heb het ook allemaal niet al te erg bijgeschaafd.. de gitaarsolo's zijn wat rauw, de timing niet al te strak en gequantiseerd, het clipt een beetje hier en daar. Ik doe dat niet bij elk nummer, maar in dit geval past het in mijn opzet om een nummer te maken wat iets organisch heeft.

Wat die donderslag betreft.. tja het is wat clichematig.. maar dan wel de kanttekening erbij dat ik de onweersbui zelf heb opgenomen met m'n H2N, en ik had het geluk dat bliksem een keer vlakbij insloeg.. het was echt een heerlijke knal, en die zit nu in dit nummer :).. dus hopelijk maakt dat wat goed ;)
 
Laatst gewijzigd:
Mooi die shimmer in het begin! Deze track is echt heel sfeervol, ingetogen, maar staat toch als een huis. Je hebt er veel detail ingestopt zodat het nergens gaat vervelen, heel goed gedaan!
 
Ik vind die piano met momenten er niet bij passen, of niet juist klinken qua ritme en toon.
Verder knap werk!:okdan:
 
Zo dan, vet sfeertje!
Ben het eens met eerder commentaar op de mix, daarmee zou je nóg meer uit dit nummer kunnen halen.

Terwijl ik het commentaar van Dr. van Lansberg zit te lezen over Min en Maj overgangen en denk "waar hééft hij het over...?" knalt de gitaar erin en snap ik 'm :)
Maar het is net een beetje als bij het nummer van Hermax: hier zit zoveel werk in, dat je het nooit allemaal perfect kan krijgen.
Geeft niks, ik ben onder de indruk!.

Oh ja, en die donderslag... :D
 
Knap gedaan. Mooie sounds en opbouw. Mag van mij wat sneller, en ik denk dat mijn enige commentaar verder is dat dit vraagt om een echte drummer, voor wat meer groove/levendigheid. Net iets te rechtlijnig voor mijn smaak. Maar zeker heel tof gedaan.
 
beginstuk heeft mijn voorkeur, maar dat neemt niet weg dat het "Pink Floyd"-stuk ook goed geslaagd is. maar van het eerste overgaan naar het tweede vind ik minder. dan denk ik laat het begin maar gewoon weg of maak daar een apart nummer van. maar gitaarspelen (of imiteren op keyboard?) dan kan je als de beste!
 
Er zitten veel mooie gedeeltes in, het geheel is lekker dromerig. Een mix van idd Pink Floyd met Air, Serge Gainsbourg en Jan Hammer. Ben het eens met Dr van Lansberg wat betreft de solo's en akkoorden. Sowieso een track rijk aan ideeen, maar ook wel wat stuurloos. Al moet ik zeggen dat ik m nu al voor de derde keer luister, toch een hele mooie trip. :-)
 
Hoewel ik iets teveel naar Pink Floyd heb geluisterd en al jaren niet meer, kon ik je track prima verdragen... :-)
Misschien niet helemaal perfect, maar toch een best een krachtig stukje muziek!
 
Had deze van de week al even via mn phone en koptelefoon geluisterd: knap gemaakt en heel fijn om naar te luisteren!
 
Als Floydaholic moet ik hier ook iets van zeggen. Doet me eerder denken aan het album "Is this the life we really want" van Roger Waters dan Floyd, maar da's zout op slakken leggen. Klinkt erg goed. Voor een Synth Forum had ik meer nadruk verwacht op de synthesizers maar zoals Waters zei van "A momentary lapse of reason": a pretty fair forgery, ha ha. ;) Goed gedaan hoor!
 
Ik hoor vooral heel erg Grandaddy. Nooit beseft dat die aan Pink Floyd doen denken! :D
Mooi gedaan.
 
Laatst gewijzigd:
Zo, nu nog wat waardering rondstrooien:

Algemeen: ik vind dit jaar veel te veel inzendingen erg goed en had wel 40 stemmen willen toekennen.
Meerdere keren onderling vergelijken hielp niet echt om dit aantal wat terug te brengen.
Maar er sprongen er wel steeds een paar tracks uit.
Dus besloot ik uiteindelijk om voor de contest, we zijn tenslotte op zoek naar de winnaar, alleen die 5 asociaal goede tracks een punt te geven (en nog wat zwaar ondergewaardeerde inzendingen).

De waardering voor de mooie muziek, soms opzwepend, soms om lekker weg te dromen, lekker voor in de auto, mooi voor een film, erg mooie synth geluidjes, etc. etc. doen we dan maar met mijn welgemeende waardering ;)

Jou 'score' in mijn lijst: 9,5 +++ ++
En daarmee mijn absolute nummer 1!
Prachtig en op sommige momenten moet ik bijna huilen, zo mooi vind ik het. Dat 'iemand' dit 'gewoon eventjes' maakt en voor de contest opstuurt.
(Het zou verboden moeten worden ;);))
 
Nogmaals dank voor de berichten/waardering/opmerkingen allemaal. Voor degenen die dat leuk vinden heb ik ook nog een youtube clipje met wat eigen videomateriaal gemaakt: https://www.youtube.com/watch?v=s-9TSK_6Zd8&t=171s

Michel_B je commentaar vindt ik geweldig! Het feit dat mijn muziek iets voor iemand betekent is waar ik het voor doe, en dan maakt het me al bijna niet meer uit waar ik ben geeindigd in de contest :) Thanks!
 
Back
Top