MatthewLeBlom - SFContest

M.i. werkt de baslijn met de zang heel lekker. Harmonisch schuurt het met pianoachtige melodietje wel wat hier en daar. Maar dat schuren kan juist deel v/d opzet zijn, het experiment. Doet mij aan Björk denken :) Verder lopen de laagjes misschien soms wat uit de pas, waardoor het wat wiebelig klinkt.
 
Melancholische sound en sfeer zijn weer raak, maar schiet er soms zover overheen dat het bijna een parodie van zichzelf wordt (dan bedoel ik inderdaad de blomtuning die bijna de hele tijd in het grensgebied tussen organisch en vals zit en er naar mijn smaak net wat te vaak en net wat te ver overheen gaat). Arrangement is tof en die songwriting skills heb je gewoon. Sample CDs dumpen en een echte zangeres je hok intrekken!
 
Ik vind het erg mooi klinken, maar de track roept bij mij een ritme gevoel op wat niet overeen komt met de drums. Ik mis een donkere funk drummer denk ik.
 
Dank allemaal,


Het op de rand balanceren m.b.t. tuning en timing, daar heb ik inderdaad wel een handje van.
Ik vind dat vaak erg mooi bij andere artiesten, en doe dat dus zelf ook graag.
(ik zet dan vaak een Space Echo, of andere delay, ergens op en draai dan tijdens de mixdown een klein beetje aan de delay time, of laat een LFO dit doen).
Kwa timing zet ik vaak dingen een beetje voor of na de tel.

Het verbaast me niet dat precies dít door sommigen als storend wordt ervaren.
Ik vind het lastig beoordelen wat binnen en wat buiten te lijntjes van het verdraagzame valt.
Als ik iets mooi vind wil ik nog wel eens overdrijven.
Vooral als een track vaak voorbij komt is het makkelijk om steeds een beetje bij te draaien.

Hoe dan ook:
Jullie input maakt me bewuster ben dat ik daar dus nóg beter op moet letten.
 
Knap in elkaar gezet. Beetje kort, maar wel lekker dromerig. Toch kon het nummer mij niet echt 'pakken' gek genoeg... kan m'n vinger er niet op leggen.
 
Intrigerende track heb je gemaakt!
Zo van: waar gaat ie naar toe, zit goed in elkaar.
Knap ingespeeld ook trouwens en dat op het randje schuren dat bevalt mij heel goed, lekker avontuurlijk en meer graag! (ik hou wel van een timing op de rand ;) )
De melodielijn van de zangeres is echt mooi en het ritme erg lekker, heel apart in ieder geval.
Maar veel te kort.
Ik had graag nog een minuutje of 2 erbij gehoord als je zoiets goeds kan maken.
 
Nog maar even in de herhaling: "Doe eens even een lange versie maken

Top dat je toch nog mee doet en natuurlijk veel te kort"

Ik blief dit soort muziek wel en daarom een vote :okdan:
 
Had deze met de kerst moeten horen geloof ik :) Fijn sfeertje meneer Blom maar we want more.. en vooral langer!!
Ik geloof dat ik dit jaar de karakteristiekere samplers ook weer mis.. :D maar ik ken dat.. leuk speelgoed.. alhoewel ik er afentoe best leuke jams mee heb (die ik lievervoor mezelf hou :engel:)
 
Back
Top