Robi - World of sugar

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Deze track gaat over de suikerfabriek in mijn geboortedorp.
Vond en vind dit een grote inspiratiebron en hier wilde ik graag iets over maken.
Qua invloeden heb ik ook samples verwerkt van industriƫle sounds etc.

 
Last edited by a moderator:
Kippevel, ik heb 2 films gemaakt over de suikerfabriek in Lelystad en daar gebruik ik ongeveer de draaigeluiden in die ik in jouw track hoor...in de top van mijn Synthforum lijst already ;)
 
Mystiek en sfeervol. Mooi !
 
+1 sowieso om de suikerfabriek als inspiratiebron te gebruiken. Ik woonde daar vroeger vlakbij, in de maanden dat de fabriek draaide wist ik dat ik weer bijna thuis was als ik die karakteristieke geur rook, op de fiets vanaf centrum Grunn (bv na het zien van een optreden in Vera) Mooie tijden. :)
 
+1 sowieso om de suikerfabriek als inspiratiebron te gebruiken. Ik woonde daar vroeger vlakbij, in de maanden dat de fabriek draaide wist ik dat ik weer bijna thuis was als ik die karakteristieke geur rook, op de fiets vanaf centrum Grunn (bv na het zien van een optreden in Vera) Mooie tijden. :)

Nogmaals bedankt.
Het is inderdaad altijd een bijzondere gewaarwording.
 
hmm ja bijzionder sfeertje. Bij mij komen beelden van een autorit in een donker afgelegen landschap met kromme lantarenpalen en vliegende schotels naar boven.. maar ok ik wordt daar voor behandeld ;)

Mooi werk!
 
@Dr van Lansberg;
Heb toch wel veel moeite met jouw opmerking en vind het haast wat laatdunkend.
Uiteraard respecteer ik je mening; deze bewoordingen vallen me echter best rauw op mijn dak.

Ik zou me er weinig van aantrekken als ik jou was. Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat ik je track niet snap. Te weinig geluisterd naar dit soort muziek. That's all.
 
Dit is toch een soort muziek waarvoor mijn muzikale intelligentie ontoereikend is. Sorry.

Hoe iemand iets verwoord en hoe iemand anders dat begrijpt, daarover kan je wel een dag vullen met gefilosofeer. Ik moet van Lansberg echter bijtreden maar wil het ook wat nuanceren. In de contest zijn we deelnemer en jurylid tegelijk. Da's altijd moeilijk. Ook ik kan best rauw uit de hoek komen maar heb ook geen moeite als mensen dat met mij doen. Misschien had de dokter wat meer uitleg kunnen geven bij zijn commentaar. Is se heb ik steeds respect voor elke bijdrage. Er zijn tracks die hememaal niet mijn voorkeur qua muziekstijl zijn, maar die ik toch weet te waarderen (bv anoniempje - I am the Autist) omdat het gewoon goed gedaan is. Helaas vind ik in jouw track niet meteen iets terug waarvan ik verwonderd ben, dat me raakt of kippenvel geeft en het komt wat over alsof je snel wat samples bij elkaar hebt gezet. Dat mag zelfs ook en er is niets op tegen, maar als je eerlijk bent moet je toch durven toegeven dat het resultaat eerder mager is. Ik sta voor veel open, van experiment over klassiek tot hardcore en laat mijn smaak niet primeren over wat ik hoor. En gesteld dat Dr. van Lansberg een A&R was geweest bij pakweg EMI, dan had hij je wellicht niets gezged maar een trap onder je kont gegeven voor de dure tijd die hij had verspeeld. Treur niet. Volgend jaar opnieuw...en begin op tijd.
 
Hoe iemand iets verwoord en hoe iemand anders dat begrijpt, daarover kan je wel een dag vullen met gefilosofeer. Ik moet van Lansberg echter bijtreden maar wil het ook wat nuanceren. In de contest zijn we deelnemer en jurylid tegelijk. Da's altijd moeilijk. Ook ik kan best rauw uit de hoek komen maar heb ook geen moeite als mensen dat met mij doen. Misschien had de dokter wat meer uitleg kunnen geven bij zijn commentaar. Is se heb ik steeds respect voor elke bijdrage. Er zijn tracks die hememaal niet mijn voorkeur qua muziekstijl zijn, maar die ik toch weet te waarderen (bv anoniempje - I am the Autist) omdat het gewoon goed gedaan is. Helaas vind ik in jouw track niet meteen iets terug waarvan ik verwonderd ben, dat me raakt of kippenvel geeft en het komt wat over alsof je snel wat samples bij elkaar hebt gezet. Dat mag zelfs ook en er is niets op tegen, maar als je eerlijk bent moet je toch durven toegeven dat het resultaat eerder mager is. Ik sta voor veel open, van experiment over klassiek tot hardcore en laat mijn smaak niet primeren over wat ik hoor. En gesteld dat Dr. van Lansberg een A&R was geweest bij pakweg EMI, dan had hij je wellicht niets gezged maar een trap onder je kont gegeven voor de dure tijd die hij had verspeeld. Treur niet. Volgend jaar opnieuw...en begin op tijd.

Ook met deze reactie heb ik wat moeite.
Vooral de laatste zin vind ik ook wat vervelend, ook aangezien ik deze songtrack al een tijd af had.

Deze reacties zijn voor mij is dit toch wel de druppel en ik hou het definitief helemaal voor gezien op dit forum (was al een tijdje gestopt in ondermeer november trouwens, ook omdat mijn gevoel toen ook al niet meer goed was op dit forum).
Voel me toch wel wat respectloos bejegend en dat vind ik erg vervelend.
Dit doet mij gewoon geen goed en voel me hierdoor gekwetst.
Verder wil ik de mensen die hier positief hebben gereageerd nog erg bedanken.
Sta best open voor verbeteringen en veranderingen, maar als er zo gereageerd wordt (laatste twee reacties) is de lol er voor mij echt af.
 
Ben momenteel gelukkig weer wat bekoeld.
Vond het vanmorgen een erg vervelende situatie.
Sowieso is 2017 een erg moeilijk jaar voor me geweest, met nare tegenslagen, conflicten etc.
Verder vind ik dit forum wel degelijk leerzaam en nuttig, alleen kwam het vanmorgen allemaal wel erg hard aan.
 
Ik kan hier - eerlijk gezegd - ook niet zoveel mee. Ik hoor een drumloop, een gitaar met heel veel delay en reverb en daaroverheen wat noisy samples... het komt op mij wat te bijeengeraapt over. Misschien is het je te doen om de sfeer, maar ik mis een intentie, een richting, een geheel... zoiets.
 
Ben momenteel gelukkig weer wat bekoeld.
Vond het vanmorgen een erg vervelende situatie.
Sowieso is 2017 een erg moeilijk jaar voor me geweest, met nare tegenslagen, conflicten etc.
Verder vind ik dit forum wel degelijk leerzaam en nuttig, alleen kwam het vanmorgen allemaal wel erg hard aan.

Hoi Robi, het begint goed, maar daarna haak ik ook wat af qua harmonie o.a.

Trek het je vooral niet te persoonlijk aan, want het wordt door de mij in dit geval (en de meesten hier denk ik) juist positief bedoeld. Met andere woorden, leer er van en ontwikkel je verder!

Het positieve is dat je een track hebt afgemaakt (iets waar ik ontzettend veel moeite mee heb) en dat je hem hebt ingezonden. Chapeau! :okdan:
 
Back
Top