Payt - Stardust

Lekker, dakje open en cruisen maar. Intro hapert inderdaad iets wat ik er zeker uit zou halen. Gitaartje is inderdaad helemaal lekker. Leuk gemaakt, mix is wel wat bright.
 
Leuk hoor, een song met kop en staart, met vette sounds! A touch of Giorgio Moroder en Daft Punk. Weet alleen niet wat er in het begin met de bassdrum gebeurt tussen 12 en 20 sec.... Mooi product!!!!!!!
 
Ik zie dat jullie ook horen dat er in het intro iets mis gaat. Er zat daar eerst een ander basgeluid die wat funky accentjes speelde. Met het andere basgeluid konk het goed, maar sinds ik het basgeluidje heb veranderd klinkt het zoals het nu is. Ik ga het er zeker uit halen omdat het mij ook stoort.

Vlak voor ik dit nummer inzond voor het synthforum contest heb ik hals over de kop de vocals toegevoegd en aan de mix gewerkt. Hierbij heb ik het storende geluid in de intro gemist. Misschien kan je er overheen luisteren voor zolang het duurt ;) De nieuwe mix zal binnenkort op mijn soundcloud te vinden zijn, maar voor de contest moeten we het met deze versie doen.
 
De bedoeling was om een soort space disco achtig iets te maken. het is aan jou om te beoordelen of dat gelukt is.

Dat is zeker gelukt! Ik hoor ook een hoop eighties invloeden en hier en daar vleugjes Gary Numan, Ultravox en Duran Duran maar dat kan wellicht gewoon aan mij liggen. Top track man :) :okdan:
 
Meteen toen dat basje erin kwam vanaf het begin had ik meteen iets van yes!
Wat een lekker pakkend nummer heb je gemaakt.
Inderdaad een beetje space disco, die gitaar doet het ook lekker trouwens en even bij 3.50 waar ie kort omhoog gaat; ook leuk bedacht.
Hij was voorbij voor ik het in de gaten had!
Zoals wat virkaz zegt bent ik het wel mee eens; een beetje schel.
Ik vindt wel dat ie een beetje warmer had gemogen wat mij betreft maar verder echt lekker hoor!
Deed me een beetje denken aan Giorgo, Space en ook Sheila and the black devotion indertijd eind jaren zeventig zeg maar.
 
Hoor er ook die space disco in, en Daft Punk, Giorgio enz en zowat van die Afrikaanse psychedelic funk uit de jaren 60/70.
Tof nummer maar denk dat het met wat extra werk nog veel beter zou zijn.
 
Oke dit klinkt lekker, totaal niet mijn muziek maar het zit lekker in elkaar ik houd wel van een track die flink naar de klote is geedit, anders word het zo eentonig he!

Netjes.
 
Ik moest er even inkomen bij deze track (bij het begin dacht ik "he, waar gaat dit heen? beetje cheesy"), maar verderop zit het nummer vol met verrassingen, en zeker als die funky gitaar erin komt grooved het lekker. Waar heb je die gitaar vandaan? Toffe track!
 
Dank weer voor alle reacties.

Ripsaw: Het gebeurt wel vaker dat mijn muziek aanvankelijk 'cheesy' over komt. Het zal komen door het soort geluiden wat ik gebruik, wellicht. De gitaar is een plugin waartmee je je eigenritmes en akkordjes kan maken (real LPC). Ik speel zo goed als geen gitaar, dus kan erg handig zijn zo'n plugje, hoewel er natuurlijk niks boven the real thing gaat.. maar soms moet je concessies maken he ;)

Anoniempje: Dank voor je reactie. leuk dat je het kan waarderen ondanks dat he niet je stijl is

Rezix: Tja er is altijd ruimte voor verbetering, en ik heb nog veel te leren, vooral wat mixen betreft. Ik heb al een poging gewaagd, maar die mag niet meer meedoen voor de contest.

Willem: Mix kan idd beter. In deze versie zaten er nogal wat overlappende factoren waar ik in een nieuwere versie wat aan heb geschaafd. Na de contest plaats ik nog wel ff een link

Marc: wow dank voor je compliment. Veel de mensen die je noemt zijn inderdaad ook een inspiratie voor mij!
 
Dank dank voor alle steun en stemmen!
 
ha.. die titel.. die ken ik. :) Maar fijne track Payt.. lekker gevarieerd.. en mooie sounds!! :)

Ik had geloof ik al verteld dat ik vorig jaar op vrijwel hetzelfde moment dat ik jouw track (Stardust) voorbij hoorde komen, ik net een tekst had afgemaakt met dezelfde titel toch? Leuk jouw tekst ook te lezen.. de mijne is sowieso anders qua inhoud.. :D
Jouw inzending krijgt iig mijn stem :D Weer tiptop verzorgd!! En als mijn tekst eindelijk openbaar mag laat ik em weleens lezen.. :)
 
Laatst gewijzigd:
ha.. die titel.. die ken ik. :) Maar fijne track Payt.. lekker gevarieerd.. en mooie sounds!! :)

Ik had geloof ik al verteld dat ik vorig jaar op vrijwel hetzelfde moment dat ik jouw track (Stardust) voorbij hoorde komen, ik net een tekst had afgemaakt met dezelfde titel toch? Leuk jouw tekst ook te lezen.. de mijne is sowieso anders qua inhoud.. :D
Jouw inzending krijgt iig mijn stem :D Weer tiptop verzorgd!! En als mijn tekst eindelijk openbaar mag laat ik em weleens lezen.. :)

hey Pat, dank voor je berichtje man! Ik herinner me inderdaad je berichtje waarin je vertelde dat je ook een 'stardust' had gemaakt. Ach ja.. great minds think alike ;)

Wat betreft de tekst.. ik ben geen tekstschrijver, en ik had eigenlijk meer een paar zinnen nodig om iets te zingen te hebben. De vocals zijn eigenlijk meer placeholders voor iets beters, maar dit is wat ik nu heb, dus dit is wat je krijgt.. haha!

Succes met de contest verder!
 
Back
Top