Innisten - Just a kiss

Innisten

Krucial Moal
Lid sinds
31 januari 2009
Berichten
398
Locatie
Roosendaal
Dit komt vast bekend voor voor vele SF'ers:
Ik zat te twijfelen dus drie tracks, die allen bijna af waren.
Uiteindelijk vond ik de eerste niet "synth" genoeg, de tweede niet genoeg en de derde is nog niet af genoeg.
Gelukkig hadden we deze nog liggen; een wat oudere track, die ik nog wat opgepoest heb.
Veel luisterplezier gewenst.
Koen.

 
Ja mooi! Lekker voor in de koffieshop ook ;)
 
Ja mooi! Lekker voor in de koffieshop ook ;)

Thanx :). Vroeger ging ik namelijk altijd naar de coffeeshop om muziek te luisteren :engel:.
(Tot een stelletje kortzichtige politiekers die toko's hier allemaal sloot, maar dat is een andere discussie)
 
Vet met die sax (oid) snippets er tussen door met delay. Puntje van kritiek: De bass wat te statisch, maar verder snap ik wel wat je hiermee wilt neerzetten. Het komt er voor mij alleen niet helemaal uit.
 
Vet met die sax (oid) snippets er tussen door met delay. Puntje van kritiek: De bass wat te statisch, maar verder snap ik wel wat je hiermee wilt neerzetten. Het komt er voor mij alleen niet helemaal uit.

Ja, als bassist zijnde (:stupid), zou ik die graag helemaal opnieuw inspelen. Helaas is bijna het hele arrangement een 'one takertje' (opgenomen op 2-track) en omdat we maar met twee waren is het keuzes maken.

Super relaxed plaatje met vage geluiden, ik voel m wel. Goed gevonden al die vage sampletjes, geeft het nummer echt zn eigen karakter!

Thanx.

Ben benieuwd wat er gebeurt met de juiste (vrouwelijke) vocalen erover... oeiii.

Mm, ja, dat is is zeker het proberen waard, als ik hem eens zou remaken (ook al goed idee).
 
ik had zeker weten al eerder een reactie geplaatst, maar die is zeker in de cloud blijven hangen...
lekkere baspartij, zou miss iets minder op de voorgrond mogen. er wordt gelukkig veel gekust en dat kan zeker geen kwaad in deze tijd van het jaar, met Oud&Nieuw in aantocht. mij bevalt de stevige basis met daar overheen gezellige geluidjes prima!
 
Prima track. Beetje meer afwisseling was leuk geweest, maar zo kan hij ook.

lekkere baspartij, zou miss iets minder op de voorgrond mogen. er wordt gelukkig veel gekust en dat kan zeker geen kwaad in deze tijd van het jaar, met Oud&Nieuw in aantocht. mij bevalt de stevige basis met daar overheen gezellige geluidjes prima!

Ja, dat klopt wel; is een beetje het gevolg van de werkwijze:
-maak patterns op een groovebox (in dit geval de good old MC505), -kom bij elkaar en ga jammen, -neem op (soms 8 of meer, maar in dit geval dus 2 track), -edit de beste versie tot het eindproduct.
Het leuke van deze methode is dat je redelijk snel kunt werken en lekker muziek kunt maken i.p.v. eindeloos programmeren, het nadeel is dat je toch maar een beperkt aantal dingen tegelijk kunt doen, waardoor de "loopie loopie volgel" altijd op de loer licht.
Het betreffende pattern op de 505 was een opzetje wat ik voor de reggaeband gemaakt had (maar dan het tempo nog bijna gehalveerd! :)), vandaar de nogal aanwezige bas.
 
Erg leuk die sampletjes /snippets! Sfeertje snap ik ook, maar er gebeurt naar mijn smaak (maar ja, wat is smaak) net iets te weinig.... 35 seconden voor het einde lijkt het even of er iets gaat gebeuren...
 
Door al die snippets intrigeert de track meteen vanaf het begin, leuke geluidjes heb je erin gemixt.
Dit is echt iets voor sofa rockers met een vette joint op de bank.
Toch door al die samples wel een onderhoudende track, ik heb lekker geluisterd, mooie trip!
 
Vind 'm ook erg lekker en relaxed. Ik snap alleen af en toe de baspartij niet, lijkt zo hier en daar tegen de tel in te lopen. Maar dat zal liggen aan mijn simplistische rechttoe-rechtaan behoefte aan een duidelijke 1,2,3,4. Mooi sfeertje!
 
De basis is erg cool, spannende vocal maar te weinig ontwikkeling.
 
Back
Top