MacGyverGear - Allessie Confusion

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Hierbij mijn inzendeling. :D Eigenlijk een beetje een synth-demo voor de Alesis Fusion.. (vandaar die titel...)
Begin dit jaar met deze synth en een Roland MV8000 (drums + seqeuncing) gemaakt omdat ik het gewoon een uitdaging vond alleen daar iets mee te maken. :)

De inspiratie is een beetje ontstaan rondom het EP geluid.. Had de samples beetje bij elkaar gescharreld uit een grote verzameling multi-sample bestanden, beetje ingekort en uitgedunt en past nu ruimschoots in het 64mb samplegeheugen van de Fusion. En dankzij de 8 velocity layers klinkt het toch redelijk realistisch (en inspirerend zoals een Rhodes ook doet).:engel:
Op de gesampelde string na heb ik de andere geluiden allemaal met de FM en VA engine gemaakt.

De Fusion was ooit mijn eerste synth die ik in 2008 nieuw kocht maar die had helaas een defect en is ook nooit meer terug gekomen.
Vorig jaar dus weer gekocht omdat het altijd is blijven knagen. Maar nu dus een goed werkende en sinds een week ook de 88 key Klaus Schulze versie. :)
Het is niet een bijster dikke bak qua sound maar hij heeft een super doordachte en mega uitgebreide synthengine, een oase aan polyfonie en synthese vormen.

Opname heb ik gemaakt op een Behringer XR12 mixer die tevens wat fx en EQ deed en later in de computer de file nog wat geEQed en van wat compressie voorzien (powercore x5).

Have a nice contest, a mellowed holiday and a heavenly new year!! :mega:

 
Last edited by a moderator:
Zit weer bijzonder goed in elkaar man. De subtiele veranderingetjes houden het interessant om naar te luisteren.

Wel moedig overigens om met die Fusion in de weer te gaan. Het concept stond me destijds wel aan, maar ik moet wel zeggen dat het wat mij betreft de lelijkste synth ever is.. lol. Maar hij klinkt wel prettig zo te horen!
 
Ik herinner me deze track meteen weer en heb 'm even opgezocht.
Je hebt 'm duidelijk nog een stuk meer uitgewerkt, de song is meer dan 2 keer zo lang geworden.
Ik hoor dat je niet alleen je arrangement hebt verandert maar je hebt ook opnieuw de mix aangepakt en ondanks de vele instrumenten en layers blijft alles mooi duidelijk en gedefinieerd, het staat als een huis!
Zoals we al gewend zijn van je ook deze is weer goed uitgewerkt, doordacht en verzorgd.
Goeie inzending, succes met de contest!
 
bizonder wat je uit 2 apparaten kunt krijgen, dat laat maar zien dat wie aan de knoppen zit, uit elk ding kan krijgen (binnen grenzen) wat ie wil. een algemene opmerking.

bij de 2e keer luisteren, opende het nummer zich voor mij (stemming, nu juist ontvankelikheid??).

lekker funky, i like! sounds perfekt! en zoals payt zegt, de subtiele veranderingen werken erg goed, geven juist veel dynamiek aan het nummer. de gelaagdheid van de geluiden zit lekker in elkaar, versterkt de geluiden, het gevoel van het nummer.

zit hier mee te swingen.
 
Netjes gedaan Pat :okdan:

Kreeg bij het luisteren naast het bekende Zakmes gevoel dat Paul Hardcastle en Bas Bron aan het mee jammen waren :okdan:
Miste alleen de (dubbel/trippel/multi) vocalen (dat is dan weer een beetje jammer)
 
Fusion stond ook een tijd op mijn lijstje, maar toen kocht ik een nieuwe Korg Oasys die ik niet meer heb, ben veel meer met software bezig nu apart van in een gecombineerd systeem wat eigenlijk ook gewoon software in een kastje is maar ik raak het topic kwijt...deze track klinkt erg professioneel en ik vind hem ook erg luisterbaar...
 
Typische Macgyvergear sound, relax... maar mis je vocals man
 
Thanx voor de leuke reacties.. helaas geen vocalen.. wel diverse jams gestart maar door omstandigheden niet kunnen afmaken, veelal strand ik dan weer op teksten die ik nog niet helemaal ok vind qua opzet.
Wel 3 oude teksten afgemaakt dit jaar maar die liedjes kon ik sowieso niet inzenden aangezien ze al 2 á 3 jaar oud zijn..

Het weer terugkomen bij een Alesis Fusion was echt een grote verassing voor me. Zoveel synths die sinds 2008 zijn gepasseerd.. maar de compleetheid en de kracht van dit ding als compositie-idee uitwerktool samen met een sequencer is eigenlijk precies wat ik in 2008 zocht toen ik weer begon.. beetje terug naar die atari tijd van de ninetees maar dan met n paar tools ipv een hok vol.
Maar gelukkig wel veel geleerd en genoten van al het mooie synthese gebeuren in de tussentijd.. :)

De Oasys stond in 2008 natuurlijk ook op mijn wenslijst maar die was gewoonweg veel te duur, ik was net gescheiden en had allerlei financieel gezeur door alimentatie en overbedelingssommen die ik moest ophoesten.. en achteraf eigenlijk wel blij dat ik die niet heb gekocht aangezien het moederboard in die dingen redelijk gevoelig is.
 
5 seconden aan en weer een kanshebber!.... pfff ;-) Heel dik Pat! Puntje van kritiek, ik vind het hoog wat te losstaand ofzo. Maar dat is dan ook het enige. Superfunky sounds. En goed gedaan met de ruimte (qua tijd) in je compositie.

:okdan:
 
Hi Bas, Thanx voor compliment. :)
Je heb idd wel een punt wat betreft het hoog. Ik heb achteraf de file wat geEQed in de computer. De sidestick had een nare piek rond de 8-9k, bij het jammen nooit last van gehad maar bij kritsch luisteren op meer volume en analyseren vond ik em het een beetje storend. Heb dat gebied een beetje teruggetrokken.. en daarbij ook wat andere partijen een beetje.

@ Skeletvm: thanx.. ik ga eens even luisteren.. :o: waarschijnlijk onbewust wel wat liedjes her en der meegepikt maar niet bekend met albums of tracks van hem.

@ SB-SIX: Thanx man!! :)
 
Super goed gedaan. Herkenbare sound van de Fusion.
(mijn beknopte bijdrage is ook meg deze synth gemaakt)
Lekker funky basline idd.
 
Ritmisch en muzikaal staat dit natuurlijk weer als een huis. Prachtige akkoorden en progressie, prettig ritme, smaakvol gebruik van sounds, subtiele veraderingen. Kwaliteit dus. De mix is naar mijn smaak wat aan de dunne kant, kan dat kloppen?

En die vocals denk ik er dit jaar zelf wel bij :).
 
Back
Top