nonklist - de zeepschuimer

ano090422

Gedeactiveerd account
Dismembered
Lid sinds
29 Maart 2003
Berichten
702
Heb een willekeurige track van mijn eigen SoundCloud gehaald. Niet de beste, niet de slechtste.. Geen idee.. Deze slager keurt zijn eigen vlees niet. Ik maak alleen muziek omdat ik het leuk vind om aan knoppies te zitten. Aan jullie of je er iets mee kunt. Kusjes. 8)

 
Zo, machtig lekker dit! Lekkere track en erg gaaf qua mix, arrangement en melodieën. Die beat en bass en de subtiele afwisseling daarin doen het m voor mij! Ben benieuwd wat jij nog meer maakt...
 
Inderdaad lekker trackje. Tijdens het intro had ik een 80's filmmuziek flashback. Komt waarschijnlijk door de akkoorden in combinatie met die bass (had dan misschien niet 20 bpm trager moeten zijn voor het volledige beeld).

Komt dat arpje uit de Nexus?
 
ik weet niet waarom, maar vind het passende muziek voor een serie als miami vice. hoop niet dat je dat beledigend vindt, jan hammer en cs waren/zijn natuurlijk niet de eerste de beste... prima muziekstuk, dus.
 
Leuke track met genoeg afwisseling zodat ie lekker wegluistert.
Ik vind 'm ook een lekkere beat hebben trouwens!
Wat ik me nog zat af te vragen: hoe kom je aan zo'n titel bij dit nummer?
 
Echt een snoepje voor mijn oorlelletjes dit,
met opgetrokken schoudertjes, big smile, 1 vingertje in de luchtmuziek!
 
Leuk hoor. Vet geluid vanaf 1:38. Misschien had de mix iets strakker gemogen? Drums een tikje harder, of met wat compressie?
 
Ergens klinkt het jaren 80 maar aan de andere kant kan deze nu ook gewoon, weet niet wat het is, maar mij boeit deze track heel erg. Mijn complimenten dus!
 
@allen: veel dank voor de overweldigende reacties! word er echt vrolijk van om dit te lezen!
@virkaz: op https://soundcloud.com/chrostin vind je wat meer (willekeurige) schetsen.
@Dr van Lansberg: arp komt volgens mij uit de Twisted Electrons AY3. track is niet veel meer dan een TR-707, DSI OB-6, Prophet 12 en de AY3. Verder nog wat Big Sky, een API 2500 (voor de punch op de drums), en wellicht nog wat andere EQ en / of compressie spulletjes (volgens mij gebruik ik in deze track de Elysia Xpressor 500, Kush Elektra's en misschien de HCL Varis compressor)..
@bijlevel: lijkt me geen belediging inderdaad :-) thanks!
@SlaveoftheWave: ghe ghe.. fair.
@willem1958: wel.. in dit geval heb ik een hash getrokken uit alle verzen uit de statenvertaling van Deuteronomium, en daarvan iedere derde letter gebruikt, waarna een neural network tot deze geniale vondst gekomen is. Nah. Eigenlijk ben ik niet zo goed in namen, en tik ik het eerste dat in mij opkomt. Het is een wonder dat mijn twee kinderen überhaupt een naam hebben.
@ProtoHuman: mix kan mogelijk nog wat aandacht gebruiken, maar tussen jou en mij: het is eigenlijk vooral een schets, ik heb er niet veel meer dan een uurtje aan gezeten. afmaken is niet mijn grootste forté op dit moment, ik vond het al heel wat dat er een begin en een eind aan zat. kwa compressie; ik vond hem redelijk zo door ome API 2500, maar mocht je ideeën hebben, stuur ik je heel graag de losse tracks op; maken we hem samen af.
 
Mooie pads en synths, track komt lekker ruimtelijk over!
 
Lekker,lekker,lekker...... :okdan:

Imo en crossover tussen early elektro pop, new romantic en keg een vleugje trance mee (mede omdat ik een lijntje hoor di een een paar maten in het begin net zo klinken (tonaal en ritmisch) als een tranceplaat die hier in de grote befaamde platen kast staat)

Volg de grote Tragmadats reactie in deze :okdan:
 
Leuke sounds, vooral die chiptune. Mag van mij wel iets afwisselender en drums wat minder houterig.
 
Nice jaren 80 vibe!

Btw, krijg altijd een grijns op me smoel als ik die avatar van je zie.:D
 
Back
Top