Dr. RiPsaw - Nebbia Alta

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Mijn inzendig dit jaar: Nebbia Alta

Sfeervolle track, waarvan ik (behalve filmisch en elektronisch) eigenlijk niet weet onder welke stijl dit het beste thuis past ;-)
Deze versie is nog niet final, volgend jaar komt er nog een verassing bij in. Ik hoop dat jullie er ook van kunnen genieten!

Gemaakt met o.a.: Nord Electro 5D, Roland RD700GX, Virus Ti2, Keyscape, Stylus RMX, Trilian, Korg Triton en JV-2080.


Tip: deze track komt op koptelefoon misschien nog wel het beste tot zijn recht.

Bericht door een moderator:
Bijlage verwijderd op verzoek van TS
 
jaa erg prettig dit :) Ik hou van ambient, en vooral als er mooie akkoordprogressies zoals in dit nummer in zitten. goed te genieten allemaal :)
 
Mooi.. en idd (weer) heel erg fraai qua compositie... mooie sounds en mix.
Heb em nu 3 keer beluisterd en deze ga ik zeker vaker beluisteren!! Dank u ;)
 
Prachtig man! Niet echt mijn stijl, maar oh zo knap. Die solo's doen het voor me ;-)
 
Ik zit er een beetje dubbel in bij deze track. Het intro pakt direct met een prachtig akkoord en belletje. Ik verwacht dat de track dan een bepaalde richting op gaat, maar dat blijkt op 1:17 heel anders te zijn als de drums en piano erin komen. Soms pakt zo'n verrassing oed uit, soms iets minder :).

Wat ik ook lastig vind is dat ik soms echt werkelijk prachtige akkoordenwisselingen hoor en soms ook wisselingen waarbij het lijkt alsof je krampachtig hebt geprobeerd een oplossing te zoeken. En dan hebben we heel af en toe ook nog wat cheesy oplossingen. Dus ik vind het lastig. Solo is prachtig en knap gespeeld.

Tijdens het beluisteren vroeg ik me een paar keer af hoe deze track zou klinken met een begeleidend orkest, live in het Concertgebouw. Dan wordt het ineens een Rogier van Oterloo productie (en zijn de cheesy en krampachtige oplossingen gerechtvaardigd :D).
 
Ik zou dit smooth electronic noemen als je het in een stijl wilt vatten .
Maar wat een mooie track zeg en super geweldige progressies zitten erin!
Ook de mix is helemaal goed, mooi ruimtelijk.
Dit moet ik ooit nog maar 'ns zien te maken, knappe compositie, toptrack!
Hier gaat zeker een stem naartoe, zo mooi.
 
Mooi hoor! Goeie harmonie, mooie en verrassende akkoordenwisselingen. Luister ik heel graag naar!

Toppertje! Waar heb je het sologeluid uit gehaald? Erg fraai!
 
Petje af......

Al is het (persoonlijk) hier en daar iets te zoetig voor mijn smaak is dit tot nu toe mijn favoriet (zeker ivm de mix)
Staat op m'n lijstje :W
 
Thanks voor alle mooie comments en feedback!

Wat ik ook lastig vind is dat ik soms echt werkelijk prachtige akkoordenwisselingen hoor en soms ook wisselingen waarbij het lijkt alsof je krampachtig hebt geprobeerd een oplossing te zoeken. En dan hebben we heel af en toe ook nog wat cheesy oplossingen. Dus ik vind het lastig. Solo is prachtig en knap gespeeld.

Tijdens het beluisteren vroeg ik me een paar keer af hoe deze track zou klinken met een begeleidend orkest, live in het Concertgebouw. Dan wordt het ineens een Rogier van Oterloo productie (en zijn de cheesy en krampachtige oplossingen gerechtvaardigd :D).
Ik weet niet of ik je helemaal volg met "krampachtig"... dit waren de progressies die ik op het moment van maken wilde gebruiken, en ze zijn in ieder geval niet ontstaan omdat ik persee een bepaalde overgang wilde maken. En cheesy was ook zoals het eruit kwam en goed aanvoelde, dus dat heb ik er lekker in laten zitten. Mag ik ook eens een keer? ;) Het heeft in ieder geval jouw aandacht getrokken, dus missie geslaagd :)
Een orkest zou ik inderdaad maar al te graag hiermee aan het werk willen zetten, lijkt me supergaaf. Overigens heb ik dit najaar met een tof orkest een aantal stukken van Rogier van Otterloo mogen spelen 8) (Turks Fruit en Rosa), erg leuk.

Mooi hoor! Goeie harmonie, mooie en verrassende akkoordenwisselingen. Luister ik heel graag naar!

Toppertje! Waar heb je het sologeluid uit gehaald? Erg fraai!
Thnx :) De solo lead komt uit de Virus Ti2.
 
Op het randje tussen mooi en too cheesy. De solo had ik op een gegeven moment wel gehoord, maar door de chords en productie komt ie uiteindelijk voor mij toch aan de goede kant terecht.
 
Back
Top