nick1000 - Like You

nick1000

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
27 oktober 2009
Berichten
755
Locatie
Gent(BE)
Mijn inzending voor dit jaar is ne keer iets anders dan gewoonlijk (veel gitaren en al...).

 
Last edited by a moderator:
Mooi hoor.. en gemixt als een gitarist! (gitaren op de voorgrond, drums op de achtergrond). het had wel leuk geweest als de song zich wat verder had ontwikkeld. Het klinkt voor mij nog een beetje onaf.
 
het had wel leuk geweest als de song zich wat verder had ontwikkeld. Het klinkt voor mij nog een beetje onaf.

Ja, je hebt wel gelijk. Kon het wel ergens hebben "gepolijst" en meer als een "song" hebben gebracht, maar wou het ruwe van de gitaren toch benadrukken.
 
Laatst gewijzigd:
Toffe sounds, mix kan denk ik nog heel veel winst uit gehaald worden. De drums zijn erg op de achtergrond, mono en repeterend naar mijn mening. Wel mooie fx op de gitaren en goed gespeeld!

Bedankt voor deze toffe commentaren.

Ja, het is voor mij ook de eerste keer dat ik dit doe (buiten het gitaar spelen natuurlijk). De drums komen uit mijn Zoom Multi-effecten bakje daar kon ik zelf niet zoveel aan veranderen. Ik heb 4 gitaarpartijen ingespeeld en een beetje met de panning gespeeld en dit alles rechtstreeks opgenomen in audacity. Heb totaal geen ervaring om zoiets juist te mixen.
 
Gaaf sfeertje zet je neer met de gitaren. Het doet mij een beetje denken aan een kruising tussen U2 en Coldplay. Wel een mietje dat Bono niet kwam opdraven, maar had dat Chris ff uit zijn bed gebeld...
 
Ik hoor hier inderdaad een Bono- of Cure-achtige zanglijn overheen. Nu nog een overgang hier en daar en een refrein en je hebt een soort van potentiële hit. Het vingergerasp over de snaren klinkt ook lekker authentiek.
 
Sprookjesachtig mooi, ik vraag me enkel af wat er rammelt.
 
Ik sluit me aan bij bijlevel.

Klopt het nou dat de track clipt op verschillende punten? Of is dat bewust zo gedaan? Drums zijn cool, maar had ze graag wat meer in het midden gehoord :). Waar komen die vandaan?
 
ik meen ook clipping te horen, dat had er af gemogen van mij ;)
zonde van de mooie sound

ondanks dat de drums wat op de achtergrond staan vallen ze niet weg en klinken de gitaren extra groot, dat heeft ook wel wat. als gitarist zijnde kan ik gitaren die gepast op de voorgrond staan altijd wel waarderen :D
 
Inderdaad er is clipping. Ik heb alles opgenomen met koptelefoon en op één of andere manier was dit niet te horen via de koptelefoon. Zag de clipping wel op het mengpaneel maar dacht dat het niet hoorbaar zou zijn geweest. Dus toch...

@klinkske: wat bedoel je precies met: "ik vraag me enkel af wat er rammelt"?
 
Ik hoor MBV en Slowdive maar dan zonder zang en echte op het randje van rondzingende feedback
Dat is jammer want het kietelt wel!
 
Meestal ben ik snel klaar met zoveelste gitaarnr. Maar tussen al het synthgeweld in de contest is dit juist een verademing. Doet me denken aan postrock (sound en tempo) en dat is op zn tijd heerlijk (zoals nu :-)

Daar vreesde ik dus voor. Gitaren, Synthforum,.... Maar vond het uiteindelijk toch eens de moeite om dit hier te plaatsen. Zelfs binnen deze contest (van lef gesproken...). Door het feit dat deze track oorspronkelijk ontstaan is, eerder dit jaar op een Eminent 310 en Microkorg vond ik dat het veel minder was, tot wanneer ik hetzelfde deed op gitaar. Het klonk (voor mij althans) veel "echter" in deze context van de track. Het verschil was enorm.

Wat betreft Post Rock: Ja, inderdaad. Het enige probleem wat ik heb met dit genre is de duur van de nummers. En dat wou ik net niet. Ik had totaal dit genre niet in gedachte, maar ergens klopt uw stelling wel.

In ieder geval, bedankt om te beluisteren en uw mening te geven.
 
Ik al mijn bekabeling langslopen van mijn monitors en geluidskaart, blijkt het in de track te zitten, iets in het rood zeker? :) Veel gitaar te horen, relaxte track!
 
Mooi en boeiend gitaarwerk. Beetje jammer van de clipping en best jammer van de repeterende drum. Is toch nog wel te redden of moet je dan alles opnieuw inspelen?
Hoe dan ook: kan echt goed nummer worden en is zo ook al wel o.k.
 
Back
Top