Phochos - Gods Bathtub

phochos

Berliner School Member
Lid sinds
12 februari 2003
Berichten
10.095
Locatie
Den Haag
Stuk getiteld Gods Bathtub.

 
Last edited by a moderator:
Zaaaaalig. Jean-Michel Jarre en TD aroma's. Dat continu gezwiep geluid werkt wel, maar ik denk dat je hele track nog interessanter had kunnen zijn indien dat geluid niet zo continu aanwezig was (in eerste deel alleszins). Hoed af.
 
Inderdaad heerlijk Jarre achtig! Welke synths heb je gebruikt? Ik denk op zijn minst een Waldorf Streichfett (of een Solina). ;)
 
Korg Micro X, Yamaha HE8, Hfg Generator, Behringer VP1 phasers.
 
Korg Micro X, Yamaha HE8, Hfg Generator, Behringer VP1 phasers.
Die Micro X is een vreemde eend in de bijt zeg! Maakt ontiegelijke goedkope jaren '80 geluiden maar ook strings (waaronder een ensemble dat verdacht veel op een Solina lijkt!) en (Hammond) orgels. Die Behringer VP-1 vintage phaser is een goedkope Small Stone (= ultieme klassieker!) imitator en een goede ook! Je weet je gear wel uit te kiezen zeg. Echt de krenten uit de pap: goedkoop en zeeeeeer goed spul! Bedankt voor de tips (als heb je dit muziekstuk niet zo bedoeld). :)

Ik denk dat je die Micro X hebt gebruikt voor het "string ensemble" gedeelte, of niet?
 
Prettig ambient bubbelbadje.. hoewel dat LFO-sweepje wel gaat irriteren na een tijdje. Misschien een beetje in- en uitfaden.

Verder genoten van dit nummer. Ik zie dat de nieuwe limiet van 20 MB ook zijn vruchten afwerpt ;)
 
Die Micro X is een vreemde eend in de bijt zeg! Maakt ontiegelijke goedkope jaren '80 geluiden maar ook strings (waaronder een ensemble dat verdacht veel op een Solina lijkt!) en (Hammond) orgels. Die Behringer VP-1 vintage phaser is een goedkope Small Stone (= ultieme klassieker!) imitator en een goede ook! Je weet je gear wel uit te kiezen zeg. Echt de krenten uit de pap: goedkoop en zeeeeeer goed spul! Bedankt voor de tips (als heb je dit muziekstuk niet zo bedoeld). :)

Ik denk dat je die Micro X hebt gebruikt voor het "string ensemble" gedeelte, of niet?

Had speciaal een Multi preset genomen met een aantal gecombineerde geluiden erin verwerkt. En graag gedaan.:D
 
Zaaaaalig. Jean-Michel Jarre en TD aroma's. Dat continu gezwiep geluid werkt wel, maar ik denk dat je hele track nog interessanter had kunnen zijn indien dat geluid niet zo continu aanwezig was (in eerste deel alleszins). Hoed af.

Dit is trouwens het eerste deel van het stuk From Gods Bathtub to Heaven van het gelijknamig album Gods Bathtub op bandcamp.:D
 
Pochos, ik heb al beter werk van je gehoord. Niet te snel teverden zijn man.
 
Mooi sfeertje Phochos! Ik zou er zo graag nog een dikke bassline onder willen horen en wat meer variatie in het arrangement.
 
Zou qua stijl zo in Jarre's jaren 70 tijd passen. Zeer vergelijkbare klanken en stijlkenmerken. High rez filter sweeps, LFO high rez filter pattern (iets te aanwezig), en natuurlijk de (heel goed gelijkende) EHX Smallstone-like phaser op de strings (maar dan zonder de karaktiristieke oud-hollandsche Eminent 310 Unique strings). Is dat in en uitgaande water achtige ook gemoduleerde, gefilterde noise? Mooi stuk dat zeker.

Weet echter niet precies wat er van te denken qua waardering. Lijkt wel een Jarre cover...van nooit gepubliceerd werk. Maar hoe dat dan te waarderen als mooi/eigen werk. Geef ik hiermee juist een mooi compliment?
 
Back
Top