GentleG - The Truth

Ik betrap me erop dat ik zelf veel met metaal geluiden werk als ik deze track hoor, goeie beat ook!
 
Goed idee in deze song.. kan nog een beetje aan geschaafd worden qua mix en zang, maar wel goeie demo
 
Deze semi-intellectuele muziek met non-perfect vocals vond ik in de 80s erg opwindend. Jammer van dat gepiel op de toetsen.
 
Idee is inderdaad goed. Er zit ook veel tijd in denk ik. Sommige puntjes zoals de drums, vind ik persoonlijk niet zo lekker lopen. Kudos voor zelf zingen!
 
Kan nog wat earcandy gebruiken op de sound. Niet dat ik enig idee heb hoe dat moet hoor.
 
Het begin klinkt rommelig, ik kom niet in het ritme. Later komt dat goed omdat de beat overduidelijk is. Het zingen is wel een dingetje... qua toonvastheid, intonatie en accent. Wel goed dat je het probeert natuurlijk.

PS: My truth is the only truth? Leuke hork-tekst :D
 
ik kan me vinden in eerdere opmerkingen en suggesties. Wel gewoon erg dapper dat je erbij zingt. Dat moet gezegd worden. Ritmisch ervaar ik het als te hortend en stotend....
 
ritmisch werkt het voor mij, mooie geluiden. de zang is heel engels, jaren '80. jammer dat de zang niet in het geheel ligt.
stemvastheid kun je mij eveneens niet verwijten, maar ik vind het niet storend, hier. je stem klinkt kwa timbre wel bij de muziek, maar ik blijf wat hangen bij de mix vokalen/de rest.

de rest is heel goed gemixt. je stem ligt er bovenop, zit de rest dwars. ik weet dat een stem mixen in het geheel soms moeilijk gaat, maar is nooit (?) onmogelijk.

het zgn. gepiel heeft wel iets grappigs, positief grappig.

jammer van de mix, maar als nummer en ook de stem lekker eigenwijs.

er zit durf in.
 
De mix loopt wat fout voor mij en ik vind de vocal en de muziek precies 2 aparte zaken die niet bij elkaar passen. Ik vind de zang ook niet echt geslaagd.
 
tsja moeilijk om over te oordelen. het is zeker niet perfect,
maar toch heeft het wel wat, 80s style, wat Joy Division invloeden wellicht
luister er wel liever naar dan die hakke track
 
Knap gespeeld en gezongen. Maar ik trek met name het tegendraadse ritme niet helemaal vrees ik (ligt dit aan mij?) :)
 
Back
Top