MyJam - Das miTTen

MyJam

Ingeburgerd
Lid sinds
27 januari 2013
Berichten
52
MyJam - Das miTTen
Gemaakt voor grote speakers... :okdan:

 
Last edited by a moderator:
Klinkt pro genoeg qua mix.. lekker voor op de snelweg :)
 
Haha, heb ik geprobeerd op mijn aktieve speakers, mijn behang viel er bijna af...geweldig hard dit :D
 
Hehehe... totaal niet mijn muziek, en ik heb hier dus totaal geen verstand van, maar ik vind 'm vet! Erg overtuigend en efficiënt uitgevoerd. Het lijkt wel een beetje op dat nummer met die dames en powertools, weet niet hoe dat heet, maar dat zal aan die saw-lead liggen. Inderdaad muziek voor in de club of in het donker in de auto op de snelweg.
 
Begint lekker en vanaf 1.00 vind ik hem erg lekker. Goede clubtrack en vette sound. Btw klopt het dat je veel met timing qua sounds tussen links en rechts speelt? of lijkt dat maar zo? (haas?) Ik had zelf alleen iets meer variatie aangebracht met stabs oid.
 
Niet mijn smaak maar mooi gemaakt. Op koptelefoon zeker niet bass zwaar. Houdt het geheel transparant en helder.
 
Die bass vanaf dik 1 minuut is niet mijn smaak (alsook gelijkaardige nummers) maar de rest klinkt prima.
 
Lekkere dansbare track. goeie productie ook; erg goed uitgebalanceerd allemaal. Lijkt in de verte wat op Satisfaction van Benny Benussi, maar ik geloof niet dat je dat als kritiek hoeft op te vatten…
 
Ha, wow lees nu de reacties pas. Dank allemaal hier voor! Ben het eens hoor met de Benassi referentie, maar vond het wel kloppen in het nummer. Het is gestart met een vette rare bas die uit m'n TTSH kwam rollen (waar het nummer mee begint). Die timing is heel 'off' maar vond hem zo tof dat ik hem toch wilde laten werken en heb toen dit nummer er omheen gebouwd. Maar het lukte niet alleen met die bas, er moest nog een deel in. Na veel experimenteren vond ik het 'banassi' stuk er het beste bij passen ook al heeft dat iets cliche's. Klinkt idd simple maar was grappig genoeg best moeilijk om hem vet te krijgen (diverse distortions, compressors en spelen met de timing en glide), dus chapeau voor Benni. Verder vooral zaak van minutieuze compositie en overgangetjes om de harmonieus niet zo spannende lijnen toch interessante te houden. Niet voor op je laptop of iPhone idd, dan vind ik hem ook saai. Maar op dikke speakers kan ik niet stil zitten. Dank voor de complimenten over de productie. Had toen ik met het nr bezig was net nieuwe speakers aangeschaft (genelec) met van die akoestiek aanpassing en kon ineens alles veel beter horen en ben er in gedoken om hem echt goed te krijgen alhoewel hij nog steeds niet overal top klinkt.
 
Laatst gewijzigd:
En voor de geïnteresseerden. Die TTSH lijn heeft soms met meerdere oscillators ook een hoge lijn in zich dat als staccato akkoordjes klinkt . Dat hoor je het beste 4:32 (mijn favoriete stuk uit het nr). Dat is dus 1 mono melodielijn met de 3 oscillators. 1 bas, twee detuned (7 noten) een paar octaven daar boven.
 
Lekker Mike, well done! Geil basje: mooie mix! Is niet mijn smaak, maar ik ging zitten wiebelen op mijn stoel!
 
Heerlijke track! Behoorlijke kwaliteit in dit mixje (ik zou graag een keer over je schouder willen meekijken, compliment ;) ) Deze kan ik wel waarderen in de auto, in de sportschool etc! Dit gaat lastig worden met stemmen door dit soort producers :)
 
Heerlijke track! Behoorlijke kwaliteit in dit mixje (ik zou graag een keer over je schouder willen meekijken, compliment ;) ) Deze kan ik wel waarderen in de auto, in de sportschool etc! Dit gaat lastig worden met stemmen door dit soort producers :)

Je kan me PM-en om eens aan wat kennisuitwisseling te doen hoor. Trackjes delen en feedback geven. Ik zou mezelf geen 'producer' noemen ;-). Uit de hand gelopen hobby al sinds de vorige eeuw, dat wel.
 
Back
Top