DaviT - Feast of Midwinter

DaviT

Ingeburgerd
Lid sinds
27 januari 2017
Berichten
86
Locatie
Tilburg
DaviT - Feast of Midwinter

 
Last edited by a moderator:
Lekker sfeertje.. kan wel bij een of ander duister level van een game, of een spannende film of zo. Mooi gemaakt!
 
Wat de anderen ook al zeggen, echt een filmische track vind ik.
Dat midwinter is voor mij goed gekozen want ik zie wel een winters landschap met een spannende achtervolging.
Maar het zou ook een track kunnen zijn in een film met een scene in een dystopisch landschap ofzo.
Het leuke is dat het een beetje hypnotiserend is, ik word lekker meegenomen!
Dus wel een goeie track!
 
Lekker zeg! lekkere drive en overdriven sounds die grooven als de pest ;-)
Die pads zijn vet, maar dat laatste geluid wat je er in fade is ook erg fijn. Einde is helemaal super!
 
Ik hou ook wel van zo'n donker sfeertje. Gruizige overdrives. En zo'n Tangerine Dream (E)Piano. Hou ik ook erg van. En die drijvende kracht van de bass/drum. Krachtig. Al met al een lekkere track.

Aan de positief kritische kant: ik mis voor mijn gevoel hoogfrequente detaillering. Ik heb het gevoel dat de meeste van de klanken wel meer HF content hebben gehad aan hun bron. Mogelijk bewust zo bedoeld. Mogelijk onbedoeld door EQ/filtering en/of chorus/delay/reverb settings verdwenen/uitgefaseerd? Meer HF details in de klanken zou de track naar mijn mening nog krachtiger en dynamischer maken. Maar die donkere sfeer moet er zeker in blijven.

Voordeel van niet te veel HF content: hij kan goed hard zonder dat het pijn doet aan je oren.
 
wel lekker dark Industrial achtig
Net als de film Terminator zo soort style vind ik, dat was het eerste wat in mij opkwam

maar bepaalde stukken bijvoorbeeld op 2.22 die sound die er bij komt
stoorde mij gelijk onverwachts toen ik een beetje in het nummer zat
ik vind die sound niet bij de rest van de geluiden passen en loopt niet zo mooi samen in ritme


Volgens mij gebruik je wel oud unieke stukje hardware die geluiden geven mij echt een retro gevoel

Maar die duistere beat is wel leuk
 
Gaaf, die overstuurde kick in combinatie met de bas. Sfeervol ook.
 
Back
Top