Fonograaf - 7e deel liveset

Fonograaf

Stamgast
Lid sinds
19 mei 2014
Berichten
159
Voila. Geniet ervan! :dj: :doei:

 
Last edited by a moderator:
Lekker mistig sfeertje, hoewel er voor mijn gevoel wel een beetje structuur mist. Maar in de context van een live set werkt het vast heel goed denk ik.
 
Mooi geluiden maar ik mis een opbouw . Wel gaaf verder
 
Hey luyden, zeer bedankt voor het luisteren & de feedback. Het verband met abstracte kunst is niets voor niets, te gek dat jullie dat erin horen en die link leggen !! Puur dus door mijn veldopnames ervan goed te plaatsen. Ik heb namelijk in januari dit jaar de geluidsinstallatie van Ronald van der Meijs opgenomen + reacties van het publiek. Hij stelde het toen tentoon in de vishal van Haarlem, waar ik niet al te ver vanaf woon. Hier is de installatie te zien en te beluisteren:



vanaf 00:39 ong.

En hier is de website van de kunstenaar:

http://www.ronaldvandermeijs.nl/

Ik heb de opnamen met zijn permissie gebruikt. Hij kent 't nummer.
 
Hier zou ik wel eens een uitgewerkte track van willen horen ipv van een liveset. Erg vette geluiden zitten hierin, het mist nu inderdaad wat structuur.
 
bedankt enneuh,

@payt, @Protohuman,

wat bedoelen jullie met 'structuur'? Ik heb namelijk erg lang gedaan om er, voor mijn gevoel, veel structuur in te krijgen.
 
Het voelt nu niet echt aan als een track met begin of eind, of een duidelijke opbouw, maar meer als een aantal synths die er bij of er af gedraaid worden. Zo draaide ik m'n livesets altijd in elkaar in ieder geval ;).
 
Hmm ik moet wat meer leren over structuur denk ik. Ik heb dagen gezwoegd om er structuur in te leggen. Jammer dat dat niet overkomt. De rest wel, gelukkig.

Iemand 'n artikeltje voor me over muzikale structuur?
 
Ik zou me daar niet echt druk om maken. De beleving van muziek is volgens mij erg afhankelijk van context. Ik kan me zo voorstellen dat er leden zijn (zoals ik) die een aantal track achter elkaar beluisteren, in hun muziekhok, met de koptelefoon op het hoofd. Dan komt deze track gewoon anders over dan wanneer dit wordt gedraaid/gespeeld in een liveset (dus precies wat Payt ook schreef). Het kan best zijn dat de opbouw en structuur ineens wel duidelijk wordt in het laatste geval.
 
Sfeer! lekker zeg al die opnames als sfeertrack. Die bassline met de melodielijn en later dat bel-geluid zijn heel vet. Qua mix vind ik niet echt super hifi, maar wel apart genoeg om op te vallen!
 
Hmm geeft toch wel te denken over hoe je spanning opbouwt e.d., denk dat daar toch een kennishiaatje van me zit :) Hoewel ik erg veel nadenk over de inhoud van elk deeltje v/e nummer, is het toch vaak qua opbouw vrij voor de hand liggend vrees ik. Dus ik zal 's opzoek moeten naar strategieën wat dit betreft.

@SB-SIX, virkaz,

bedankt! Ja, mixen is nog een enigszins zwak punt van me.
 
lekkere ontspannen sfeer. eigenlijk best wel introvert, ook door de stemmen die er doorheen gemixed zijn. lijkt af en toe net of de muzikanten ergens in een hoekje zitten te spelen en de mensen er gezellig doorheen kletsen. prima muziek.
 
bedankt voor 't compliment, bijlevel.
 
Je zou er meer structuur in kunnen brengen, maar ik vind er genoeg structuur inzitten.
Knap gemaakt ook dat je die geluidsinstallatie van die kunstenaar erin verwerkt, heel beluisterbaar en smaakt naar meer!
 
Back
Top