peterdh – Chicago Dreams

peterdh

Ringtones & notifications
Lid sinds
13 april 2007
Berichten
2.855
Locatie
Santpoort-Noord
De eerste keer dat ik meedoe! Deze track is geïnspireerd op de oude Chicago House Sound. Toen ik midden jaren ’80 de eerst Houseplaten uit Chicago hoorde, was ik gelijk verkocht en heb mijn discoplaten opgeborgen.

Deze track heb ik nog nooit ergens gepost, maar heeft bijna de meeste (niet zo veel hoor) downloads/plays op mijn soundcloudpagina. Ik hoop dat jullie de titel niet te pretentieus vinden. Enjoy!

 
Last edited by a moderator:
Tja het heeft wel wat.. lekker droog en out of the box gevoel. Baslijntje had wat snappier en funkier gekund wellicht, maar zo kan het ook ;)
 
Intro doet me feitelijk erg weinig, gewoon basic. Maar dan... Die bass die erin komt. Och man wat lekker. Die dunne padjes had ik liever veel dikker gehoord en dan met van die fijne akkoorden. Dat zou de track de nodige diepte hebben gegeven. De comments zo teruglezend, lijkt het erop dat ik behoorlijk op dezelfde lijn zit als Dungbeatle.
 
Class of 1987/1988 :okdan:
Ik snap dit wel :)
oa de bass mag iets snappier zoals Payt al aangaf.
Voor de rest zijn er ook al dingen aangebracht....
Ga het dan ook als een 1987 underground nummer bekijken.
Beetje in de stijl van Marc Imperial, Adonis en Mike Dunn (maar dan anders)
Ik snap die enthousiasme van welleer wel :D

Leuk
 
Die hoge string-partij die doet me denken aan een oude house-klassieker. Kan even niet op de naam komen. Tof gedaan iig!
Horen we hier nu je xbase? Afgezien van sommige pads vind ik hem erg geslaagd!
 
kan uitstekend meedoen met alle andere inzendingen in dit genre. het is in mijn ogen typische "gebruiksmuziek", dus alleen leuk als je er ook echt op danst, samen met de rest van de 1000den danslustigen op een zwoele zomeravond. (wat lijken die ver weg!)
 
Bedankt voor je commentaar bijlevel :) en jij ook dan maar 1V/oct :D


...Baslijntje had wat snappier en funkier gekund wellicht...

...oa de bass mag iets snappier zoals Payt al aangaf...

Ik kreeg de bas en de basdrum niet goed als ze samen klonken. Ik heb toen een side-chain compressor op de bas gezet....vandaar dat 'ie af en toe niet zo snappy is. Had het liever ook anders gehad.
 
Het is bijna helemaal goed. Wat er dan scheelt? Ik weet 't niet. Een beetje swing misschien?
 
Nice Peter!! Lekker mellow basje :) Qua melodietjes en andere geluiden ook prettig.. ben niet zo thuis in deze stijl maar fijn trackje :)
 
Back
Top