Stephen - 856-A

Stephen

The Gate is open: Tidal,,
Lid sinds
16 februari 2005
Berichten
4.958
Locatie
België
Hierbij Track X017-856-A
Used Gear: VirusC - Virus Powercore - Twee Roland A-01 - Sherman FilterBank

 
Last edited by a moderator:
OK.. er zitten een paar hele leuke elementen in deze track. De beat is vet genoeg, het baslijntje ging me een tikje vervelen na iets over een minutt. De transpose hielp wel een beetje, maar de redding kwam door het lead-instrument wat de boel genoeg karakter geeft om door te luisteren
 
Goede track! Ik zit een beetje te wachten op wat extra's in de percussie, maar zo is ie ook goed. Misschien wat meer laag in de mix, met name de kick.
 
Oei, dat begint lekker! Ik zou persoonlijk als de lead erin komt de virus wat temmen met bijv filter- of amp-envelope instellingen. Die lead vind ik dikke prima en de beats ook, lekker met die snare, clap en ride. Goed bezig.
 
Okey, Merci voor de feedback tot dus ver,,

Ik vind het zelf jammer dat de virus powercore preset haperde,

Die z'n release moest iets groter gezet worden.
Want ik dacht eerst,, toemme, heb ik nu weeral als enigste zo'n zware midi jitter problemen..?
Maar nee, 'twas de release setting

Na al die jaren de laptops met individuele midi interfaces te hebben verbonden,
was ik eerst bij ipmidi terecht gekomen, maar die is onbruikbaar, de verbinding valt weg,
Maar nu lijkt het met rtpmidi toch wel succesvol te zijn, en die triggerd de powercore virus

De Mastering, ... tja, Het is ni gemasterd,, Daar ben ik nog mee bezig,
't komt zo uit de studio, met enkel maximus erop

Bij de toekomstige mastering setup kan ik behalve met losse tracks te werken,
ook achteraf de kick met volume automation en alles, volledig editen,
Dus de Audio Tracks met de Kick van bij het producen, en VST kicks die midi getriggerd worden

Ik ben al 20 jaar aan't brainstormen over Multitracking met een DAW want de kicks zijn altijd een zwak punt geweest.
Da's omdat ik tot 3 jaar geleden enkel met een stereo master source uit het Falcon Lem mixboard en de Amiga SoundStudio tracker als sequencer heb gewerkt

Soit,, Nu is het een Ableton, dual Cubase en m'n SynthCtrl Setup,, met de falcon lem als midi controller
en steek ik nu al m'n energie in de ableton/cubase projecten of templates

Waar deze track mee begint,, is een step recorded riff, of ik weet ni hoe dat noemt in muzikale termen,
dat ik in SoundStudio op een witte macbook met Winuae heb ingespeeld,, en heb gerecord of gebounced in ableton.

De track is in één keer live opgenomen,,
Zo blijft deze 856-A toch nog steeds klinken zoals m'n Amiga tracks van de jaren voorheen.

De lead vanaf het midden, zijn twee Roland A-01 Boutiques gelayerd, gecrossfade met de Sherman Filterbank als effect send,

Viola, Dat was wat technische info, want het blijft hier Synthforum off course,

En ja, nogmaals merci voor de feedback tot dusver,, en 'k ben al bezig met andere dingen,,
 
de power is er, de vette lead. Ik vind 't wat veel ruimtelijk qua fx en de basis kan wel wat evolutie gebruiken.
Het toont zeker je potentie.
 
De leads hielden mijn aandacht er wel bij.. maar qua stijl werd het niet echt mijn ding helaas.. ben toch meer van een paar akkoordjes hier en daar. :)
Mix is wel goed.. lekkere drums ook.
 
OKey OKey Mannen,, idd,
Mijne Lokale Muziek Maat zegt al jaren tegen mij, leert akkoorden !!?
Maar hehe, Peup,,,, Ik blijf een tracker mannetje,,,

... tot 2 weken geleden, Toen ik ontdekte dat ANA 2 z'n Arps en Chords uitstuurt,,

Howww, How dus ,,, 'k zal maar stilletjes blijven, Want dat is POWER !! De ANA2 & JP-8080 layer'd,,
till soon !!
 
Lekkere rauwe plaat, goede mix. Spreekt mij zeker aan. Ga hem nog een paar keer beluisteren de komende dagen.
 
Begint gelijk met flink wat power, je hebt wel sfeer gecreëerd van het eerste moment en dat blijft ook zo, dat vind ik knap gedaan. Ik mis wat variatie of nog wat extra percussie hier en daar. Leuke track!
 
Hier ben ik helaas niet helemaal kapot van. Smaak kwestie trouwens. Gewoon niet mijn stijl.
 
Back
Top