Dr. RiPsaw - Eclipse

Wauw, dank jullie wel voor al deze mooie complimenten! :halleluja Ben er een beetje stil van ;)
En ook bedankt voor de feedback uiteraard.

Piano komt inderdaad uit de Nord Electro 5D :)
[...] Ik krijg het idee dat deze track is ontstaan uit een improvisatiesessie die je daarna hebt bewerkt [...]
Ik zou heel graag eens willen stoeien met deze track als je de midifiles beschikbaar zou willen stellen.
Zit hem nu voor de tweede keer te beluisteren en ik bedenk met dat het volgens mij heel mooi zou zijn als je hier een gitaar of sax laat meespelen.
The thema en de arpeggio zij beide ontstaan uit een korte improvisatie, maar zodra deze enige vorm hadden ben ik er heel gericht mee aan de slag gegaan; de structuur is niet ontstaan uit improvisatie. Je zult het verder met de mp3 moeten doen, want de midi files geef ik niet weg. Deze track blijft wat mij betreft echt helemaal zoals hij is (op misschien wat mix-dingetjes na). Overigens snap ik wel dat het verleidelijk is om er nog een lead instrument over heen te spelen (heb de verleiding zelf ook af en toe moeten weerstaan :engel:), maar in dit geval is het toch echt 'less is more'.

Ik ga dit weekend alle inzendingen beluisteren, ben erg benieuwd naar alle mooie nummers!
 
Ja, het doet me wel wat denken aan de Landscape Channel.. Waar je ooit midden in de nacht bij kon wegdromen..
Niet echt heel spannend is mijn bescheiden mening.. Wel aangenaam!
 
Je zult het verder met de mp3 moeten doen, want de midi files geef ik niet weg.

Het waarom daarvan is me een raadsel want de grootste wereldhits zijn beschikbaar op midifiles dus wat is je punt ?
Namaken is altijd een optie en dat kost enkel tijd, vooral het zoeken naar geschikte klanken, want het inspelen zelf is wel lollig.
Voor mij niet zinvol maar als het betaald doe ik het wel. :dubbel:
(en nu maak ik me weer geweldig populair)
 
Last edited by a moderator:
Lekker relaxed wegdromen... :-)
 
Erg mooie track.

Net iets te clean voor mij qua sound, arrangement roept associaties op met oudere tijden en vraagt daarom ook een beetje meer om een vintage sound. Maar toch, ik ga hem voor een derde keer luisteren nu! :D
 
Stem!

Mooie piano, zeg! Mooi themaatje ook. Prettige sounds, die pads vanaf 3.23 bv. Mag naar mijn smaak iets meer gebeuren, maar zeker een van de betere inzendingen dit jaar.

RFB
 
Schitterende piano en pads.
De ritme loops beginnen me echter wel snel te irriteren. Met name die met die "kggggg", omdat die echt niet lekker zit met de timing van de piano.
Jammer dat je er niets meer aan wilt doen. Als je die real time door een skilled player laat inspelen heb je m.i. echt een toppertje.
 
Mooi gemaakt hoor. Ben zelf een liefhebber van Satie en de intro deed me hier ook meteen aan denken.
 
Bon, dit had nummer 1 moeten zijn. Heel erg jammer dat dit op 7de plaats eindigt.
Dat heeft niets met smaak te maken dan wel dat deze track duidelijk beantwoord aan een aantal elementaire, zij het misschien wat academische vormen en zonder al te veel bedenkingen als muziekstuk, zowel compositorisch als arrangement en harmonie, torenhoog uitsteekt boven de rest.

Het is dus nu erg duidelijk geworden dat de SF contest gebaseerd is op smaak en favorisme, en niet zozeer op kunde en talent... Nu goed, daar is op zich niks fout mee, maar dan is het misschien toch een idee om de inzendigen door een professionele vakjury te laten beoordelen, ipv door de inzenders zelf...?? Och ja, geen kritiek hoor want het blijft lollig en daar doen we het voor.
 
Bon, dit had nummer 1 moeten zijn. Heel erg jammer dat dit op 7de plaats eindigt.
Dat heeft niets met smaak te maken dan wel dat deze track duidelijk beantwoord aan een aantal elementaire, zij het misschien wat academische vormen en zonder al te veel bedenkingen als muziekstuk, zowel compositorisch als arrangement en harmonie, torenhoog uitsteekt boven de rest.

Het is dus nu erg duidelijk geworden dat de SF contest gebaseerd is op smaak en favorisme, en niet zozeer op kunde en talent... Nu goed, daar is op zich niks fout mee, maar dan is het misschien toch een idee om de inzendigen door een professionele vakjury te laten beoordelen, ipv door de inzenders zelf...?? Och ja, geen kritiek hoor want het blijft lollig en daar doen we het voor.

niet helemaal mee eens, een 7e plek is toch heel mooi?

Ik snap heel goed dat dit niet de winnaar van de contest is geworden (wat ik vooraf ook absoluut niet verwacht had). Het nummer zit steengoed in elkaar, maar is ook erg ingewikkeld kwa opzet, dat vindt lang niet iedereen mooi en zal ook zeker niet iedereen begrijpen. Dus dan vind ik zelf dat een 7e plek nog heel mooi is in deze contest.

Daarnaast is het natuurlijk geen contest van hoe goed je kan omgaan met muziek theorie en hoe je daar uit kan breken zonder bepaalde wetten te breken, soms is eenvoud gewoon beter en meer aansprekend. Ik vind het ook zeker een kunde en talent als je een nummer weet te maken wat de grote doelgroep aanspreekt. Dat is lang niet zo simpel als dat je op voorhand zou bedenken. Ik vind dat de winnaar een verrassende track heeft gemaakt. Het is niet bepaald mijn stijl, maar ik snap wel dat veel mensen dit een hele goede track vinden, dus wat mij betreft dan een terechte winnaar :).

Neemt niet weg dat voor mij deze track de beste inzending was, dus voor mij is dit wel de nummer 1 (gezien ik hier ook een stem voor heb gegeven), maar ik kan me prima vinden in de totaal uitslag van de contest (zeker gezien de fun opzet die deze contest heeft).
 
Back
Top