Dr. RiPsaw - Eclipse

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Op de valreep mijn inzending, vers van de pers :) (dit is dan ook nog een voorlopige mix)
Sferische chill / slow lounge balad, met een lange opbouw en een hoofdrol voor piano.

Gebruikt o.a.: Nord Electro 5D, Korg Triton Le, Rhodes MkII, Stylus RMX, Trilian, Atmostphere, Roland JV-2080.

Luistert trouwens ook erg fijn over koptelefoon! ;)

Bericht door een moderator:
Bijlage verwijderd op verzoek van TS
 
Mooie piano zeg, dat is meteen een goed begin. Met de akkoordjes erbij moet ik meteen denken aan Erik Satie. Knappe compositie ook, er gebeurt genoeg. Als ik een klein aandachtspuntje mag benoemen is het de arpeggio rond 4 minuten, daar mag wat mij betreft wel wat meer dynamiek in. Dat maakt het denk ik was spannender naar de overgang toe. Voor de rest complimenten, erg sfeervol en mooi gemixt.
 
Ja erg mooi en relaxed.. kan hier echt van genieten :)
 
Goed voor yoga-lessen, maar ik word hier ontzettend moe van.. zeer slaapverwekkend, wat wel goed is op zich.. Knap gedaan, maar echt niet mijn meug. Succes ! ;)
 
Knap gedaan hoor! Er is ruimte voor de geluiden, het ademt... Stiekem had ik hier en daar wat subtiele toefjes van synth geluiden gehoopt.
 
Hoi Dr. RiPsaw,

Rustgevende track.
Heb associaties met restaurants in het begin daarna wordt het spannender.
Zeker het beluisteren waard :mega:

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Dit verdient simpelweg een top-3 plaats. Het hangt er maar vanaf op welke basis je gaat beoordelen.
Ok, het is geen futuristisch geweld met veel gedoe, maar wel eenvoud met respect voor harmonie, arrangement, progressie, over nagedacht, uitgedacht, en nogal filmisch. Zonder spekglad of stroperig te zijn.
Dit is muziek in een van zijn elementaire vormen. Bovendien is de mix erg evenwichtig en klinkt de piano super. Dank voor de download. Voor mij is dit studie materiaal.
Met respect voor de vele inzendingen, maar dit is werk van een andere categorie. Duidelijk van iemand die wist waar hij mee bezig was toen hij er aan begon...
 
Laatst gewijzigd:
Voor het grootste deel vind ik het een prachtige track. Ik krijg het idee dat deze track is ontstaan uit een improvisatiesessie die je daarna hebt bewerkt. Dat zit hem met name in een aantal keuzes die je maakt voor de richting van de track. Met name in het slot hoor ik een richting die niet 100% past bij de rest van deze compositie. Ik kan heel goed leven met spannende akkoorden(wisselingen). Maar op enkele momenten hoor ik zaken die ik toch echt net niet vind passen.

Dat gezegd hebbende, luister ik naar de mooiste compositie tot nu toe (en ik heb ze bijna allemaal gehad, moet er geloof ik nog een stuk of vijf). Ik zou heel graag eens willen stoeien met deze track als je de midifiles beschikbaar zou willen stellen :).

Zit hem nu voor de tweede keer te beluisteren en ik bedenk met dat het volgens mij heel mooi zou zijn als je hier een gitaar of sax laat meespelen.
 
Zit hem nu voor de tweede keer te beluisteren en ik bedenk met dat het volgens mij heel mooi zou zijn als je hier een gitaar of sax laat meespelen.

Intussen al 5x geluisterd. Echt goed.
Ik kan begrijpen dat je dit gevoel krijgt. Ik zou ook nog iets willen 'toevoegen' en het zou misschien niet storen, maar wel overbodig zijn en met de nodige risico's die de track uiteindelijk
niet ten goede komen...!!
 
Dit verdient simpelweg een top-3 plaats. Het hangt er maar vanaf op welke basis je gaat beoordelen.
Ok, het is geen futuristisch geweld met veel gedoe, maar wel eenvoud met respect voor harmonie, arrangement, progressie, over nagedacht, uitgedacht, en nogal filmisch. Zonder spekglad of stroperig te zijn.

Juist, ik sluit me helemaal aan bij het bovenstaande commentaar.
Dit is een Compositie met een grote C, dat wil ik toch wel even zeggen.:halleluja
Wat een geweldig nummer heb je gemaakt, zoveel schoonheid, ik ben er een beetje stil van.
Deze track ontroerde me echt en dat is nog maar weinig gebeurt in de contest en ik heb nog enkele nummers te gaan.
Je zou een hele goede schrijver voor flmtracks kunnen zijn als ik dit zo hoor.
Ik weel niet wat voor werk je doet maar dit nummer verdient wel een poging tot zoiets denk ik.
Voor de rest wil ik er niet teveel over zeggen want dat doet afbreuk aan het nummer.
Bedankt voor je inzending, ik zit heerlijk te chillen en zal 'm vast nog vaker draaien.
Dit is m'n topfavoriet in ieder geval, wat een plaat! :okdan:

Enne, wat mij betreft hoeft hier niets meer bij, less is more in dit geval wat mij betreft.
 
Laatst gewijzigd:
Wow, dit vind ik inderdaad ook wel de buitencategorie. :okdan:

Je gebruikt echt extreem veel akkoord progressies en treedt buiten alle gangbare paden, zowel kwa toonladder / melodie keuzes als hoeveelheid progressies en gekozen progressies. Normaal is dat niet te luisteren, maar jij weet het door de eenvoud en rustpunten in de melodie het voor elkaar te krijgen dat het allemaal klopt.

Dat is denk ik het grootste compliment wat ik kan geven, de song klinkt als een eenvoudige song, terwijl die eigenlijk onvoorstelbaar moeilijk is van wat je allemaal doet in de track, zowel kwa opzet als details.

Prachtige track is het waar inderdaad veel uit te leren is voor ons normale stervelingen :D.

Inhoudelijk, goed gebruik van de sounds (mooie demonstratie van less is more), goede levels waardoor er veel lucht in je mix zit, de eenvoud van de melodie is erg pakkend en ondanks de afwisseling in de melodie blijft deze hangen in je hoofd na het afluisteren. Wel zou ik het iets mooier gevonden hebben als je de piano melodie iets losser gespeeld had, maar dat is meer een smaak kwestie. De akkoord progressies en melodie wisten me regelmatig op het verkeerde been te zetten maar het klopte altijd in de context van de song.

Prachtig!
 
Ik werd zojuist door een medeforumlid geattendeerd dat dit erg mooi is.. en hij heeft helemaal gelijk.
Echt diep ontroerend.. ik zit hier gewoon te snikken.. (voor de tweede keer al... ) damn.. zo mooi en subtiel..:halleluja
 
Back
Top