MonoTron - 2016

MonoTron

Initiating Sequence..
Lid sinds
13 januari 2004
Berichten
6.104
Locatie
de paddestoel op m'n teen
Op de valreep toch nog een trackje ingezonden!
Was er door omstandigheden bijna niet van gekomen, maar gelukkig toch nog over de streep getrokken.
Tja wat moet ik zeggen... 2016 was een bijzonder jaar voor me en deze track vat dat wel mooi samen ;)

Het is niet mijn standaard muziekstijl, er zit niet eens een echte beat in.
Ook geen sequencer gebruikt behalve een 606 en 101 sequence die de maat in de basistrack voeren, verder alles direct zonder overdubbing ingespeeld en dat is te horen. Mijn spel klinkt ook niet als een klok :engel:
Verder niet gemastered en maar erg rauw gemixt, daar heb ik geen tijd meer voor. Eerlijk gezegd is het ook nog niet helemaal klaar, maar ja deadlines he :D Ergens dit jaar komt er ook een reprise, die is al in de maak :W

Thanks for listening & Enjoy the build up!
Alle feedback is welkom

:okdan:
 
Tof dat je nog wat heb ingezonden! :)

Lekkere sounds. De build up vind ik wat laat komen (na 3 minuten). En door die arp bass lijkt de 1 steeds te verschuiven wat een beetje onduidelijkheid geeft. De laatste drie/vier minuten klinken lekker!
Heb je je Nord gebruikt?
 
Die rauqe mix vind ik eigenlijk heel goed passen bij de stijl van de track. En ook dat rauwe EP'tje is zeer geslaagd. Dat de maat door die arp lijkt te verschuiven vind ik ook een goed effect. Dat maakt je track nog interessanter om naar te luitseren.

Je spel op de toetsenlijkt niet altijd keurig in het akkoordenschea te passen, maar toch past dat ook wel weer. Gek genoeg overigens want ik ben daar normaal toch wel behoorlijk gevoelig voor.

Vanaf een minuut of begint mijn aandacht wat te verslappen. Ik denk dat ik dat stuk zelf zou hebben ingekort of helemaal zou hebben weggelaten. Kun je altijd nog bewaren voor een nieuwe track. Die strings die er later nog bijkomen zijn trouwens wel weer ontzettend gaaf. Het slot vind ik wat te free-wheelerig.
 
Wow mooie reacties!! Thanks heren :okdan: Ik ga mijn best doen jullie tracks ook van mooie feedback te voorzien!

@ Bathmutz: Yep,de EP's, strings en melltrons zijn allemaal de Nord ;) Ben erg blij mee!
De verspringende 1 vind ik zelf juist goed, daardoor blijft het interessanter.
Qua build up heb ik zitten twijfelen om de eerste minuut eraf te hakken en vanaf daar op te bouwen, maar heb het toch maar niet gedaan 8o)

@ Gloomer; Thanks :D Ik hoop dat je op het einde geen bijna-nachtmerre hebt gehad dan!

@PWM & GentleG: :halleluja :luv:

@ Dr Bob: Ja zoals gezegd, het is nog niet klaar. Had bij een maat in de studio nog wat extra lijnen opgenomen in het beginstuk, maar die mix vond ik niet lekker dus toen heb ik thuis de mix opnieuw gedaan, maar zonder de nieuwe sporen (nadeel van niet in de computer opnemen en mixen).
Qua akkoordenschema dacht ik dat ik er netjes in zat, maar heb daar ook niet zo heel veel verstand van.
De 202 lijn die er ergens rond 4:40 inkomt was in de minuten daarvoor een beetje vals, dus wellicht dat je die synth bedoelt en dat die nog steeds een beetje wringt en schuurt met de rest.
En freewheelerig, dat is het van begin tot einde. Geen sequencers,geen plan, gewoon spelen en opnemen :P
 
Back
Top