bombario - Waves of Mercy

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.654
Locatie
Zwolle
Ik klooi nu al zo'n 20 jaar met electronische muziek (Roland MC-303!) en heb me nooit echt verdiept in mixen. Dat moest maar eens veranderen vond ik, en daarom heb ik de afgelopen kerstdagen een online mix-cursus gevolgd. Dit is het eerste resultaat en wat mij betreft maak ik komend jaar meer tracks af. Er liggen er nog zo'n op de plank :D Enjoy! :W

 
Last edited by a moderator:
Net hier op oorlogssterkte afgespeeld, leuke track! Kids vonden hem ook leuk (in tegenstelling tot mijn inzending :D ).
 
Ook hier bevalt hij goed.. mix zit ook goed.. ik zou zeggen post eens een link naar die cursus>? Ik kan ook wel zo'n cursus gebruiken ;)
 
Dank voor de reactie, top :okdan: Ik zal jullie tracks de komende dagen ook beluisteren en becommentariëren.

@payt

Dat is Mixing and masteringt toolbox, van Olav Basoski bij Ask Audio. Heel veel curssussen gaan veel te diep en dan haak ik af. Hij pakt gewoon een track in Ableton 9 en gaat met de standaard plugins aan de slag. Eerst EQ, dan compressie, panning effecten en als laatste een beetje DIY mastering. Dat vond ik heel verhelderend. Deze heb ik trouwens gemaakt in FL Studio, met een goede reverb en compressor en voor de rest freeware en interne effecten.
 
Prima mixje dacht ik zo.
Track is ondanks niet helemaal mijn smaak zeer goed te pruimen !
Doe nog eens een cursus zou ik zeggen want het heeft wel geholpen als ik het zo hoor.


Woops iets te snel gereageerrd ( nummer was nog niet af :D )

De break vind ik erg mooi gedaan.
Overall sound erg tof en ook die strings heel fijn.. heh.. is het misschien toch wel mijn smaak :P
 
Goeie afwerking maar te basic EDM. Je doet niks verkeerd, maar je breekt ook geen potten.
Toch bruikbaar als dancefloor 'afkoel' track tussen de grote namen.
 
@sKeLeTvM,

Spot on, maar dat was ook niet mijn doel. Ik liep eindeloos te klooien met Ableton Live, een demo van Geist2 en uren en uren aan YouTube-filmpjes kijken over produceren. Dat was ik zo zat dat ik deze track er in 2 avonden in FL Studio uitgestampt heb. En nog wat uurtjes heb gezwoegd op de mix, met maar 1 doel: de Synthforum Contest 2016 deadline halen :eureka: Dat is ook meteen mijn doel voor 2017: minder lezen, meer musiceren en eindelijk eens wat nummers afmaken.
 
Niet origineel, wel degelijk! prima cursusje dat je daar gevolgd hebt, te horen aan het resultaat, of een natuurtalent dat wat aangewakkerd moest worden natuurlijk.
 
Heerlijk trackje voor savonds laat in de auto met de subwoofer lekker bijgedraaid. Lekker touren tussen de lichtjes op de snelweg. Wat originaliteit geen baanbrekende dingen, maar een prima sound en een prima mix!

I like!
 
Sound is prima inderdaad. Ik snap alleen niet dat niemand zich stoort aan dat delaytje op die clap. Die maakt het een beetje houterig, maar misschien ligt het wel aan mij hoor.
 
Back
Top