Xclusive1983 - Troost

Xclusive1983

Stamgast
Lid sinds
13 januari 2011
Berichten
268
Na het luisteren van diverse inzendingen gemotiveerd geraakt om toch ook een track af te krijgen. Vandaar het bijzondere tijdstip. Deze track is voornamelijk gemaakt in de nachtelijke uurtjes en in mijn beleving hoor je dat er af, misschien wat zweverig of langdradig. Werktuigen zijn ableton / arturia v-collection en native instruments komplete. enjoy.

Ostrea - Troost

 
Ik vind hem leuk! Inderdaad een leuke track voor snachts op de snelweg of zo.. dan kan je er heerlijk in op gaan.
 
Lekkere warme sound, de plucked strings mogen van mij wat meer harmonischen hebben en zijn wat te netjes denk ik, ( smaakdingetje he) daar zou ik zelf dus wat rafeliger en minder gladde sound voor gebruikt hebben.
Maar de strings na de break zijn dan wel weer erg leuk.

Prima inzending; )
 
Leuke track. Niet m'n genre, maar toch.
Vind 'm niet chaotisch of te langdradig, er zit nu eenmaal een opbouw in en hij gaat mooi naar z'n einde toe.
Zoals Dr Van Lansberg vermeldde, is je nummer heel goed gemixed. Alles netjes op z'n plaats. Volledig gemixed met native Ableton-tools?
Ik kan, denk ik, wel wat mixtips gebruiken van je. ;)
 
Thanks voor de positieve feedback. Mixwerk heb ik binnen ableton gedaan met inderdaad vooral native tools. Gebruikte toevoegingen hier op zijn passive eq, dbx 160 emulatie en rc 48 reverb van native instruments, xfer lfo tool, cytomic the glue compressor, waves H-delay en dat is het wel zo'n beetje. Op de master output staat een aom invisible limiter. en nog een tdr vos slick eq. Gratis eq maar gebruik hem eigenlijk standaard om een beetje air in de mix te leggen.
 
Gaat er wel lekker in zo in de ochtend...1 stem want toch bij de betere tracks.
(al heb ik teveel naar dit genre geluisterd en voor mij is de lol er een beetje af)
 
Back
Top