Bathmutz - For starters

Bathmutz

Ouwe rot
Lid sinds
20 april 2005
Berichten
772
Locatie
Middelburg
Hier mijn inzending. Ben blij dat ik nog wat af heb gekregen en eindelijk eens af maak, haha. Zoals de titel van de track suggereert ben ik van plan dat dit jaar meer te doen. :okdan:

Forumnaam: Bathmutz
Artiestennaam: Nelson Cole Reis
Tracktitel: For Starters

Thanks alvast voor de mensen die het luisteren en/of feedback geven.

 
Het idee doet me een beetje denken aan Bibio en het is duidelijk dat je gaat voor een meer retro/dusty geluid. De marimba en gitaren combi vind ik tof maar weten mijn aandacht door de track heen niet vast te houden.

Voor een volgende track zou je inderdaad wat meer focus op de mix kunnen leggen en kunnen proberen het verhaal spannender te houden. "Saai" zou kunnen suggereren dat je spetterende in-your-face muziek zou moeten maken, maar dat is niet de insteek denk ik – je maakt kalme muziek en dat is prima, maar binnen dat genre denk ik dat meer variatie en verhaal de luisteraar beter bij de les kan houden.
 
Thanks voor het checken!

Het is inderdaad wat rustiger. Dit is wel mijn meest uptempo track, haha. Ik houd ook wel van kale langzame muziek.

Ik heb het wel gemixt, maar ben er nog niet super goed in. Ik ga komende tijd ook meer aan mixen werken, heb nog meer nummer die ik af moet maken namelijk. Goede oefening. :) Deze zal ik ook nog oppoetsen voor hij op Soundcloud/Youtube belandt.
 
Thanks! :)

Het was begonnen met noise door de Microbrute te gooien en te sequencen en te tweaken. De rest is er een beetje rond gebouwd zegmaar. Die arp is 1 opname hele track. Best een uitdaging om een hele opname goed te tweaken.
 
Ah nog een soort van abstract nummer. Misschien ben ik er te oud voor, maar had wat moeite om dit helemaal uit te luisteren. Het heeft wel een lekkere drive op zich, maar vooral de mix is wat stoffig/dof. Misschien was dat zo bedoeld, maar het klinkt voor mij alsof er iets mis is.
 
Ik snap wel wat andere mensen van de sound zeggen, maar zelf vind ik het erg lekker! Ik hou wel van lofi en weet ook hoe het is opgenomen ;)
Kom binnenkort graag een keer meekijken met de mix, want ik denk dat deze track daardoor wat meer shine en porrie kan krijgen!

:okdan:
 
Sluit me aan bij bovenstaande. Sound valt nog veel op te winnen. Maarrrrr dit moet ook zeker niet kapot geproduceerd worden. Het gruizige er aan is namelijk wel erg prettig.

Ik miswel een beetje het liedjesgevoel bij deze track. Alles klopt qua sound design, en als Trip Hop fan wordt ik blij van dit soort sounds, maar het arrangement mag meer liedjes achtig. If you know what I mean :)
 
Back
Top