Cream - Theme Of The Lost Contest

cream

Ouwe rot
Lid sinds
6 januari 2004
Berichten
1.751
Locatie
‎ ‎ ‎
Ik dacht niet dat ik iets geschikts had liggen i.v.m. verhuizing/ verbouwing en een totaal gebrek aan tijd. Maar ik had zowaar nog wat op mn laptop staan.
Het is niet helemaal in mijn straatje maar soms moet je eens wat anders doen.
Succes iedereen!

:mega:

 
Dit lied begint met dezelfde noot als geneuzel �� drum n base .

Prachtig stuk ! Zeer waardevolle muziek !

Als je je nog wat verdiept in synthesis , voor de juiste klanken met de juiste synths te maken . En deze eenvoud , dat zo klinkt maar het niet echt is behouden .

Echt mooi !
 
Mee van de betere composities. Begin sprak aan en als ik piano hoor dan wordt ik aandachtig. Het idee is goed, absoluut!! Echter, als je niet in staat bent dit soort pianomuziek 'live' in te spelen is dat helemaal geen erg. Maar dan moet je wel even de moeite doen om events uit hun gequantiseerde positie te halen en aan de slag te gaan met timings, velocities enz kwestie van een zo natuurlijk mogelijk feel te creeren. In begin doe je dat en zit het goed maar dan mag je dat niet zomaar los gaan kopieren want dat resulteert al snel in een al te mechanische feel en is dodelijk. Een te egale velocity is heel duidelijk en daardoor gaat het snel vervelen.
Niet dat het fout is dat een pianopartij wat repetetief klinkt, maar het is in deze soms té mechanisch en daardoor hééél erg jammer. Deze track verdient veel meer aandacht bij de afwerking.
 
Laatst gewijzigd:
@skeletum: Ben het helemaal met je eens! En dat is ook meteen mijn volgende doel. Dank voor je opbouwende kritiek!
 
Het mooist aan deze track vind ik de viool die op de achtergrond zijn ding doet. Waar komt die uit? De piano is naar mijn smaak wat te losjes geprogrammeerd. Mag van mij iets strakker. Sfeertje is prima.
 
Begint veelbelovend, maar mist wat finesse.. het ramt een beetje te veel hetzelfde door. Zie ook het commentaar van Skeletum.
 
Kreeg ook meteen het gevoel dat het een track was voor een film door het wat repetetieve karakter.
Synthlijntjes vind ik goed gekozen bij dit pianostuk.
 
Ik kan slecht tegen philip glass en steve reich achtige dingen maar deze kan ik wel waarderen.
Dingen over geluid en dynamiek zijn al gezegd maar puntje erbij.
 
tussen 40 sec en 1min 12 zitten er noten die door 'n robot lijken te zijn gespeeld. Ik ken niks van muziek maar zo omschrijf ik 't

Als dat rare er niet in zat was t prachtig
 
Ga je verhuizen naar deze straat? Of ga je jouw eigen straat verbouwen tot deze? Hoe dan ook. Het uitstapje is tof!
Wat mij betreft mag de mix breder (de piano op een andere plek in het sterobeeld...)
 
Back
Top