bijlevel - Get Set

Mooie stem die vrouw, muziek past er ook wel goed bij.
Mocht iets minder "braaf" bij momenten.
 
Goed gemaakt hoor :) Tot aan het refrein zat ik er lekker in, maar dan wordt ik er uitgehaald. Teveel woorden, te snel uitgesproken, en qua sound zakt het helaas daar ook een beetje in elkaar. Mooiliedje verder! Mooi einde ook :)

IDM, bedankt voor je, over het geheel genomen :P, positieve reactie! Jammer dat je niet het hele nummer goed vindt. Ik heb bij het refrein geprobeerd de boel wat open te gooien dmv de drums (bekkens) en een tambourijn. Samen met mss de zang kan dat iets te veel van het goede zijn c.q. druk overkomen. Maar ja, de zangpartij bestond al, dus daar kon ik niks aan veranderen...
 
Haha, positief ben ik hoor! Maar geef altijd graag iets van feedback mee :). De sound klinkt lekker, maar bij het refrein gaan de verhoudingen wat scheef. Misschien inderdaad doordat er iets teveel gebeurd. Misschien specifiek het refrein wat bij EQen om wat meer ruimte te geven aan de stem o.a. :)
 
Mooie samenwerking hebben jullie zo! Helaas kon het nummer mij niet voldoende bekoren; de sounds zijn naar mijn smaak te midi-achtig, en de zangeres is niet altijd zuiver; een nootje missen hoeft opzich geen probleem te zijn, maar het stoort mij wel.
Maar je hebt er wel een mooie combi van weten te maken!
 
Mooie song. De stem mocht zo nu en dan wat meer toonvast maar daar heb jij geen aandeel aan ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Mooie samenwerking hebben jullie zo! Helaas kon het nummer mij niet voldoende bekoren; de sounds zijn naar mijn smaak te midi-achtig, en de zangeres is niet altijd zuiver; een nootje missen hoeft opzich geen probleem te zijn, maar het stoort mij wel.
Maar je hebt er wel een mooie combi van weten te maken!

Dank voor jullie reactie. (En Exo-T dank voor je stem!) Ik weet niet wat midi-achtige geluiden zijn. Ik pas wel quantising toe op de midi-noten, maar bijvoorbeeld de drumpartijen zijn lang niet allemaal op de maat gezet, juist niet. Ook varieer ik heel bewust met de "velocities", zodat niet alles overal even hard klinkt.
De toonvastheid is een discussiepunt, maar gek genoeg heb ik het over het geheel genomen niet als storend ervaren op misschien een kleine uitzondering na. Ik heb er over nagedacht en hoewel ik het origineel niet uitputtend daarop heb beluisterd is het mij zeker niet opgevallen. Dus hoe komt het dan dat er toononvastheid is? Ik denk dat het komt (wat ik ook al eerder schreef) doordat ik er andere akkoorden onder heb gezet dan het origineel. Het origineel werkt voornamelijk met Amineur en D(mineur, geloof ik), maar iig met veel minder akkoorden. Daar kan dan het gevoel van vals zingen uit voorkomen, bijvoorbeeld doordat de stem zich voegt naar het oorspronkelijke akkoord. Zoiets als het verschil tussen kruis en mol? Kan dat? Ik weet het niet, misschien een aardig punt van discussie?
 
Ik denk dat 't potentie heeft maar er dient gesleuteld aan de zangers : de-essen en wat 'huiver) toonvastheid - maar niet zodat 't klinkt zoals elk EDM nummer van tegenwoordig - ik vind de vocals er ook op liggen en der verdwijnt veel vd mix naar te ver achterin
 
het is zeker goed gedaan, eerst een zangpartij en daarom heen de muziek op te bouwen.
helaas grijpt het nummer mij als geheel niet, op vocals niets aan te merken, mooie stem. toonvastheid, soms is niet-toonvastheid aangrijpender. goed dat is een hele andere kwestie, diskussie.
ik hoor dat je mooie dingen doet, de piano is erg goed, maar ik las dat je pianist was, dus...
maar als nummer, pakt het me niet. waarom weet ik niet goed, want er zitten goede dingen in, en het basis-idee, is ook niet verkeerd.

je maakt de muziek zeer dienend aan de stem, gaat erg met de stem mee, wat ik zelf op prijs stel. toch.. ik zoek naar een antwoord, waarom het me toch niet pakt. ik weet geen antwoord.. toch; sukses! en ik zou je het niet na kunnen doen.. dus goed gemaakt, maar het grijpt me niet. ook niet na meerdere keren luisteren.
 
Ik denk dat 't potentie heeft maar er dient gesleuteld aan de zangers : de-essen en wat 'huiver) toonvastheid - maar niet zodat 't klinkt zoals elk EDM nummer van tegenwoordig - ik vind de vocals er ook op liggen en der verdwijnt veel vd mix naar te ver achterin
Bedankt voor je feedback! "Sleutelen aan de zangeres" is hoop ik niet letterlijk bedoeld :D:D! Zoals al eerder geschreven kan ik de zangpartij niet meer beinvloeden, tenzij zij het opnieuw wil zingen, maar dat voert op dit moment te ver. Was ook niet mijn bedoeling. Wel was zij tevreden en is echte samenwerking (interactie) in de toekomst niet uitgesloten. Lang leve de moderne tijd :)! Vocals voorop en de begeleiding niet opdringerig (dus wat op de achtergrond) was de bedoeling.
 
het is zeker goed gedaan, eerst een zangpartij en daarom heen de muziek op te bouwen.
helaas grijpt het nummer mij als geheel niet, op vocals niets aan te merken, mooie stem. toonvastheid, soms is niet-toonvastheid aangrijpender. goed dat is een hele andere kwestie, diskussie.
ik hoor dat je mooie dingen doet, de piano is erg goed, maar ik las dat je pianist was, dus...
maar als nummer, pakt het me niet. waarom weet ik niet goed, want er zitten goede dingen in, en het basis-idee, is ook niet verkeerd.

je maakt de muziek zeer dienend aan de stem, gaat erg met de stem mee, wat ik zelf op prijs stel. toch.. ik zoek naar een antwoord, waarom het me toch niet pakt. ik weet geen antwoord.. toch; sukses! en ik zou je het niet na kunnen doen.. dus goed gemaakt, maar het grijpt me niet. ook niet na meerdere keren luisteren.

Ik vind het een mooi nummer en erg knap gedaan, maar net als vink pakt het mij niet, waarom weet ik ook niet. Ik vind het pianospel wel erg mooi.

Zeer bedankt voor het serieuzere luisterwerk! Ik begrijp goed dat een nummer je niet pakt. Gisteren zag ik toevallig in DWDD Jet Rebel. Ik hoor en zie dat hij zeer muzikaal is en de muziek knap gemaakt is, maar toch doet het mij niet veel. Is gewoon mijn soort muziek niet.
Bedankt voor het compliment over het pianospel. Ik heb mij trouwens nog behoorlijk moeten inhouden, wat dus betekent dat het voor mijn doen een erg eenvoudige pianopartij is geworden. (Maar in eenvoud tekent zich de meester :D:D)
 
Back
Top