bijlevel - Get Set

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.273
Locatie
Delfgauw
Via SoundCloud ben ik in contact gekomen met de zangeres Demi Vera Moodley uit Zuid-Afrika. Ik had haar muziek toevallig op SoundCloud ontdekt en haar stem sprak mij zeer aan. Zij heeft mij een kale zangpartij opgestuurd van het nummer Get Set en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Dit heeft geresulteerd in mijn bijdrage aan de SF-contest 2017.

 
Mooi nummer hoor, maar het is geen echte uitschieter voor mij persoonlijk. Ik ben namelijk niet zo voor zulke rustige en trage muziek.. Maar je hebt wel je best gedaan, dus 't is echt wel persoonlijk hoor ;)
 
Mooi nummer hoor, maar het is geen echte uitschieter voor mij persoonlijk. Ik ben namelijk niet zo voor zulke rustige en trage muziek.. Maar je hebt wel je best gedaan, dus 't is echt wel persoonlijk hoor ;)

Vind dit zeer knap gedaan!
Ook weer eens iets anders.
Kan dit enorm waarderen!

Je hebt je muziek perfect rond haar zang ontworpen.. heel knap. De twee dimensies complementeren elkaar perfect. Hoed af.

Heren, zeer bedankt voor jullie positieve reacties. Er zijn meerdere versies in omloop en het is heel leuk om te horen hoe iedereen zo'n zangpartij weer anders interpreteert, afhankelijk van zijn/haar eigen muziekstijl.
 
In eerste instantie vond ik het wel erg mooi, maar ook geen uitschieter.
Toen ik las dat er meerdere versies in omloop waren, ben ik die eens gaan luisteren,....

Conclusie: alleen jij en Fadi.Beatz hebben er iets echt moois van gemaakt.
Fadi.Beatz door mooie dromerige muziek te maken, met de stem als ondersteuning van de muziek. Alsof het zo bedoeld was. Erg mooi.
Jij door muziek te maken die perfect de stem ondersteund. Helemaal in dienst van het lied. Ook alsof het nummer altijd al zo bedoeld was. Misschien minder opvallend, maar veel knapper gedaan.

Ik heb nu dus veel meer respect voor dit kunstwerk, dan toen ik de eerste keer (achteloos??) luisterde.
 
In eerste instantie vond ik het wel erg mooi, maar ook geen uitschieter.
Toen ik las dat er meerdere versies in omloop waren, ben ik die eens gaan luisteren,....

Conclusie: alleen jij en Fadi.Beatz hebben er iets echt moois van gemaakt.
Fadi.Beatz door mooie dromerige muziek te maken, met de stem als ondersteuning van de muziek. Alsof het zo bedoeld was. Erg mooi.
Jij door muziek te maken die perfect de stem ondersteund. Helemaal in dienst van het lied. Ook alsof het nummer altijd al zo bedoeld was. Misschien minder opvallend, maar veel knapper gedaan.

Ik heb nu dus veel meer respect voor dit kunstwerk, dan toen ik de eerste keer (achteloos??) luisterde.

Wat goed van je dat je de andere versies ook hebt beluisterd! Ja, dan kan je pas een goed oordeel vormen. Die versie van Fadi.Beatz was idd ook de enige die mij goed beviel. Maar ik vond dat er toch meer uit haar zangmelodie gehaald kon worden en dat heb ik dan ook geprobeerd. In eerste instantie wilde ik de Hammond sound meer op de voorgrond houden om het blues-achtige wat ik in haar stem meende te beluisteren te benadrukken, maar dat idee is tijdens het proces wat op de achtergrond geraakt.
Zeer bedankt voor je positieve en gefundeerde reactie! (Je begrijpt een kunstwerk altijd beter als je meer over het proces weet.)
 
Goed gedaan met alles erop en eraan .

Altijd leuk zo een samenwerking , ik heb ooit aoiets mogen doen voor een 24delig vrouwenkoor. Het moest achteraf ook live gespeeld worden . In die tijd had ik alleen roland MC s �� dus alles voorgeprogrameerd zoals zij het me stuurden . De dag van de live act vlak voor het optreden komen ze me zeggen dat ze het toch liever 2 tonen lager zingen anders is het te hoog . Nnja dat liep niet goed af natuurlijk de trutten !
 
Goed gedaan met alles erop en eraan .

De dag van de live act vlak voor het optreden komen ze me zeggen dat ze het toch liever 2 tonen lager zingen anders is het te hoog . Nnja dat liep niet goed af natuurlijk de trutten !
Zeer bedankt voor je positieve reactie!

Ja, echte amateurs die dames. Maar ergens komt het ook door de moderne technologie, dan denken ze al gauw dat je wonderen kunt verrichten. Met je apparaatjes ben je toch een soort tovenaar voor de meeste mensen.
 
Mainstream music. Safe mode on. Klinkt te braaf. Durven vraagt moed. Neem risico's !
 
Mainstream music. Safe mode on. Klinkt te braaf. Durven vraagt moed. Neem risico's !
Bedankt voor je reactie. Ik mijn oren klonk het nummer op deze manier gewoon erg mooi, dus als dat mainstream, het zij zo. Bovendien heb ik natuurlijk een en ander zo aangepakt uit respect voor de zangeres. Dat was de belangrijkste partij en zoals eerdere commentaren aangeven is het goed gelukt om die te ondersteunen.
 
mooie vocals, doet me denken aan morcheeba
sounds passen er ook mooi bij allemaal
lekker basje met een beetje overdrive
wel heb ik het idee dat de piano een beetje competitie levert met de vocal

Hou zelf ook veel van de muziek van Morcheeba, dus op de een of andere manier zal dat wel invloed hebben gehad op deze bewerking. Ja, ik hou van veel laag en grommende bassen, maar meestal verdrinkt dan de boel. Dit keer gelukkig niet. Kan zijn omdat ik nu voor mijn eindmix Mixbus (van Harrison Consoles) gebruik en op de een of andere manier klinkt het allemaal veel beter dan toen ik nog met Digital Performer mixte. Ik denk dat je objectief gezien gelijk hebt met de piano. Met een andere (vorige) zangeres had ik daar altijd discussie over...
 
Zoals je het nu gemaakt hebt, is het een mooi nummer geworden.
Alleen zou ik het dan wel graag als nummer gespeeld willen horen.
Nu komt met name de drumtrack een beetje als "idee track"op me over.
Wellicht een idee om de bas en drum "live" in te (laten) spelen?
 
Ik vind het best een frisse track zoals hij nu is. Er twee zaken die me echter opvallen. De zangeres lijkt niet al te toonvast. Ik zou hem zelf (ook uit respect voor de zangeres :)) wat rechter hebben getrokken. En de track had van mij iets meer sprankeling in de mix mogen hebben. Wat extra reverb op de vocal misschien, wat hoog bij de drums.

Die drums doen het overigens uitstekend! En de pianopartij vind ik ook erg mooi zoals je hem nu hebt ingespeeld. De competitie met de vocal valt mij niet direct op.
 
Zoals je het nu gemaakt hebt, is het een mooi nummer geworden.
Alleen zou ik het dan wel graag als nummer gespeeld willen horen.
Nu komt met name de drumtrack een beetje als "idee track"op me over.
Wellicht een idee om de bas en drum "live" in te (laten) spelen?
Dank voor je commentaar. Ik zou ook wel willen beschikken over studiomuzikanten :P, maar dat zit er niet in. Ik stop wel altijd veel tijd in drums, juist om te voorkomen dat ze te artificieel gaan klinken. Maar kennelijk nog meer werk te doen. op dat vlak.

Ik vind het best een frisse track zoals hij nu is. Er twee zaken die me echter opvallen. De zangeres lijkt niet al te toonvast. Ik zou hem zelf (ook uit respect voor de zangeres :)) wat rechter hebben getrokken. En de track had van mij iets meer sprankeling in de mix mogen hebben. Wat extra reverb op de vocal misschien, wat hoog bij de drums.

Die drums doen het overigens uitstekend! En de pianopartij vind ik ook erg mooi zoals je hem nu hebt ingespeeld. De competitie met de vocal valt mij niet direct op.
Wat betreft de toonvastheid, bevestig je mijn vermoeden, goed opgemerkt dus! Ik weet alleen niet hoe dat komt. Ik denk omdat ze op het origineel op een ander soort akkoordenschema heeft gezongen en dan krijg je, zeker met een mensenstem, het verschil tussen flat en sharp, denk ik. Maar er zit wel ergens een toon die te laag voor haar is... Verder bedankt voor je andere opmerkingen. (Ben blij dat je niet zegt dat alles te veel hoog heeft, want dan mankeert er iets aan mijn oren...:beard:)
 
Het begon wel veelbelovend, en het is zeker geen slecht nummer.. alleen kan de mix nog wel wat panache gebruiken. Zeker niet slecht however!
 
Dank voor je commentaar. Ik zou ook wel willen beschikken over studiomuzikanten :P, maar dat zit er niet in. Ik stop wel altijd veel tijd in drums, juist om te voorkomen dat ze te artificieel gaan klinken. Maar kennelijk nog meer werk te doen. op dat vlak.

O ja, nog vergeten te vermelden dat juist de piano wel lekker "live" klinkt. Vind ik ook niet vechten met de zang ofzo, gewoon goed.
 
Het begon wel veelbelovend, en het is zeker geen slecht nummer.. alleen kan de mix nog wel wat panache gebruiken. Zeker niet slecht however!
Mooi woord "panache", maar moest het wel even opzoeken :). Heeft veel betekenissen, maar als je bravoure bedoeld dan kan je gelijk hebben. Toch heb ik uiteindelijk bewust gekozen voor wat minder bravoure c.q. pit. Ik heb wel wat geƫxperimenteerd met fellere klanken, maar uiteindelijk toch voor dit arrangement en wijze van mixen gekozen. Het origineel is ook heel erg relaxed en zelfs wat schuchter. Lig bedankt voor het compliment!
 
Back
Top