Arv - Saying goodbye and staying behind

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Hier is mijn inzending. Anders dan anders, niet mijn gebruikelijke stijl maar dat geeft allemaal niks. :)

 
Dank guys. Is het niet te somber? Ik kan me voorstellen dat de meer mineur stemming niet iedereen kan waarderen..

Het nummer begon met het gitaar tokkelen. Dit ging zo lekker dat ik het heb opgenomen (zomer) en later stukje bij beetje dingen bij bedacht.
 
Dank guys. Is het niet te somber? Ik kan me voorstellen dat de meer mineur stemming niet iedereen kan waarderen..

Het nummer begon met het gitaar tokkelen. Dit ging zo lekker dat ik het heb opgenomen (zomer) en later stukje bij beetje dingen bij bedacht.

te somber? nee, ik vind het eerder meeslepend, het heeft zeker iets melancholieks, het overheerst niet (het mag zelfs overheesen, niet in dit nummer, bedoel ik.. er is geen regel, daar doel ik op), er is meer in dit nummer dan alleen het 'sombere'.
 
het heeft wel iets sombers maar het gaat erbij mij wel goed in. down periodes heb ik genoeg gehad zelf.
dus dit kan ik wel goed pruimen.
 
Nee!! Geen snellere BPM!! Het is goed en mooi zoals het is. Hier en daar zou het misschien een beetje kunnen worden opgevuld want het is ook een beetje leeg. Ik hoor overigens genoeg majeur voorbij komen (het refrein).
 
Dank allen wederom.

SB-SIX, da's en interessant punt! Ik zat ergens in het maakproces nog te overwegen om een bassline te maken. Maar later vond ik het eigenlijk niet meer zo nodig.
 
super, voor mij 1 van de betere inzendingen. Ik houd van dit soort simple maar zeer gevoelige deuntjes. Raak er in een soor hypnose van.
 
Wat ik het mooist vind aan deze track is de sfeer die je hebt neergezet. Dat gepingel op je gitaar werkt wonderschoon met de toch wel bijzondere synthsounds. Da's echt prachtig.

Ik heb ook wel een puntje van kritiek :). Ik vind het jammer dat je dezelfde gitaarloop hebt gebruikt. Dit nummer verdient het wat mij betreft echt om die gitaarpartij helemaal opnieuw in te tokkelen. Bestaande spoor eruit (of in elk geval vanaf het moment dat je voor de tweede keer de loop gebruikt), en dan opnieuw erin. Daarnaast vind ik de manier waarop je het mineur in het majeur laat overgaan, net even iets minder geslaagd. Dat zou je wat meer mogen inleiden. Met een nieuwe gitaartrack moet dat te doen zijn. En heel af en toe hoor ik wat wrange noten. Moet ook relatief eenvoudig op te lossen lijkt me.

Maar verder denk ik toch wel de beste track die ik van je ken :okdan:.
 
Een wat ingetogen track die inderdaad niet op een snelle beat moet worden gezet.
Juist dit zorgt ervoor dat de sfeer van je gitaartrack om zeep wordt geholpen.
Nee gewoon wat spaarzaam, beetje dromerig is prima wat mij betreft.
Goed gedaan!
 
De sfeer is te gek.... Beat mag iets spannender. Goeie mix :)

Er mag iets meer gebeuren wat mij betreft maar over het geheel erg mooi, die akkoorden ook met die strings over de gitaar zijn erg mooi,.
 
Ik vond t erg goed.
Juist mooi dat trage en sombere.... dat past in dit nummer.
Dat geeft t iets meesleepend mee zoals Ik ook hoor bij boards of Canada.
 
Back
Top