fokko888 - Half-way Models

ik heb hem even 3x beluisterd op de computer. en het is gewoon een rete goede inzending.

well done.
 
Nope, sorry. Je hebt de track veel te hard staan, hij snerpt en dat is echt heel jammer. Als hij beter was gemasterd was-ie nog best oké geweest.

Dat zou heel goed kunnen! Met masteren heb ik inderdaad wat moeite.. maarja wat wil je dan ook als je alles produceert met oordopjes. :)

Bedankt voor het luisteren en de feedback!
 
Die snare die doorheen heel de track loopt, werkt ontzettend op mijn zenuwen + ik vind hem veel te simpel. Lijkt alsof je er heel weinig tijd hebt ingestoken.. Mastering kan beter ja.. Koop je wat goeie monitors man, ipv oordopjes ! Alleszins, veel succes en een prettig uiteinde van het jaar.
 
Je duwt idd. flink tegen de 0dB-grens aan doch er is niks overstuurd.
Masteren doet hier weinig ter zake, het gaat eerder over de mix.
Met de nodige compressie op de individuele tracks kom je al een heel eind verder.
De stijl is mss wat minimalistisch maar dat moet niet meteen een bezwaar zijn.
Een goede basis om op verder te werken ;).

Cheers,
Exo. :mega:
 
Dat zou heel goed kunnen! Met masteren heb ik inderdaad wat moeite.. maarja wat wil je dan ook als je alles produceert met oordopjes. :)

Bedankt voor het luisteren en de feedback!

dan word het eens tijd voor een stel goede monitoren of een goede koptelefoon met uiteraard een goede geluidskaart.
 
Die snare die doorheen heel de track loopt, werkt ontzettend op mijn zenuwen + ik vind hem veel te simpel. Lijkt alsof je er heel weinig tijd hebt ingestoken.. Mastering kan beter ja.. Koop je wat goeie monitors man, ipv oordopjes ! Alleszins, veel succes en een prettig uiteinde van het jaar.

Wat vind je veel te simpel? Bedoel je de snare of de compositie? Hoeveel tijd zou je aan een track moeten besteden? Mastering kan beter.. heb je ook nog wat advies of tips daarvoor? Bedankt voor het luisteren en de feedback. Een fijne jaarwisselingtoegewenst!
 
Je duwt idd. flink tegen de 0dB-grens aan doch er is niks overstuurd.
Masteren doet hier weinig ter zake, het gaat eerder over de mix.
Met de nodige compressie op de individuele tracks kom je al een heel eind verder.
De stijl is mss wat minimalistisch maar dat moet niet meteen een bezwaar zijn.
Een goede basis om op verder te werken ;).

Cheers,
Exo. :mega:

Kijk, hier heb ik wat aan! Niet alleen benoemen, maar ook met nuttig advies en feedback komen. Bedankt voor het luisteren en je reactie! *D
 
Wat vind je veel te simpel? Bedoel je de snare of de compositie? Hoeveel tijd zou je aan een track moeten besteden? Mastering kan beter.. heb je ook nog wat advies of tips daarvoor? Bedankt voor het luisteren en de feedback. Een fijne jaarwisselingtoegewenst!

Hey Fokko, ja ik bedoelde een simpele compositie, maar dat is persoonlijk, want ik hou van chaos in een nummer, gewoon wat meer opvullen. Mastering, ik had daar vroeger ook veel problemen mee, maar sedert ik Izotope's Ozone heb gekocht, kreeg ik geen enkele klacht meer. Dus dat is een aanschaft waard.

Een spetterend 2017 :)
 
Toffe track, mag van mij iets meer afwisseling in maar dat blijft iets persoonlijks.
 
Ik hoor een prima basis voor een track die nog wat uitwerking zou kunnen gebruiken. Met name dat stuk in het midden waar je alleen de arp en snare hoort, zou nog wel wat opvulling kunnen gebruiken. Wat ritmische stabs of iets dergelijks, of een ge-sidechainde pad of een dikke bass. Beetje spelen met percussie wellicht.

De pad vind ik echt heerlijk klinken, die solo synth is naar mijn smaak echter behoorlijk cheesy :D. En houd de levels inderdaad even in de gaten ;).
 
Kwestie van smaak natuurlijk maar na een veelbelovend begin wat echt goed is miste ik toch wat variatie in de track qua compositie.
Toen het rustiger werd dacht ik; nou komt een lekkere break of een goeie twist maar helaas, het was afgelopen.
Maar goed; je kan het niet iedereen naar de zin maken tenslotte.
De sounds die je gebruikt zijn mooi dus wat mij betreft is dat oké.
Moet zeggen dat het geluid wel meteen m'n huiskamer vulde dus zoals anderen al zeggen; een onsje minder mag wel.
 
Aiii clipping.. ik zal eens kijken hoe ver ik kom met luisteren ...


Drumbeatje is wat zenuwachtig... Dat past wel goed bij de synths die ook al niet erg op hun gemak lijken te zijn.

Een beetje een try-out voor de knight rider theme.... Nee geintje, maar dit is nog niet af man ! ga wel door met wat je doet want wat ik zeg is wel bedoeld om er iets uit te leren en niet om het af te zeiken.

Let wat meer op stereobeeld en EQ ( wat meer hoog in de drums ( of bv gewoon een hihat er bij ) kan je hele mix open trekken. Dat soort dingen mag je van mij wat op gaan letten. Dan volgt ongetwijfeld progressie.
 
Tja, ik loop net te verkondigen dat ik graag wat meer afwisseling zie. Ik vrees dat ik ook hier in herhaling moet vervallen. Opeens lijkt er wel iets te gaan gebeuren maar dat blijkt het einde te zijn.
 
Hey Fokko, ja ik bedoelde een simpele compositie, maar dat is persoonlijk, want ik hou van chaos in een nummer, gewoon wat meer opvullen. Mastering, ik had daar vroeger ook veel problemen mee, maar sedert ik Izotope's Ozone heb gekocht, kreeg ik geen enkele klacht meer. Dus dat is een aanschaft waard.

Een spetterend 2017 :)

Ah zo, oke. Ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip. :okdan:

Nog de beste wensen!
 
Back
Top