Alk - Bitcrush Rush

Alk

Stamgast
Lid sinds
7 november 2016
Berichten
103
Hallo allemaal,

Hierbij mijn inzending: Bitcrush Rush

Dit is de eerste keer dat ik meedoe aan de contest. Ik ben erg benieuwd naar de reacties...

De lead is afkomstig uit een preset van de Sylenth1 plug in.

Succes allemaal!

 
ik vind hem wel gaaf
 
M'n complimenten.
Al is dit genre niet iets wat ik zelf draai maar hoor wel degelijk dat hier een gedachte achter zit.
Niet zomaar even een simpel trackje, inventief vind ik 'm.
Goed uitgewerkt, verrassend met prima sounds.
Ook goeie rust momenten na ruim een minuut en na minuut 2.
Vocals dragen ook mooi bij aan de sfeer.
 
Bijzondere track man. Niet iets wat je vaak voorbij hoort komen en gewaagd voor de contest. Mooi gemaakt. Moet hem nog wel een paar keer beluisteren denk ik, om hem volledig op waarde te kunnen schatten.
 
Knap gedaan, zit goed in mekaar hoor heb er van genoten.
Voor een kort nummer zit er toch alles in wat er moet inzitten en op de goeie momenten!
 
Bedankt voor alle reacties en de stemmen. Ik zal nog even een toelichting geven.

Eigenlijk is deze track al meer dan 6 jaar oud. De versie die jullie horen is gemaakt in Logic 8 en daarna zwaar over the top 'gemastered' met een 18 jaar oude versie van T-rackS. Dit laatste onder het mom van: even snel een demootje maken en er later serieus naar kijken. Vervolgens ben ik het nummer vergeten...

Toen ik de track laatst weer tegenkwam, besloot ik er nog eens goed naar te luisteren. Inderdaad: de geluiden zitten elkaar in de wat lagere frequenties in de weg en het bitcrush effect (Waldorf D-Pole) had iets minder aanwezig mogen zijn... Het probleem was echter dat Logic 10, waar ik inmiddels mee werk, in principe weigert om 32 bit plug-ins te openen. Bovendien wist ik niet precies meer wat ik destijds gedaan had in T-rackS om het geluid zo overstuurd te laten klinken.

Omdat ik vooral erg tevreden ben over de opbouw en de energie van het nummer besloot ik de onvolkomenheden in de productie door de vingers te zien. Ook omdat ze voor een deel bijdragen aan het overstuurde karakter van de track.

Ik heb met behulp van knippen en plakken het einde nog wat aangepast, het geheel vervolgens iets luider gemaakt en that's it...
 
ik zou niet weten of ik er terug naar zou luisteren, maar ik heb me geen tel verveeld.
:)
 
Ha Alk,

Lekker zo'n 12/8ste dat stuwt wel! Originele track. Mis wel wat pompend laag in de mix...

Well done :okdan:
 
Back
Top