flyweight - Duckdive

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.130
Locatie
HybriDe L!Fe
To best understand a duckdive, you should go for a swim in the ocean. No board, nothing. Just swim out toward a broken wave and dive under it. While you're doing this, think about what you're doing. First you go down, right? Then as the foam passes overhead, you're kinda parallel to the surface. Then once the foam has passed, you tilt up, back to the surface. Yeah? It's a very natural movement, led from the front: arms, head and shoulders guide the way.

That's all a duckdive is -- a swimmer's dive under a wave, except you're taking your board for a ride.

Are you ready to give it a try?

Tim and the Ocean - Duckdive

 
Last edited by a moderator:
Heel origineel concept en het swingt lekker traag heen, het is echt luistermuziek waarmee je in slaap kan vallen, of wakker worden, en het geeft je dat easy gevoel, mss het einde is een beetje abrupt. De arrangementen mogen één voor een lekker wegsterven voor mijn part.
 
mooie compositie, fraaie effecten, heeft veel werk ingezeten er gebeurt van allse vooral op percussies
link..rechts...distorted...beatrepeat... knap gedaan
 
JA!! Deze track staat niet voor niets al meer dan een jaar (?) in mijn favorietenlijst op SC. Sterker nog, dit is de enige track die ik momenteel heb ge-repost. Dat ie meer dan een jaar oud is, zie ik dan maar even door de vingers :). Er zou veel en veel meer van dit soort muziek moeten worden geproduceerd. Als ik de trackpolitie was, zou ik daarop handhaven.

Voor mij een dikke 10 dus! :okdan:
 
Ja te gek dit :)

Gaat een beetje richting 'visit venus' één van mijn all time favorites.
Die chords die af en toe een beetje 'off' lijken te vallen.. erg tof :)
In het 2e deel wellicht een xtra snare met wat meer hoog ? voor dat kleine beetje extra power ? hmm ;)
 
Het heeft wel iets van St. Germain vind ik. Tenzij ik mij vreselijk vergis.. :-)

De track doet goed haar best mijn drukke gedachten enigszins tot rust te brengen!
Daarom mijn stem... :okdan:
 
Ja, deze is goed...euh nee, toch zelfs bij de betere tracks. Inderdaad met de nodige 'onder water' aandacht gemaakt.
(jammer een beetje op het einde dat je het net niet helemaal mooi afwerkt maar dat is je vergeven)
You got my vote sir.
 
Top! Een van de betere tracks van deze contest!
 
Heel erg gaaf dit: mooie opbouw en erg goed afgestemd allemaal. Het gebruik van distortion vind ik heel erg goed; telkens net op het randje van tè overstuurd.
 
Back
Top