Cosmic Dreamer - Sensation in D Minor

CosmicDreamer

Sonic Passionado
Lid sinds
29 januari 2005
Berichten
964
Locatie
Hasselt, Limburg, Belgium
Dit is een song die samengesmolten is uit een melodie van een song die BIJNA uitkwam tot de platenmaatschappij er de brui aan gaf, en een andere melodie die ik in de kutnummer thread wel eens gebruikt heb. Die is al die tijd blijven hangen als iets waarvan ik vond dat het toch wat om het lijf had om een "serieuze plezierige song" van te maken.

Met deze muzikale (instrumentale) dance song Ik wil nog eens een throwback maken naar de blije trance momenten begin jaren 2000, maar dan met een dreamy touch.

 
Hoi CosmicDreamer,

Ik vind de gebruikte strings/pads in de break erg mooi en dreamy klinken :okdan:
En jammer van dat platenmaatschappij verhaal :(
Het is voor mij echt wel 2000-blije trance, ook goed omschreven trouwens.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Ik vond hem heel leuk en mooi, veel werk aan gehad blijkbaar. Knap gedaan man.

Zeg Dreamer, kijk eens naar de tweede pagina van mijn inzending, daar staat een link naar DJ superchief. Hij heeft een radioshow en ik denk dat ie maar al te graag deze plaat wil draaien. Doen !!

Toppie man ! :okdan:
 
Dit soort muziek is niet aan mij besteed. Sorry.

Dat snap ik. En surtout ben ik zelf een beetje in die tijdsperiode blijven hangen omdat ik dat gewoon plezieriger vind dan dat ééntonige wat we nu vaak hebben. En trance/dance is toch altijd een beetje buitende tijd. Denk dat dit altijd wel een beetje goed blijft.
 
Ik vond hem heel leuk en mooi, veel werk aan gehad blijkbaar. Knap gedaan man.

Zeg Dreamer, kijk eens naar de tweede pagina van mijn inzending, daar staat een link naar DJ superchief. Hij heeft een radioshow en ik denk dat ie maar al te graag deze plaat wil draaien. Doen !!

Toppie man ! :okdan:

Hehe, tja ik spam niet vaak met mijn muziek, ik heb altijd zo het idee, dat moet zichzelf verkopen. Als het goed genoeg is zal het wel opgepikt worden.
 
Ik vind hem eigenlijk best goed. Ja, alle trance cliché's komen voorbij en het thema vind ik iets aan de cheezy kant, maar als ik dat eruit denk, staat het wel als een huis :okdan:. Volgens mij kun je deze track zonder al te veel wijzigingen vrij eenvoudig 2016 proof maken :).
 
hehe, ja , een comp op de kick en op alles sidechainen :P

Het erge aan nummers als animals en voortvloeiende EDM stijl is dat je juist mensen een climax ontzegt. Dat begint met een mooi meloedietje, gaat naar een climax, en dan opeens is alles weg en heb je een kick en iets wat een ritme speelt.

Gelukkig heb ik ook al goeie EDM gehoord zoals james landino's remixes van zelda themes.

Maar het probleem met die dingen als deadmaus die dan future house maken, vind ik juist dat ze zo onmelodieus zijn. Hij geeft dat ook eigenlijk toe in zijn masterclass. En dat mis ik gewoon. Ik heb graag melodie
 
er zitten inderdaad leuke twists in, en zoals dr. lansberg al aangeeft, vele klichees komen langs.
trance muziek is zoo niet mijn ding. een formulering die ik normaal nooit zou gebruiken.
ik heb 'm zo open mogelik proberen te luisteren, mijn aversie voor bepaalde klichees losgelaten.

een mooie open sfeer, door de produktie. het begin kan ik zeker waarderen. het sleept je wel mee het nummer, het voelt als een lekker dansnummer (al ben ik van het type dat uit zijn dak ging op temple of love (sisters of mercy) of headhunter (front 242), etc.).

mooie break!

en dan komt het superklichee, voor mij, dat trek ik amper. en dan wederom een mooie break, mooie roffel. en wederom de klichees, maar toch pakt me de track op een bepaald moment weer op.

de break met de vrouwenstem werkt. is wel lekker.

persoonlik vind ik het nummer sterker worden naar het einde. (uitgezonderd: 3.20 tot 3.45 zo ongeveer...)

moet je dat een trance lead noemen, die wekt bij mij, de bibbers op... die gaat door mij heen, ik word er niet door gepakt.

ik hoor wel dat erg goed in elkaar zit, en er zijn stukken, die werkelik werken...

het is moeilik om t geheel los te laten, wat je tegen staat, maar tog, het is me redelik gelukt. ik wilde je nummer op zijn eigen merites beoordelen, mijn smaak zo min mogelik laten meespelen (is niet makkelik..).

dus een dubbel gevoel, maar een uitdaging om eens goed en open te luisteren en te horen, wat wel werkt, je wel kan pakken. en sommige momenten, "passages" vind ik simpelweg erg goed.
 
Laatst gewijzigd:
De bedoeling was ook niet dat dit een enorm lang trancenummer was. hij was origineel veel langer maar ik maak graag radio edits en compact. Omdat ik anders angst heb dat het allemaal te repititief gaat klinken. Ik hou van compact, kort en goed.
 
Cliches of niet. Maakt mij niet uit. Klinkt geweldig.

Deze gaat ook direct in mijn playlist om tijdens het sporten de eindeloze kilometers wat aangenamer te maken. :okdan:
 
hahaha, en zelfs in een kutmix zit! idd, maar dat vond ik te goed om in baggerland te laten ronddollen :) Ik wou daar iets mee doen dus hij is "gepromoveerd"
 
Back
Top