Tralalaika - Wood Cut Farm

Tralalaika

Tralala
Lid sinds
20 januari 2016
Berichten
102
Locatie
Amsterdam
Mijn bijdrage is een oefening in het na-apen van een Pink Floyd achtig gebeuren. Uitgangspunt was oorspronkelijk een geluidsopname die ik ooit in Frankrijk heb gemaakt van een houtzagerij, maar dat is inmiddels weggezakt in de diepere krochten van dit nummer. Ik heb mijn zelfbouw Mini Synth van MFOS gebruikt en allerlei softsynths en wat gitaarwerk.

Veel luisterplezier gewenscht!

 
Last edited by a moderator:
Een van m'n hobbies is meubelmaken dus door je verhaal en de titel had je m'n aandacht al....
Maarehhh, wat een toptrack zeg!
Ik zat echt heerlijk te luisteren.
Na al een prachtig intro wat al fantastisch wordt opgebouwd wordt het met het inkomen van de drums helemaal top, je had me helemaal.
Sterk orgel en prachtig gitaarwerk daarna, synhtlijnen helemaal goed, m'n complimenten hoor!
Ook de mix is prima in orde.
En toch na een paar keer luisteren (was niet erg hoor ;) ) krijg ik een beetje het gevoel terwijl het een sterke compositie is dat de solo die naar een mooie climax gaat wat vroeg komt waarna het nummer na een dikke 3 minuten iets inzakt en een stuk later als opnieuw de sologitaar erin komt (echt heel mooi ook weer) de dynamiek weer toeneeemt.
Begrijp me goed, ik wil niets afdoen aan je prachtige track maar ik heb 't idee als je volgorde/opbouw van de track iets anders had gemaakt had dit de compositie misschien nog iets sterker gemaakt?
Ik hoop dat je dit als opbouwende kritiek kan zien.
Voorlopig zet ik je in m'n rijtje van de kanshebbers.
 
Natuurlijk krijg ik hier ook een heel duidelijke Pink Floyd vibe door. Dus dat is op zich heel knap gedaan. De drum had naar mijn smaak wel iets meer mogen variƫren (en iets minder op links gepanned kunnen worden :)). Qua structuur hoor ik duidelijk twee delen die los van elkaar eigenlijk niet eens heel erg spannend zijn. Dat bedoel ik niet negatief, maar het valt me op dat er vrij weinig gebeurt. Ik hoor binnen die delen akkoorden die telkens worden herhaald. Het tweede deel is tot slot, naar mijn smaak, nogal sloppy ingespeeld.

En toch weet je me te boeien. Zou het kunnen dat ik op zo'n manier geconditioneerd ben dat ik onbewust denk "He, het is Pink Floyd, dus ik vind het gaaf"? :D Daar ben ik nog niet uit. Ik ga hem de komende weken echt nog een paar keer beluisteren.
 
Natuurlijk krijg ik hier ook een heel duidelijke Pink Floyd vibe door. Dus dat is op zich heel knap gedaan. De drum had naar mijn smaak wel iets meer mogen variƫren (en iets minder op links gepanned kunnen worden :)). Qua structuur hoor ik duidelijk twee delen die los van elkaar eigenlijk niet eens heel erg spannend zijn. Dat bedoel ik niet negatief, maar het valt me op dat er vrij weinig gebeurt. Ik hoor binnen die delen akkoorden die telkens worden herhaald. Het tweede deel is tot slot, naar mijn smaak, nogal sloppy ingespeeld.

En toch weet je me te boeien. Zou het kunnen dat ik op zo'n manier geconditioneerd ben dat ik onbewust denk "He, het is Pink Floyd, dus ik vind het gaaf"? :D Daar ben ik nog niet uit. Ik ga hem de komende weken echt nog een paar keer beluisteren.

Een van m'n hobbies is meubelmaken dus door je verhaal en de titel had je m'n aandacht al....
Maarehhh, wat een toptrack zeg!
Ik zat echt heerlijk te luisteren.
Na al een prachtig intro wat al fantastisch wordt opgebouwd wordt het met het inkomen van de drums helemaal top, je had me helemaal.
Sterk orgel en prachtig gitaarwerk daarna, synhtlijnen helemaal goed, m'n complimenten hoor!
Ook de mix is prima in orde.
En toch na een paar keer luisteren (was niet erg hoor ;) ) krijg ik een beetje het gevoel terwijl het een sterke compositie is dat de solo die naar een mooie climax gaat wat vroeg komt waarna het nummer na een dikke 3 minuten iets inzakt en een stuk later als opnieuw de sologitaar erin komt (echt heel mooi ook weer) de dynamiek weer toeneeemt.
Begrijp me goed, ik wil niets afdoen aan je prachtige track maar ik heb 't idee als je volgorde/opbouw van de track iets anders had gemaakt had dit de compositie misschien nog iets sterker gemaakt?
Ik hoop dat je dit als opbouwende kritiek kan zien.
Voorlopig zet ik je in m'n rijtje van de kanshebbers.

Bedankt voor de feedback! Het zijn inderdaad wat versplinterde ideeƫn samengevoegd, kan zeker nog aan gesleuteld worden.
 
Dit lijkt wel of pink floyd en CCR een synthgroepje hebben opgericht :)
 
Super! Mooi stuk muziek en de Floyd imitatie is goed gelukt, maar vind het persoonlijk qua 'synthforum muziek' dan weer wat minder passen bij de rest, ondanks dat is het erg knap!
 
Als je niet beter weet dan zou je inderdaad denken dat je naar Pink Floyd luistert. Uitstekend gedaan :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Na het spannende intro", en het lezen van de reacties die je nummer in de categorie "Pink Floyd" durven te scharen, waren mijn verwachtingen hoog gespannen.
Te hoog, moet ik helaas zeggen, want gaandeweg het nummer begon een gebrek aan duidelijke verhaallijn me wel te storen. Juist dit is dan ook hetgeen waarom ik Pink Floyd zo hoog heb zitten.
Maar goed, in de categorie "eigen werk" is het wel gewoon een goed nummer.
Niet perfect, met name de houterige drum is voor verbetering vatbaar (overigens, dit is een tik van mij als bassist; zeuren op de drummer :) ), maar wel een nummer dat je aandacht goed weet vast te houden en zelfs meerdere keren luisten rechtvaardigd.
Ik zou ook zeker verder gaan met de ontwikkeling van dit nummer; het heeft m.i. de potentie om het beste nummers van de contest te gaan worden.
 
Back
Top