Timecop - Escape from Orion (feat. Sonic Synergist)

Timecop

Preset Manager
Lid sinds
22 mei 2003
Berichten
1.431
Locatie
Somewhere in the vast nothingness of space...
Dit jaar geen Timecop1983 track, maar een inzending van mijn nieuwe side-project Division samen met forumlid Sonic Synergist! Deze track komt van mijn 2083 EP die in juni uitgekomen is.

Hoewel het een samenwerking is hebben we niet fysiek bij elkaar gezeten om aan de track te werken. Alles is via internet gegaan door het heen en weer sturen van WAV files.

Sonic Synergist heeft vooral het hardware gedeelte voor haar rekening genomen en ze heeft onder andere de bassline die er rond 1.23 min inkomt gemaakt met haar Doepfer Dark Time en Juno60.

Ik heb vooral met software gewerkt, TAL U-NO LX en Synth1 zijn veelvuldig gebruikt.

Een gedeelte van de melodie heeft wat weg van de Terminator Theme, maar dat is absoluut niet bedoeld. Hier kwamen we beiden pas na het releasen achter! :eureka:

 
mooie track, heavy drum geeft het een 80s twist.
 
Mooie sounds.

De lage synth in het begin drukt de arp wel helemaal weg. Het geheel lijkt sowieso nogal hard te zijn afgemixt. Kan zijn dat het bij de stijl hoort, maar ik vind het niet zo mooi. De track zelf vind ik echt heerlijk. Naarmate de track vorderde werd hij ook steeds beter. Ik ging steeds meer in het verhaal zitten. Die arp die er op 2:49 inkomt is ook echt heerlijk gedaan, zowel qua sound, als qua filtering en ritme.

De snare in het laatste stuk heb ik op een gegeven moment wel gehoord. Pfroew, pfroew. Zou ik zelf wellicht iets spaarzamer mee om zijn gegaan.

Verder gewoon een mooie track, mooie colab :okdan:.
 
altijd goeie basis maar ook altijd teveel processing vind ik, platgedrukt moderne ouwe sound, ik ben er niet zo van.
 
Mooie track, lekker synthy inderdaad. Maar, en dat bedoel ik niet om te zeuren, het knalt echt op mijn oren alsof er ik weet niet hoeveel compressors etc over zitten., Alsof mijn monitors de kamer vacuum trokken. ( nee das overdreven, maar omdat ik het een leuke omschrijving vind laat ik hem toch staan ;) )
Alle dynamiek lijkt eruit gemasterd.. En dat is jammer.
Want de track is best prima in orde.
 
Goede track maar voor mijn gevoel een beetje too much misschien.
Ik was blij met het rustpunt bij 2.25 wat daarna weer goed werd opgebouwd qua sound om weer voluit te gaan.
Misschien dat het precies de bedoeling was om een massale sound te hebben maar de produktie is voor mij zodanig dat er wel een soort van vermoeidheid optreed.
Een beetje meer de balans in de gaten houden wat mij betreft.
 
Mooie track. Ik vind de mix best goed. Alleen die snare(syndrum achtige snare) had wat meer afwisseling nodig, bijvoorbeeld door ipv de 4e slag iets van tegen de tel te slaan, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus meer gespeeld als een drummer dat zou doen. Vind het voor de rest vet :okdan:
 
Sluit me bij de doctor aan, alleen heb ik nooit last van mixen of snares, ik luister altijd alleen naar de bedoeling van een stuk muziek en meisjes kunnen ook goed muziek maken blijkt maar weer eens even :D
Mooie sounds.

De lage synth in het begin drukt de arp wel helemaal weg. Het geheel lijkt sowieso nogal hard te zijn afgemixt. Kan zijn dat het bij de stijl hoort, maar ik vind het niet zo mooi. De track zelf vind ik echt heerlijk. Naarmate de track vorderde werd hij ook steeds beter. Ik ging steeds meer in het verhaal zitten. Die arp die er op 2:49 inkomt is ook echt heerlijk gedaan, zowel qua sound, als qua filtering en ritme.

De snare in het laatste stuk heb ik op een gegeven moment wel gehoord. Pfroew, pfroew. Zou ik zelf wellicht iets spaarzamer mee om zijn gegaan.

Verder gewoon een mooie track, mooie colab :okdan:.
 
Dit is zoiets waarvan ik denk, dat heeft anna clarck gemaakt en daar gaan we dan een versnelde dance versie van maken :) Maar op zichzelf natuurlijk idd heel retro en geeft mij het gevoel alsof ik terug in de jaren 80 ben
 
Over de compressie hoeft ik niks meer te zeggen! Puik stuk muziek :)
 
Heerlijk. :okdan:
Had wel totaal andere drums verwacht (vooral meer en wat pop rock achtig). Misschien voor de remix?
 
Knap gemaakt, mooi en gedragen. Maar ik dacht: er klopt niks van! Pas na meer dan 5 keer luisteren had ik het begrepen, het klopt als een bus. Maar wel een ingewikkelde bus. Dat komt omdat:
1) de bas op de 2e 3e en 4e tel komt.
2) de eerste synth lead ook erg ingewikkeld is.
hierdoor werd ik 2 keer op het verkeerde been gezet nl op 0:20 en op 0:40. Ik was daar helemaal uit de maat. En het hele stuk daartussen zat ik dus verkeerd te tellen. Pas toen de beat begon snapte ik het weer.
Een gedeelte van de melodie heeft wat weg van de Terminator Theme, maar dat is absoluut niet bedoeld. Hier kwamen we beiden pas na het releasen achter! :eureka:
Ja, dat ik ook een keer. Ik had een bluesnummer gemaakt, toen ik het liet horen zei een vriend van me: Hé dat is de tune van sesamstraat! Het erge was dat hij gelijk had! :D
 
Back
Top