Vink - Howl

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.470
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
sadà\exposadà - Howl

mijn 2e inzending voor een synthforum contest. moeilijke keuze dit jaar, maar uiteindelijk toch voor Howl gekozen. een gedreven nummer. technische details laat ik achterwege, alles eigen werk, ook de vocals, behalve de vrouwenstem (vanzelsprekend), die is ingezongen door mijn vriendin, sandra (die prachtig zingen kan, ik val er bij in het niet..). geïmproviseerd en snel ingezongen, door haar, maar het werkt, het heeft zijn precieze effekt.

mijn zwart-romantische insteek zullen enkele leden niet ontgaan zijn, al mijn tekstuele weken vallen eigenlijk daaronder.

de zeer simpele tekst (3 regels), is haast een parodie (of haast) maar ik geef wel alles, met volle overtuiging in de vocals. aangezien ik netjes een latijnse term gebruik, denk ik dat het wel toegestaan is, om de tekst hier te plaatsen:

you howl with your vulva
the wound where i hide

your vulva is a graveyard by moonlight



geniet of niet (lijkt wel een spelletje uit de jaren '70, zo'n zin)

en aan iedereen die meedoet aan deze contest; sukses! ik zal zoveel mogelijk tracks proberen te luisteren.

 
Haha, Diamanda Galas inderdaad.. Leuk dat je de teksten er even hebt bijgezet. Lekker duister Arjan, en het heeft veel van je stem gekost.. Sandra haar stem past er perfect bij.. Goed gedaan kerel, het repetitieve begin ik bij jouw muziek te appreciëren. Top ! :okdan:
 
Ja leuk nummer.. denk niet ze het in de wachtkamer bij de tandarts gaan draaien (hoewel dat wel leuk zou zijn), maar ik heb er van genoten op een bepaalde manier ;)
 
klote nummer, hou het na eerste stukje zang voor gezien
 
Waar veel van je eerdere tracks me echt raakten, gebeurt dat hier niet. Verstandelijk denk ik dat ik hem snap, maar gevoelsmatig gaat deze voor een groot deel aan me voorbij helaas. En voor mij is dat toch wel een van de kernpunten van muziek (hebben we het wel eens eens over gehad :)). Je stijl is overigens wel heel erg consistent en past dus kennelijk goed bij je. En ook dat is voor mij belangrijk. Geen nummertje van het type 13 in een dozijn.
 
Haha, Diamanda Galas inderdaad.. Leuk dat je de teksten er even hebt bijgezet. Lekker duister Arjan, en het heeft veel van je stem gekost.. Sandra haar stem past er perfect bij.. Goed gedaan kerel, het repetitieve begin ik bij jouw muziek te appreciëren. Top ! :okdan:

dank jan! ja dat trekt wat van je stem, kost me een avondje lichte keelpijn. het gevolg van te weinig oefening.. fijn dat je repetitieve gaat waarderen!

Ja leuk nummer.. denk niet ze het in de wachtkamer bij de tandarts gaan draaien (hoewel dat wel leuk zou zijn), maar ik heb er van genoten op een bepaalde manier ;)

tandartsmuziek, mmh, ja! dank je voor reaktie!

klote nummer, hou het na eerste stukje zang voor gezien

ja, meestal is het oordeel geheel niks, of... niet vreemd vanwege t type muziek, wellicht.

Erg bijzondere track; knap gedaan!
Kan het zeker erg waarderen!

dank je robi, voor je fijne reaktie!

Waar veel van je eerdere tracks me echt raakten, gebeurt dat hier niet. Verstandelijk denk ik dat ik hem snap, maar gevoelsmatig gaat deze voor een groot deel aan me voorbij helaas. En voor mij is dat toch wel een van de kernpunten van muziek (hebben we het wel eens eens over gehad :)). Je stijl is overigens wel heel erg consistent en past dus kennelijk goed bij je. En ook dat is voor mij belangrijk. Geen nummertje van het type 13 in een dozijn.

ja daar hebben we het eerder over gehad, meerdere malen zelfs, meen ik me te herinneren, en ja; dat is de basis; het gevoel. ik kan het me voorstellen dat dit nummer wat cerebraler in elkaar zit. de opbouw, de mix, de produktie wordt steeds 'technischer', lees ik krijg t meer onder mijn knie... of hoe zeg je dat.. of nog beter: het wordt voor mij komplekser. jammer dat het niet raakt, maar zo gaan die dingen... (wellicht dat mijn laatste tracks je meer raken, maar dat is té off topic..)
de stijl blijft inderdaad immer overeind, daarin maak ik geen konsisies, al ga ik technisch vóoruit.

dank allen voor de reakties! ook de kritische!
 
spookhuismuziek

Dat zou ik als compliment nemen !!


Ik vind het muzikaal technisch en qua mix niet geweldig, maar toch maak je met deze track wel een soort van vage sfeer , obscuur, punk achtig, eigenzinnig, allemaal dingen die ik wel kan waarderen in muziek.

Dus hoewel het niet heel makkelijk in het gehoor ligt, en wellicht geen duidelijke omschrijving tegemoet kan zien, vind ik het op die punten juist wel erg goed.
 
spookhuismuziek

Dat zou ik als compliment nemen !!


Ik vind het muzikaal technisch en qua mix niet geweldig, maar toch maak je met deze track wel een soort van vage sfeer , obscuur, punk achtig, eigenzinnig, allemaal dingen die ik wel kan waarderen in muziek.

Dus hoewel het niet heel makkelijk in het gehoor ligt, en wellicht geen duidelijke omschrijving tegemoet kan zien, vind ik het op die punten juist wel erg goed.

@jayoverdose, dat neem ik zeker als een kompliment, @man-T daar heb je zeker gelijk in.
muzikaal technisch en mix niet geweldig, sja ik ben nog volop in t leerproces, maar vind de mix, en het muzikale voor mijn gevoel toch geslaagd. een smaakkwestie, of heb ik nog veel te leren (wellicht beide). zo'n opmerking scherpt in ieder geval mijn werkwijze voor ieder volgend nummer, zonder kompromissen te maken aan mijn 'stijl' (kwa produktie, en muzikaal technisch, want dat laatste ontbreekt vrijwel volledig bij mij... puur op gevoel, nou ja, tegenwoordig, gebruik ik wel meer 'techniek'...)

goeie omschrijving van de track, man-T, dank je voor toch positieve reaktie!

Euh nee hier kan ik niks mee sorry

sja, ligt in t aard van het beestje. geen, sorry, want dat is het resultaat als je ietwat afwijkende muziek gegeneert... bedankt voor het luisteren...

Ik voel hem wel. Vooral als die beesten uit de putten kruipen, erg vette geluiden!
Word na een plasje wel zenuwachtig van die snare..

dank PWM! op sommige dagen is mijn helderheid ver te zoeken, en ik moet je laatste zin interpreteren.. doel je met plasje, op het gevoel? dan is het zenuwachtig worden van die snare, wel in mijn ogen een lekker effekt.

iedereen, wederom, dank voor het luisteren, en de reakties! (ik luister na reakties, met opmerkingen, altijd de track met die opmerkingen in mijn achterhoofd, ga ik nog doen, zelfs het plaatsen van een track hier, geeft mij de mogelikheid om zaken aan te scherpen. dat ga ik niet meer met dit nummer doen, voor volgende nummers, wel...)
 
Ik denk dat ik ook snap waar je heen wil, maar, je moet es naar nine inch nails gaan luisteren. Het ding is , dat de achtergrond geluiden iets te licht klinken en het de stemmen niet ondersteunt. Je zou dat met zwaardere tonen en regelmatigere maar organische ritmes kunnen oplossen

Wat meer distortion op stemmen, en mss muzikale echo's creëren. Dan worden de stemmen ook instrumenten en de achtergrond blend daar dan meer in. het is bijna new age met een overdose valium. Als je dat mss beter zou kunnen uitspelen en de ritmes. Luister ook eens naar skinny puppy.
 
Joe. Die verdomde iPhone!
Wat wel prettig is is dat ik verder niks kan met het apperaat als ik een nummer van de contest luister. Zo word ik verplicht te luisteren i.p.v. te horen.. :)

van een iPhone moet ik altijd een plasje doen...

Ik denk dat ik ook snap waar je heen wil, maar, je moet es naar nine inch nails gaan luisteren. Het ding is , dat de achtergrond geluiden iets te licht klinken en het de stemmen niet ondersteunt. Je zou dat met zwaardere tonen en regelmatigere maar organische ritmes kunnen oplossen

Wat meer distortion op stemmen, en mss muzikale echo's creëren. Dan worden de stemmen ook instrumenten en de achtergrond blend daar dan meer in. het is bijna new age met een overdose valium. Als je dat mss beter zou kunnen uitspelen en de ritmes. Luister ook eens naar skinny puppy.

ten eerste; ik waardeer je opmerkingen, cosmicdreamer. ik ben geen leek meer, denk ik, na 3 jaar, maar ben ook geen getrainde muzikant noch producer. ik ken mijn beperkingen en daarvan uit werk ik.

stemmen als instrument, dat probeer ik juist. wellicht niet op de wijze, die jij je voorstelt, maar wel op mijn wijze... de distortion zit in mijn stem zelf, en de eerste graveyard zin, is eigenlik een sample...

dat de stem soms, rauw (kwa effekt), zo zich naar voren dringt, heeft natuurlik zijn funktie (in mijn ogen).

goed, ik wilde een heel verhaal, een hele uiteenzetting gaan houden, maar ik merk dat produktie, zeer een smaakkwestie is, en niet zo aan regels gebonden is, zoals men altijd beweert.

ik vind zelf de stemmen wel in balans en er zitten toch veel zware tonen in? je ziet onder mijn berichten, mijn zgn. gear, de monitorluidsprekers zijn ietwat vreemd, maar ik kan er goed op mixen.
voor het volledige spektrum luister ik de mix op de bns, en wanneer een versie af is, luister ik in mijn huiskamer op een harman/kardon pm640vxi met KEF C75 luidsprekers (oud maar goed...), er zitten vele zware tonen in...

het ritme moest hier pompend blijven.

potverdrie, ga ik toch een hele uiteenzetting schrijven.

en zoals altijd, alle opmerkingen, al ben ik er niet altijd mee eens, neem ik mee, voor volgende nummers, om mijn werkwijze aan te scherpen. dat heb je zeker al veroorzaakt, en dat is goed...

het is hier niet de plek om elk detail van wat je schrijft, te "glossen", al zou het interessant zijn. en volgens mij hebben we ook geheel andere ideeën over produktiewijzen (maar daarin kan ik me in vergissen...).

ik wil nog éen opmerking kwijt; NiN is zoooooooo niet mijn referentie. ik verdraag NiN niet (behalve pretty hate machine). geef mij swans, big black, einstürzende neubauten, of de "echte NiN"; Foetus....
geef mij coil... laibach of japan (etc. etc. etc.). in die wereld denk ik, muzikaal, of beter, voel ik. technisch is er veel aan te merken hoe ik werk, waarschijnlik, maar ik streef naar een eenheid in gevoel.

die ik blijkbaar bij jou niet kon oproepen, of beter: het nummer.

het is altijd moeilik om te zien, of bepaalde opmerkingen een kwestie van smaak zijn, of dat ik binnen mijn werkwijze werkelikke fouten maak. ik houd beide opties open, zodat bij ieder nieuw nummer, de be-heer-sing toeneemt.

ik herstart; ik waardeer je opmerkingen en weeg dat zeker mee (ik ga een nummer altijd luisteren met de opmerkingen gemaakt, en maak uiteraard mijn eigen uiteindelikke afweging..). bedankt voor je uitgebreide reaktie, dat je de moeite hebt genomen om wat jij hoort, aan mij over te brengen.

maar NiN, Nee... haha... skinny puppy daarentegen.... Jaa...
 
Laatst gewijzigd:
Nitzer Ebb hoor ik er totaal niet in; eerder Virgin Prunes. Skinny Puppy en Swans, die je zelf al noemt, kan ik ook nog wel inkomen. Zo hoort iedereen er weer wat anders in! :)
Experimenteel nummer in ieder geval. Ik ben er nog niet over uit of ik het wel of niet mooi vind (ik neig naar wel). Later nog maar eens luisteren.
 
Back
Top