Dr van Lansberg - Keep Pushin' On

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Met meer dan gemiddeld genoegen presenteer ik u bij deze mijn inzending voor de contest van dit jaar. Over het jaar genomen is deze track de middelste het rijtje. Het lijkt erop dat ik over de tracks die ik in de zomer maak toch iets meer tevreden ben dan over de tracks uit andere seizoenen. Anyway, dit jaar dus Keep Pushin' On.

In de afrondende fase heb ik mijn grote vriend Franco Quadroni gevraagd of hij wilde helpen met een gitaarsolo. Dat heeft hij, zoals wel vaker, gedaan. Hij kwam terloops ook nog met een paar korte blazers-solo's die door zijn broer waren ingespeeld. Wat een fijne familie is die Quadroni familie toch ook he. Probleem was wel dat ik ineens op een heel andere manier werd geïnspireerd en de track dus op de kop ging. Nieuw arrangement, andere opbouw. U kent het wel.

De nieuwe versie bood onverwacht wel ruimte voor vocals. Die heb ik via een search op YouTube (op "acapella", hoe simpel kan het leven soms zijn?) gevonden in Keep Pushin' On van The Quantic Soul Orchestra. Vriendelijke mensen ook. Het resultaat is hieronder te beluisteren. Ik spreek de wens uit dat het u wel mog bekomen.

Weesch gegroet.

 
Laatst gewijzigd:
wow, klinkt lekker smooth. mooi gemaakt, produktie, de geluidslagen, de mix. lekkere geluiden. goed alles op elkaar afgestemd. very seventies, haast, wat in mijn geval, zéer positief is. (de eighties zijn dan wel zeer merkbaar in mijn werk, maar ik luister vele malen breder). smooth, ja, smooth. ja, ja, ja; ik herhaal het. i like!

mooie samenwerking met de gitarist, de blazer-solo's werken er -wederom- heerlik in.

push on! Doctor!
 
Ja hele toffe track hoor./.. Niet mijn smaak, maar dat mag geen factor zijn in de beoordeling bij deze contest vind ik. We zijn allemaal kenners van synths en spul er omheen, genoeg andere factoren om op te beoordelen !
Productie klinkt best in orde !
Ik zou denk ik het tempo wat opschroeven... en de drums aan het begin vind ik wat stroefjes... ook de hi hat verderop gaat niet helemaal zoals het zou moeten ( vind ik he, dus ja wat weet ik er van.. oh ja ik ben drummer :D ) , maar dat is echt het enige wat ik er op aan kan merken.

Beetje jazzanova achtige vibes qua sfeer en gebruikte geluiden.. de swing vind ik dus wat minder.

Evenwel een erg toffe track waar skills in doorklinken :)
 
Mooi nummer idd. Mooie opbouw. Doet me af en toe denken aan studio jamwerk wat ik heb gehoord van Prince qua opbouw en sfeer, en dat kan alleen maar goed zijn denk ik he ;)
 
net als de track van Mcguyver een erg goede productie, maar niet naar mijn smaak, te braaf, te middle of the road
 
wow, klinkt lekker smooth. mooi gemaakt, produktie, de geluidslagen, de mix. lekkere geluiden. goed alles op elkaar afgestemd. very seventies, haast, wat in mijn geval, zéer positief is. (de eighties zijn dan wel zeer merkbaar in mijn werk, maar ik luister vele malen breder). smooth, ja, smooth. ja, ja, ja; ik herhaal het. i like!

mooie samenwerking met de gitarist, de blazer-solo's werken er -wederom- heerlik in.

push on! Doctor!

Dank waarde Vink voor je mooie commentaar! Ja, smooth is het wel, zeker dat intro. Het gekke is dat ik er tijdens het produceren helemaal in zat en het eigenlijk niet eens zo merkte dat het zo smooth was :). ik geloof dat gladjes de Nederlandse vertaling is toch? :D

Die blazers uit de Quadroni tal ben ik toch telkens ook wel erg blij mee hoor.

Waauw Bob, zo chill man, coole vocals, lekkere sfeer.. Kan er moeilijk meer over zeggen.. Topproductie.. ! :P

Thanks Jan, wordt zeker uit jouw pen zeer gewaardeerd :okdan:.
 
Tsja doctor, wat kan ik hier nou op zeggen?
Ik snap wel dat je met veel genoegen de contest aankondigt.
Net als vorig jaar ook dit jaar is het weer een toptrack, wat een pro niveau.
Een hele doordachte song die je een aantal keren moet horen om 'm helemaal te doorgronden, althans voor mij dan.
Prachtig arrangement met een heel inventieve akkoordenstruktuur, goede vocals, toffe sollo's.
Gewoon een hele goede produktie.
Ik heb alleen het idee dat de timing net niet helemaal vlekkeloos loopt op sommige momenten maar misschien is dat de bedoeling?
Voor sommigen te middle of the road maar dit vind ik geen Jantje Smit niveau in ieder geval.
Laat degene die het middle of the road vinden maar 'ns met een net zo doordachte track komen, ben benieuwd?
Deze staat zowwiezo in m'n lijstje van kanshebbers.
 
Ja hele toffe track hoor./.. Niet mijn smaak, maar dat mag geen factor zijn in de beoordeling bij deze contest vind ik. We zijn allemaal kenners van synths en spul er omheen, genoeg andere factoren om op te beoordelen !
Productie klinkt best in orde !
Ik zou denk ik het tempo wat opschroeven... en de drums aan het begin vind ik wat stroefjes... ook de hi hat verderop gaat niet helemaal zoals het zou moeten ( vind ik he, dus ja wat weet ik er van.. oh ja ik ben drummer :D ) , maar dat is echt het enige wat ik er op aan kan merken.

Beetje jazzanova achtige vibes qua sfeer en gebruikte geluiden.. de swing vind ik dus wat minder.

Evenwel een erg toffe track waar skills in doorklinken :)


Ik vind juist wel dat smaak een factor mag zijn. Anders wordt het allemaal wel klinisch hoor :). Dank voor je feedback. Jij en m'n drumtracks zullen waarschijnlijk nooit echte vrienden worden. Ik snap je feedback overigens wel hoor, maar ik vond het "hoekige" ook bij deze track wel een soort van passen. Ik zou denk ik ook wel een geheel passende smooth drumtrack kunnen bouwen (of misschein ook wel helemaal niet trouwens :D), maar ik houd zelf toch ook wel van een heel klein beetje contrast, zolang het niet wringt. En dan kom je toch weer uit op de smaakkwestie ben ik bang. Of misschien ook niet :)

Jazzanova ben ik dus absoluut een heel grote fan van en ik neem die kleine verwijzing dan ook aan als een groot compliment.

Anyway, dank voor het luisteren en je feedback!


Mooi nummer idd. Mooie opbouw. Doet me af en toe denken aan studio jamwerk wat ik heb gehoord van Prince qua opbouw en sfeer, en dat kan alleen maar goed zijn denk ik he ;)


Dat is zelf wel het laatste waar ik aan gedacht zou hebben. Maar ik ben dan ook (helaas) geen kenner. Ik heb de aansluiting destijds, midden jaren 80 toch wel een beetje gemist en heb me verder nooit meer in hem verdiept. Vandaar misschien dan ook wel dat ik die connectie niet gemaakt heb.

Dank voor je compliment Payt!
 
Net als bij Mac (die luisterde ik hiervoor) een super goede productie en erg muzikaal nummer. Dit ligt wel meer in mijn smaak, vind vooral de drum erg goed! Die doffe snare is heerlijk!
En.. Heb me helemaal niet zo gestoord aan de sax! :) denk dat dit komt omdat ie niet zo scherp in de mix ligt.

Al met al een best fijn nummer. Of ik het ook uit mezelf aan zet is een tweede.
 
net als de track van Mcguyver een erg goede productie, maar niet naar mijn smaak, te braaf, te middle of the road


Thanks voor je comment en compliment dilago! En dat het je ding niet is, soit. Dat heb ik ook bij een aantal inzendingen. Fijn dat je hebt geluisterd.

Lekker luchtige songtrack.
Kan hier echt erg intens van genieten!


Da's een heel mooi compliment. Dankjewel Robi :okdan:.

Voor de een te middle of the road, voor de ander te sophisticated. ;)


Dan zou ik gemiddeld dus aardig op de goede weg zitten. Of zou wiskunde hierop niet van toepassing zijn? I don't know :). Wel fijn dat je even een comment hebt achtergelaten (en jammer dat ik je niet van gedachten heb kunnen doen veranderen in 6 maanden tijd :D). Ik kijk met bijzonder veel belangstelling uit naar je inzending ;).
 
Nette productie Bobski...... Ik kan wel met alle waarschijnlijkheid oreren dat dit tot nu toe je beste productie is.
Klein dingetje wat ik persoonlijk minder vond passen in de stijl was de effecten op de vocaal en dat ga ik even uitleggen :) Ik vond de effecten net even te modern bij deze stijl van jazz maarrrrrrrrrrr ik vind het wel weer heel mooi gemaakt....maw. het past niet maar ook weer wel pffffff :D

Ik blief dit wel.... :W
 
knappe en afwisselende productie met veel instrumenten. Echt heel knap en veelzijdig
 
Hoi Dr van Lansberg,

In tegenstelling tot WAREHOUSEGROOVE vind ik de effecten
over de acapella-vocals juist wel gaaf klinken in de mix.
Dan komt de track helemaal tot zijn recht als jazzy lounge muziek.
Mooi gedaan met die samenwerking van de blazer en gitarist mixen.
Leuk dat je contact heb gehad met de betreffende The Quantic Soul Orchestra
begrijp ik uit het verhaal. die waren vast ook tevreden met de versie.
Tenslotte vind ik het arrangement ook lekker afwissellend. :okdan:

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
Hoi Dr van Lansberg,

In tegenstelling tot WAREHOUSEGROOVE vind ik de effecten
over de acapella-vocals juist wel gaaf klinken in de mix.

Ho ho, dat heb ik niet geschreven hoor :)

Schreef dat de effecten op de vocaal binnen de stijl (van jazz type) wat minder vond passen maar dat ze wel mooi gemaakt waren (that is)

Kreeg het idee dat het een oude school jazz nummer was wat plots veranderde in een Nu-Jazz iets... iets wat ik niet verwachte........ eind conclusie was dat het in het geheel wel paste. (doch onverwacht was) :W
 
Hoi WAREHOUSEGROOVE,

Sorry van mijn statement, ik heb het net iets te snel gelezen denk ik :(
Je zegt ook duidelijk: het past niet maar ook weer wel pffffff :D gelukkig.
Zo dat moest ik nog ff kwijt.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:
 
goeie fusion , en dat doet mij een beetje denken aan moby die de jazzy tour op gaat, dus goed geslaagd en denk er zelfs een californië kustlijn bij :)
 
Back
Top