1V/oct - Shake That Ass

1V/oct

Crazy Diamond
Lid sinds
18 januari 2014
Berichten
978
Locatie
Amsterdam
Dit nummer ontstond helemaal vanzelf nadat ik wat opzwepende geluiden uit mijn synth had gehaald. Ik kon er niks aan doen, daar moest gewoon een hitsig zanglijntje overheen. Alle geluiden komen ook dit jaar weer uit mijn zelfgemaakte synth.

Ik wens iedereen een leuke SF-Contest toe!

 
In het dorp van de Synthforumleden dat iedereen zo goed kent, wordt blote billen muziek eigenlijk nooit gewaardeerd...ik vind het geinig, leuk voor homobars en dergelike :D
 
Neeeeee, haak ook meteen af bij de vocals....
 
ik vind m wel grappig. synth-geluiden lekker. vocals zitten goed in your face. het refrein, kopstem-achtig, i like.
doet me denken aan ween, of the residents (heb ik nu de juiste band), shriekback, op een of andere wijze. bands die zeer verschillende nummers maken, en stijlen absorberen.

ik vind het eerder een alternatief nummer... vreemd genoeg... zal wel komen in de vreemde muziekwereld waarin ik me bevind (wat ik luister).

ik vind m goed.
 
Bepaalde geluidjes vind ik wel leuk, maar het gaat toch wel een beetje richting goedkope casio geluidjes hier en daar.

De vocalen liggen er iets te veel los bovenop.

ben zelf ook niet echt een kontenpersoon, dus wat dat betreft een beetje een misser.
 
Vind de synth geluiden wel leuk.. maar alles is redelijk droog, alsmede de drums die ook wat stereobeeld mist.

Vocalen hebben wel de juiste fx en zijn interessant gemixed.. springen er daardoor ook misschien iets meer uit (??)
De lage stem had wel een extra high-pass kunnen gebruiken.. :)

Ik zie de humor er zeker van in maar voel me na deze track minder high-pass als na die van vorig jaar.. :D Maar misschien was die ook wel té briljant? :)
 
Er zitten heel goede ideeën in deze track. De uitwerking vind ik wwel duidelijk van mindere kwaliteit. Ik weet wat je kunt (namelijk de contest 2015 winenn), dus deze kan echt wel iets beter. Wat ik heel goed vind zijn bijvoorbeeld die gekke, geweldig getimede vocal effectjes. Dat geeft het geheel een heel funky sfeertje. Tegelijk vind ik de vocals ook wat magertjes door de manier waarop het is ingezongen. Ik vermoed dat het off-tune zingen bewust is gedaan, maar ik vin het niet zo mooi. Hetzeflde geldt voor de gekozen geluiden, waarschijnlijk bewust, maar minder mooi.

Als je de tijd zou nemen om hier echt aan te werken, denk ik dat je heel veel kunt winnen. De track dieper maken, meer gebruik van dikke reverbs op goed getimede momenten, dat soort dingen. Blijft alleen de smaakkwestie nog over.
 
Dr van Lansberg, geef je hem hierbij de mogelijkheid de track terug te trekken om enkele hoognodige verbeteringen aan te brengen? Want daarvoor spreek ik graag mijn steun uit.
 
In het dorp van de Synthforumleden dat iedereen zo goed kent, wordt blote billen muziek eigenlijk nooit gewaardeerd...ik vind het geinig, leuk voor homobars en dergelike :D

Ieder dorp heeft zijn dorpsgek nodig, daar worden dorpen leuker van. :)

mooie instrumentalen, maar ik heb teveel gegeten en de teksten geven me zin om te braken.. Ik hou niet van shaking asses.. :dubbel:

Gewoon een vinger in je keel en daarna nóg een keer luisteren! :kont:


Origineel en authentiek ! Leuk :)
Dank! Ik had echter wel mijn best gedaan om er flink wat clichés in te stoppen. Dat is dus kennelijk niet gelukt...
 
Neeeeee, haak ook meteen af bij de vocals....

OK doei! :doei:

ik vind m wel grappig. synth-geluiden lekker. vocals zitten goed in your face. het refrein, kopstem-achtig, i like.
doet me denken aan ween, of the residents (heb ik nu de juiste band), shriekback, op een of andere wijze. bands die zeer verschillende nummers maken, en stijlen absorberen.

ik vind het eerder een alternatief nummer... vreemd genoeg... zal wel komen in de vreemde muziekwereld waarin ik me bevind (wat ik luister).

ik vind m goed.
Dankjewel voor je reactie, leuk dat je hem goed vindt. Ik moet zeggen dat ik geen van die bands die je noemt ken. Zelfs niet eens van gehoord. Maar dat zegt niet veel, ik ben qua muziek een beetje in het verleden blijven hangen.

Bepaalde geluidjes vind ik wel leuk, maar het gaat toch wel een beetje richting goedkope casio geluidjes hier en daar.

Au! Goedkope Casio geluidjes, dat doet pijn. Ok, dat akkoorden riedeltje in het begin klinkt een beetje lullig.

ben zelf ook niet echt een kontenpersoon, dus wat dat betreft een beetje een misser.

Het nummer gaat niet over konten. Die konten waren slechts een metafoor. Het nummer gaat over de grote levenskwesties zoals eenzaamheid, verdriet, verlangen en...... ja toch ook een beetje over konten. :D
 
ik vind het wel origineel bedacht maar maar het is niet mijn soort muziek. Geluiden zijn wel goed bedacht
 
Vind de synth geluiden wel leuk.. maar alles is redelijk droog, alsmede de drums die ook wat stereobeeld mist.

Vocalen hebben wel de juiste fx en zijn interessant gemixed.. springen er daardoor ook misschien iets meer uit (??)
De lage stem had wel een extra high-pass kunnen gebruiken..

Ik zie de humor er zeker van in maar voel me na deze track minder high-pass als na die van vorig jaar.. Maar misschien was die ook wel té briljant?

Ja, ik heb weinig effecten gebruikt, daar had ik wel wat meer tijd aan mogen besteden. Het nummer is eigenlijk een beetje snel in elkaar geflansd. Drums pannen, ik wist niet dat dat kon / gewenst is. Ik heb dan ook helemaal geen kaas gegeten van mixen etc. Ik had wel een high pass op die lage stem gezet, maar toen was er niks meer te horen. :P

Er zitten heel goede ideeën in deze track. De uitwerking vind ik wwel duidelijk van mindere kwaliteit. Ik weet wat je kunt (namelijk de contest 2015 winenn), dus deze kan echt wel iets beter. Wat ik heel goed vind zijn bijvoorbeeld die gekke, geweldig getimede vocal effectjes. Dat geeft het geheel een heel funky sfeertje. Tegelijk vind ik de vocals ook wat magertjes door de manier waarop het is ingezongen. Ik vermoed dat het off-tune zingen bewust is gedaan, maar ik vin het niet zo mooi. Hetzeflde geldt voor de gekozen geluiden, waarschijnlijk bewust, maar minder mooi.

Als je de tijd zou nemen om hier echt aan te werken, denk ik dat je heel veel kunt winnen. De track dieper maken, meer gebruik van dikke reverbs op goed getimede momenten, dat soort dingen. Blijft alleen de smaakkwestie nog over.

Dank voor de comments. Die vocal effectjes had ik eigenlijk gejat van Michael Jackson en The Trammps. Heel makkelijk om te doen en het klinkt inderdaad meteen goed.

Off tune zingen: niet zozeer bewust, dat ging gewoon vanzelf.
Gekozen geluiden: ook niet echt bewust, dat ging net als vorig jaar, effe snel een geluidje patchen, spelen, en weer verder. Niet echt over nagedacht. Het grote verschil is dat ik vorig jaar won, en dit jaar niet. Maar dat mag de pret niet drukken! :)
 
Dr van Lansberg, geef je hem hierbij de mogelijkheid de track terug te trekken om enkele hoognodige verbeteringen aan te brengen? Want daarvoor spreek ik graag mijn steun uit.

Zeg torp, heb jij de reglementen niet gelezen?

T klinkt een beetje te plat voor mijn smaak, qua vocals en sounds. Niet helemaal mijn ding
Mooi zo, het was ook de bedoeling om een plat nummer te maken.

Leuk nummer hoor. Het deed me denken aan The Communards en Human League.
Dankjewel. Ik ken eigenlijk alleen de gebruikelijke hitjes van deze bands. Een vriend van me was pas nog naar The Human League in Paradiso. Hij is nu helemaal kaal.

Lekker Hitsig!
En lijkt het op The Human League? :)

ik vind het wel origineel bedacht maar maar het is niet mijn soort muziek. Geluiden zijn wel goed bedacht
Dankjewel!
 
Back
Top