Musicworld - Nostalgica Musica

Mooie herinterpretatie van de X-files, ik ben zelf zot van die serie.. Maar één ding enerveerde me : dat riedeltje op de achtergrond, dat speelt bijna de hele tijd door tot bijna het einde.. en daar zat gewoonweg geen afwisseling in.. dat vond ik eerlijk gezegd storend.. Maarja, ik heb al zoveel nummers beluisterd en beoordeeld.. misschien ligt het daar wel aan. Alleszins veel succes met je inzending ! :)
 
Ik dacht eerst dat ik een track te horen zou krijgen in de stijl van X-files. Ik was dus ietwat verrast door het hoge tempo en de drukte totdat ik het themaatje hoorde. Had je me mooi even op het verkeerde been gezet :). Ik vind het eigenlijk best een prettige track. Naar mijn smaak is het hoog wel wat oververtegenwoordigd. Slotaccoorden vind ik prachtig.
 
De opname is met hobbyspul dus misschien niet echt ideaal, klopt. De bedoeling was om de stijl van Philip Glass te combineren met het X files thema, vandaar wellicht de verrassing. Ik vind de sreaming niet ideaal hier. Ik heb het ook in WAV, dat is stukken beter. Bedankt voor het luisteren!
 
Mijn vriendin hier vindt het enigsinds rustgevend.. maar ik weet of dat het doel was??
Alhoewel er e.e.a. aan herhaling in zit gebeurt er gelukkig genoeg in het arrangement en de compositie om het spannend te houden. :)
Het is niet helemaal hoe ik een track zou inkleden qua sounds maar vond het wel prettig om te luisteren.
 
Philip Glass gebruikt oa ook blaas instrumenten in zijn muziek. Het leek mij leuk om het thema van de X files er doorheen te weven. Thema van de files komt van Mark Snow.
Voor deze contest moet je MP3 gebruiken. dat doet helaas afbreuk aan de geluidskwaliteit.
In wav is het stukken beter.
 
Deze file had, met de uploadlimiet, die verhoogd is naar 20Mb, makkelijk naar 320kbs geconverteerd kunnen worden. Maar dan nog had dat niet veel verandert in de beleving van de sounds.
Pesoonlijk vind ik blaasinstrumenten uit synths/romplers altijd wat minder prettig om te gebruiken. Dan toch liever de authentiekeklank van een analoge (monofone) synth die je ook heel veel expressie kunt geven via het filter, maar smaken verschillen nee eenmaal. :)

In Komplete, of Kontakt eigenlijk, heb ik trouwens best wel mooie blazers gehoord, of de VL synthese van yamaha maar die is ook monofone.
 
Het bouwt op maar an blijft het ergens trappelen alsof er een constante spanningsboog is die niet eindigt met een drop, of een climax ontspannen wordt, het lijkt mij een eeuwige run. ik verwacht een soort eindpunt. Al zit er binnen dat arrangement wel variatie, mss een extra drum track, of een passende ademruimte , voortgang in arrangement, meer aangekleed.
 
Geinig deuntje hoor! Ik vind de blazertjes wel een ietswat hoog '90's rompler' gehalte hebben :) succes!
 
De compositie is leuk maar je zou eigenlijk eens wat sample libraries moeten proberen. Nu klinkt het allemaal een beetje cheesy met de nepblazers enzo (en dat heeft op zich ook wel weer zijn eigen charme).
 
Dit stuk zou eens op akoestische instrumenten moeten worden uitgevoerd. Het klinkt nu als wat cheesy synth pop, terwijl het eigenlijk een hele mooie compositie is.
 
Het is gemaakt met een Roland RS-5 en een Yamaha CS1X. Ik maak geen gebruik van software.
Ik heb wel wat , maar het is niet zo mijn ding. Ik gebruik het enkel wel eens voor een sequenzer geluid.
Dank voor het luisteren allemaal!
 
Back
Top