ClumsyNavigator - 1000 Years

ClumsyNavigator

R U L E S
Lid sinds
22 december 2014
Berichten
57
Locatie
Thuus
Voor dit nummer zijn er twee engines gebruikt: een antieke Kromhout-scheepsdieselmotor en een Integra. Verschil in productiedata is pakweg 100 jaar en ergens halverwege zit ik met de vocals.
Welcome in my Clumsy Universe!

 
Je hebt goed je best gedaan qua productie, maar eerlijk gezegd is het niet mijn ding. Ook de vocal gaat vaak off-tune.. Alleszins, veel succes met de inzending. :)
 
Ik vind de motor in het intro lekker ronken.. maar de drumkit die erna volgt valt een beetje in het 'niet' qua body.. die had wel wat meer mogen beuken.
Het sfeertje en vooral het arrangement wat later volgt is erg lekker en de balans qua mix is daar zeker goed.
De zang vind ik iets minder maar desalnietemin voel ik em wel.. :)
 
Ik vind het een hele gave track en vind de basline superlekker. Ik ben het eens met het bovenstaande dat de drums veel te flauwtjes is en te statisch. De breaks zijn daardoor erg storend en dat vind ik echt heel jammer. Hoe heb je de drums ingeprogrameerd?
Ik vind dit wel een echt liedje en de vocalen storen mij niet, past er goed bij!
 
leuke track, heeft veel potentie maar het is niet optimaal uitgevoerd (vind ik) drums zijn te "goedkoop" en zang is gewoon slecht met wat technische snufjes wordt dit wat verhult (maar kan mij wel voorstellen dat je soms wel wat moet, want vind maar eens een goede vocalist). Gitaar is geweldig, daarom er is veel meer van te maken. Dan had het in mijn top3 kunnen staan.
 
Ik vind je idee om de Kromhout diesel te gebruiken heel inventief.
Ik vind het een goede song qua compositie en de gitaar is ook lekker.
Hoewel de layering van de vocals goed gedaan zijn vind ik de zang niet zo sterk.
Had dit wel het geval geweest had ik 'm in m'n rijtje van kanshebbers gezet.
De drums zoals eerder gezegd hadden wat meer variatie in de velocity kunnen gebruiken om het wat dynamischer te krijgen.
Bij elkaar luistert het toch lekker weg moet ik zeggen.
Succes met de inzending!
 
Qua compositie vind ik dit absoluut de beste track tot nu toe. Topsfeer, mooie opbouw, intelligent arrangement. Ja, heel gaaf :okdan:.

Daarom vind ik het zo ontzettend jammer dat de mix zo vlak is. Ik mis dynamiek, helderheid en body. Deels heeft dat misschien wel te maken met de drumkit, maar ik denk dat je ook met de bestaande kit een prima mix had kunnen maken. Vocals zijn misschien soms wat offtune, maar dat stoort me absoluut niet. Het was me niet eens opgevallen totdat ik wat andere comments las. Nee, ik vind het eigenlijk prima passen bij de track.

Compositie: 9/10
Mix: 4/10

Wegingsfactor: compostie 7 / mix 3 (komt vast wel goed dus :)).
 
idd over de mix ben ik het ook eens, die mag iets opener, en de stem, die is wat te droog, als je die er zo inwil past het volgens mij wel dat je ze wat meer in reverb en delay hult.
 
Super track hoor! Qua productie/mixing valt er winst te behalen, maar de basis is helemaal goed!
 
Ik ging laatst slapen met dit nummer in mijn hoofd. Toen ik 's ochtends wakker werd zat ie er nog steeds in! Dat heb ik wel vaker met muziek, mijn theorie is dan ook dat je muziek-hersencentrum niet stopt tijdens het slapen.

Een lekker autenthiek nummer, ik vind de overgang ook erg mooi. Jammer dat de tekst niet altijd goed te verstaan is, wat gebeurde er bv 1000 jaar geleden? En idd niet altijd even zuiver. Ik weet toevallig dat je geen noot gitaar speelt, klinkt best goed die Integra!
 
Naar mijn onbescheiden mening is het nummer goed, maar de uitvoering niet. De drum klinkt te geprogrammeerd en de zang klinkt onzeker. Ik kan er niet echt de vinger op leggen, maar de gitaar klinkt ook alsof die niet door een gitarist wordt gespeeld. Ik houd het erop dat het komt doordat geen enkele gitarist het hele nummer stil is totdat er een solo moet worden gespeeld. Bij een saxofoon zou dat normaal zijn, maar bij een gitaar komt het 'bedacht'/gekunsteld over. Ik bedoel dit natuurlijk opbouwend en niet om je nummer af te kraken!

Mijn advies zou zijn om het met een band uit te voeren. Want dan heb je echt wat moois te pakken!
 
Back
Top