Roonan - Digilogue

Roonan

Lang lid
Lid sinds
15 oktober 2002
Berichten
2.256
Locatie
BH
Bij deze mijn inzending van dit jaar. De titel slaat op de combinatie van modulair, analog en in the box. Na alles geprobeerd te hebben ben ik nu gesetteld voor een hybride aanpak. de stijl is downtempo, al heb ik geen idee hoe dit genre heet. Je hebt tegenwoordig zoveel genres met sub genres met nog meer subgenres dat ik de tel een beetje kwijt ben. Voor de liefhebbers, het is lijkt een klein beetje Bluetech. Een van mijn favorieten voor elektronische muziek. Ik probeer altijd verrassende wendingen in te bouwen, wat niet altijd goed uitpakt, maar persoonlijk vind ik deze heel geslaagd.

Veel luister plezier en veel succes voor de andere deelnemers!

:biertje:

 
Om een of andere reden verwachte ik op ~2 minuten een keiharde breakbeat :D

Maar zo'n soort minimal dub is ook erg chill.
 
mooi gedaan en een hybride setup lijkt mij ook het ideale, kan je van alles mee doen-dat blijkt uit deze track wel. Weet ook niet waar ik het moet plaatsen en hoewel het goed in elkaar steekt kan het mij niet genoeg boeien om nog eens te gaan luisteren.
 
De sounds die je maakt en gebruikt zijn goed maar ik vind de track als geheel te weinig boeien.
Het kabbelt een beetje teveel door zonder dat het ergens naartoe gaat voor mijn gevoel.
 
mooi gedaan en een hybride setup lijkt mij ook het ideale, kan je van alles mee doen-dat blijkt uit deze track wel. Weet ook niet waar ik het moet plaatsen en hoewel het goed in elkaar steekt kan het mij niet genoeg boeien om nog eens te gaan luisteren.

De sounds die je maakt en gebruikt zijn goed maar ik vind de track als geheel te weinig boeien.
Het kabbelt een beetje teveel door zonder dat het ergens naartoe gaat voor mijn gevoel.

Dank voor de kritiek. Is ook zeker niet de eerste keer dat men het over voortkabbelen heeft. Heeft dit te maken met smaak of interesse in het genre of zijn er wel degelijk wat aanpassingen mogelijk? Ik vind het tweede deel echter toch afwijkend en opbouwend. Ik geef echter toe dat het vaak elementen zijn die er bijkomen en weer uitgaan (beetje aan/uit). Zou daar wat meer progressie in mogen? Zou je eventueel voorbeelden kunnen noemen van (enigszins vergelijkbare) tracks die dan wel heel boeiend zijn.?
 
Hij pakt me wel op bepaalde momenten. Vind sommige geluiden ook mooi maar er zitten ook wel weer verassingen in die ik minder vind.. (bedoel niet de glitches.. )..
Mix is wel dik in orde, klinkt erg lekker.. ga em later nog maar es beluisteren :)
 
Dit soort tracks is waarom de contest voor mij zo leuk is: van die verborgen verrassingen, die pareltjes. Je snapt het al, ik vind hem heel erg mooi. ook voor deze track geldt volgens mij dat 1 keer luisteren niet voldoende is. Hij wordt mooier bij elke volgende keer.
 
Dit soort tracks is waarom de contest voor mij zo leuk is: van die verborgen verrassingen, die pareltjes. Je snapt het al, ik vind hem heel erg mooi. ook voor deze track geldt volgens mij dat 1 keer luisteren niet voldoende is. Hij wordt mooier bij elke volgende keer.

Nice! Dit soort opmerkingen maakt deelnemen aan zo'n contest zo leuk. Ik wil absoluut geen mainstream muziek maken, dus dat verklaart ook wel dat niet iedereen hier enthousiast van wordt. Goed om te horen dat er ook mensen zijn die het kunnen waarderen zoals de track is.

:okdan:
 
Heeft dit te maken met smaak of interesse in het genre of zijn er wel degelijk wat aanpassingen mogelijk?
Het heeft ook zeker met smaak te maken want ambiënt achtige muziek is vaak niet de meest spannende om het maar zo te zeggen.
Zo vinden sommige Biosphere te gek en ik vind het vrij statische muziek.
Ik moest even nadenken maar dit zit wel een beetje in hetzelfde straatje maar net even wat spannender door wat meer variatie in tempo's bijv.
Ik hoop dat je m'n kritiek niet als afzeiken interpreteert want dat is niet de bedoeling.
 
Last edited by a moderator:
Het heeft ook zeker met smaak te maken want ambiënt achtige muziek is vaak niet de meest spannende om het maar zo te zeggen.
Zo vinden sommige Biosphere te gek en ik vind het vrij statische muziek.
Ik moest even nadenken maar dit zit wel een beetje in hetzelfde straatje maar net even wat spannender door wat meer variatie in tempo's bijv.
Ik hoop dat je m'n kritiek niet als afzeiken interpreteert want dat is niet de bedoeling.

Nee hoor, geen probleem.
Ik kan kritiek heel goed hebben, zolang het maar ergens over gaat, zodat ik er nog wat van kan leren.
Bij deze dus ook dank voor de feedback :geslaagd:
 
Last edited by a moderator:
Gave atmosferen maar er zit net iets te weinig pit in . Wel leuke afwisseling in de gekozen geluiden
 
Back
Top