jayoverdose - Antidote

jayoverdose

Ouwe rot
Lid sinds
20 december 2004
Berichten
1.274
Gemaakt met gratis Shortcircuit sample VST en Emu libraries.

 
Last edited by a moderator:
Lekkere retro vibe. :) Het begin voelde wat wazig aan qua compositie, zo van 'waar gaat dit naartoe?' Maar rond 2:40 pakte ie lekker beet. De strings die er dan inkomen werken erg goed.. :)
Apart sfeertje.. ik ga em zeker nog 'n paar keer beluisteren :mega:
 
Dank heren, de titel knipoogt inderdaad naar The Cure, niet dat 't daar echt bij in de buurt komt maar toch een beetje naar mijn gevoel, vooral die piano.
Wat wel grappig is is dat ik juist geluiden heb gebruikt van de Emax Disks van Alan Wilder van Depeche Mode die op het net rondslingeren, die zijn erg gaaf BTW.
De snare is uit een drumkit van ik dacht de Emulator, veel Linndrum maar ook andere geluiden zitten er in die kit.
Ik was erg onder de indruk van de Shortcircuit sampler met allerlei filters en lfo's en weet ik veel niet wats, ben zelf nogsteeds gek op die bassline.
 
Lekker die waterige geluiden, de drums vind ik wel lekker maar een beetje licht. Wellicht dat een echte verrotte oude sampler het toch wat dikker en krokanter maakt.
 
leuke 80s track
 
Ja lekker 80's .. en idd the cure etc... ouwe wave . ik houd hier wel van.
Qua mix kan er nog wel het een en ander geschaafd en geboost worden den ik ..

Goed gedaan !
 
Doet me denken aan oude Cure idd. Nice. Al had er wat mij betreft wel een stelligere melodie in mogen zitten. De hoge geluiden halverwege hadden ook niet gehoeven voor mij. De bas en de drums zijn erg fijn.
 
dit is de ongemasterde versie, maar ik vind t persoonlijk wel fijn dat ie beetje meer rond mid zweeft dan veel laag en ook dat de drums aanwezig zijn maar niet heel dik klinken.
klinkt een beetje rustiger en de track is naar het einde toe behoorlijk volgeprakt.
sowieso is mixen niet mijn sterkste punt, maar ik ben best tevree.
soms probeer ik iets van The Cure of Tears For Fears ofzo nieuwere electro te mixen, maar dan merk je toch wel dat veel dingen in de 80's een stuk minder opgebonkt en aangedikt zijn, die tracks vallen dan helemaal in het niet qua frequencies in hoog en laag. (lekker rustig)
 
Ik vind de oude Cure ook superlekker! Maar ik merk dat ik eigenlijk alleen maar zit te luisteren naar de verschillen: alles wat teveel afwijkt, ervaar ik als niet passend. Erg goed nagemaakt :halleluja maar gewoon onbevooroordeeld luisteren lukt me dus niet, ben bang dat het pure nostalgie is.
 
dit is de ongemasterde versie, maar ik vind t persoonlijk wel fijn dat ie beetje meer rond mid zweeft dan veel laag en ook dat de drums aanwezig zijn maar niet heel dik klinken.
klinkt een beetje rustiger en de track is naar het einde toe behoorlijk volgeprakt.
sowieso is mixen niet mijn sterkste punt, maar ik ben best tevree.
soms probeer ik iets van The Cure of Tears For Fears ofzo nieuwere electro te mixen, maar dan merk je toch wel dat veel dingen in de 80's een stuk minder opgebonkt en aangedikt zijn, die tracks vallen dan helemaal in het niet qua frequencies in hoog en laag. (lekker rustig)

Ja ik bedoel ook niet bonkiger en opdringeriger, maar meer wat warmer. Subtiele gated reverb, ik weet het niet. Er zit ook een tom in die vrij hard is.
 
Ja ik bedoel ook niet bonkiger en opdringeriger, maar meer wat warmer. Subtiele gated reverb, ik weet het niet. Er zit ook een tom in die vrij hard is.

ja, jad zeker niet misstaan, gated reverb was dan inderdaad een goeie keuze geweest, want daar werd je in de 80's behoorlijk mee doodgegooid, klinkt ook gewoon meestal supergaaf, maar als ik het me goed herinner heb ik helemaal niets gedaan qua post-processing of effects, bij deze track beviel mij dat droge wel.
 
Cure meets Depeche Mode meets Sheila E en nog wat andere jaren 80 goud.
Had idd een Robert Smith zang in kunnen/mogen zitten.

Ik eet dit soort projecten wel :W
 
Mooi sounds en strakke beat . Wel wat weinig afwisseling. Goed gemaakt
 
Back
Top