Aeroflux - Funky Orbit

aeroflux

Stamgast
Lid sinds
8 februari 2006
Berichten
200
Locatie
Gouda
Begin dit jaar kwam bassist Dirty Harry langs voor een inspirerende jam sessie. Een gedeelte van de toen opgenomen bas-lijntjes heb ik wat verknipt en gebruikt in " Funky Orbit" .

Daarbij komt de beat uit de KORG Electibe ESX, de rhodes-sound uit de Kurzweil PC3 le, en wat sequences uit de Elektron Analog Four en de DSI Mono Evolver. De hoge snijdende synth-solo herkennen jullie misschien wel uit de microkorg.

greetz from Aeroflux
 

Attachments

  • funky orbit.mp3
    6 MB · Bekeken: 167
leuk bijna drum & bass met een funky touch in het begin.
 
Viel mij ook op dat de bass lichtelijk out-of-tune lijkt :D, maar ik zou juist zeggen dat ie iets naar beneden gestemd had moeten worden. Los daarvan lekkere powerful track man. De energie spat ervan af. En creatief met live opnames omgegaan. Vanaf 2:05 wordt het ineens heel erg lekker. Misschien was het daar nog aardig geweest om tot die geweldige solo, de beat het halve tempo te laten meedoen, dus de snare alleen op de drie ipv de twee en vier.
 
Lekker deuntje! Wel jammer dat de bas zo leunt op dat ene basriffje. Is me iets te veel.
 
Ach ja helemaal zuiver is het niet, maar dat geeft het ook wel weer charme
 
Ik mag hem wel; lekker solootje! Bas had best een octaafje lager gemogen, maar ... vote!
 
Lekker up tempo :)
Ik zou de track vanaf 1:10 laten beginnen want ik werd in de eerste minuut wat op het verkeerde been
gezet met wat het zou worden. Vanaf 1:10 komt het los!

een stem.
 
Back
Top