Dr. RiPsaw - Get Down

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Lang geleden dat ik een track heb gepost op SF, maar vind het leuk om toch nog weer eens wat met jullie te delen (en om te horen wat jullie allemaal produceren).

De basis van Get Down heb ik al een aantal jaren terug geschreven, en afgelopen jaar heb ik het nummer weer van de plank gehaald, afgerond en afgemixed.
Het resultaat: een fijne mix van electronic chillout/lounge en funk, met een hoofdrol voor de Fender Rhodes aangevuld met Korg Triton Le, Roland JV-2080, Stylus RMX en Trilian. :)

Bericht door een moderator:
Bijlage verwijderd op verzoek van TS
 
Zit goed in elkaar :okdan:
Voor mijn smaak had de rhodes wat verder naar achter gemogen en de drum & bass wat meer naar voren, daar wordt het voller en relaxter van.
 
Fijne track hoor, goed gemixed ook. Hoewel de Rhodes misschien soms inderdaad wat ver naar voren zit, met name als hij wordt gedubbeld met dat synthgeluidje. Sfeer en arrangement is prima, en ik hoor de aandacht voor details. Dat maakt het echt af. Complimenten en ik luister hier graag naar, 's avonds met een boek op de bank.
 
Lekkere sounds. De beat zo op de achtergrond vind ik wel wat. Kan als luisteraar zelf beetje kiezen waar ik me op wil concentreren, en in het ritme gebeuren leuke spannende dingen.
 
goeie fusion funk launge dinges, daar kan je gezellig een boek op lezen.
 
Goeie track in een prettige stijl. Een puntje van kritiek, in het intro geef je wat mij betreft teveel weg. Ik houd er zelf van om rustig te beginnen met een themaatje van een maat of 8-16, niet meer dan dat. Jij gooit er direct hele progresseis uit terwijl je daar in de rest van de track nog meer dan voldoende gelegenheid voor krijgt. En een ander dingetje is dat ik zou proberen om die Rhodes even af te wisselen met een fijna gitaar of zo. Die distortion erop is trouwens wel heel erg lekker zeg.

Verder prima :okdan:.
 
Mooi gemixed. Lekker die brushes / jazz kit. Misschien de Rhodes niet quantiseren, gaat-ie wat natuurlijker klinken en wat meer swingen. Nu is het m.i wat te staccato... Mooi progressie rond 3.10.

Vote
 
Ik ben het met veel van de bovenstaande kritieken eens maar ik ben (ook) van mening dat dit een pareltje kan zijn wanneer er nog wat tijd wordt besteed aan de mix. De Rhodes is inderdaad niet alleen te gedistort maar ook te hard in den mix. Wel een vootje waard, dat dan weer wel!
 
Thnx voor alle votes en waarderingen en comments!
Wat betreft de 'distortion' op de rhodes: wat je hoort is een onvervalste analoge (2-stage) buizenoverdrive van mijn BK Butler Tube Works preamp. Geheel volgens bedoeling om een flinke bite/rand aan de sound mee te geven. Smaken verschillen blijkbaar, maar gelukkig wordt het door de meeste mensen gewaarderd :)
 
Back
Top