Trigg - The Vault

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

trigg

Brass Intelligence
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
2.576
Locatie
Delft
Hi,

Ik doe mee met een nummertje van het Trigg & Gusset album "Adagio for the Blue" wat 2 maanden geleden is verschenen.

Dit nummer is geschreven op piano. Strings komen uit Omnisphere door een moog filter heen. Verder vooral veel 'echte' instrumenten als contrabas, basklarinet en tenorsax

Enjoy!
 

Attachments

  • 06. The Vault.mp3
    9,4 MB · Bekeken: 126
Klinkt weer lekker Trigg, kan de hele dag/avond wel naar dit soort deuntjes luisteren (ja dit soort muziek blief ik wel) miste alleen een vocaal ala Noémie Wolfs (ex Hooverphonic) live gezongen in het geheel (dat zou echt de slagroom en kersen op de befaamde cake zijn geweest)

Muziek en compositie zijn dik in orde wat mij betreft :okdan:
 
Ik mis wel enig 'synth' geluid in deze.
Ook iets te melodramatisch voor een leuke inzending (is ook maar een mening).

Mooi stukje muziek verder, maar is het niet een verkapte promo voor je album dan? ;)
 
Ik vind dit geweldig gedaan, zou zomaar passen in een aflevering van "vrije geluiden"van de VPRO op zondag.
En die sax is subtiel zeker niet te hard. Strings lijken op een mellotron, ook niet verkeerd.
lekker wegdromen en te kort.
Complimenten meneer Trigg.
Groeten
Frans
 
Mooi, en bedankt voor het posten, heb er van genoten. Maar ->synth<-forum ;)

Mooie mix, alleen in het mid-hoog is de piano veel te aanwezig vind ik. Drukt op een onaangename manier als ik het ietsje harder zet. Vooral als de disonant er in zit. Kan ook op de algehele mix zijn, sax lijkt het ook een beetje te hebben soms. Denk tussen de 800 en 1000 hz (kan het nu even niet checken).
 
Kwaliteit dit! Tja, wat moet ik hier verder nou nog van zeggen? Wat me opviel was dat die klarinet qua intonatie als een stem klinkt. Ik weet niet of dat de bedoeling was, maar het kwam wel heel duidelijk op die manier binnen. En ja, die verwijzing naar Satie, snap ik wel :).
 
Delicate regeling, mooi thema met een hint van klezmer muziek. Ook heel filmisch, inderdaad. Ik wou dat ik hier twee keer stemmen!
 
Ik vind de mix veel te clean en die galm op de piano verschrikkelijk. Als het allemaal meer een 60's 70's sound had dan zou het bij mij zoveel beter overkomen. Het idee is er wel en daarom vind ik het een stem waard!
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top