aRTe - Cybotron-Clear aRTe ElectroRemix

aRTe

aRTé
Lid sinds
4 juni 2012
Berichten
8
Locatie
Mijdrecht
[aRTe] - [Cybotron - Clear aRTe ElectroRemix]

Mijn eerste bijdrage aan de contest is een bewerking van Cybotron-Clear. Ik heb zoveel mogelijk het orgineel intact gelaten, maar wel een geheel eigen sound aan toegevoegd. Veel nieuwe geluiden en compleet nieuwe drums en percussiewerk aan toegevoegd.

Gebruik gemaakt van: Ableton Live 8, Roland D20, Roland R8 (met orginele TR808 card), Korg Monotribe.
René "aRTe"
 

Attachments

  • Cybotron-Clear aRTe Remix_Mastered.mp3
    9,5 MB · Bekeken: 156
Haha, ik dacht eerst even dat het nummer me zo bekend vorkwam, tot ik las dat het om een remake ging (komt me nog steeds bekend voor, maar snap nu waarom :). Vind ik lastig beoordelen eerlijk gezegd. Wel mooi dat je meedoet!
 
Dank je wel. Ook wel weer een compliment dat het zo bekend voor je klinkt.. De volgende keer als ik alles goed heb staan hier en meer tijd heb,, kom ik met een eigen productie. ;)
 
Dank je wel Gloomer, :)

Misschien wat uitleg over de remake is wel handig.. Ik heb er denk ik zo'n 12 uur aan gewerkt. Ik heb de originele lange versie van Cybotron - Clear vanaf plaat overgenomen. en met wat filterwerk drum en synthesizer sound naar achtrgrond gezet en daar voor in de plaats gehele drum partij en percussie werk zelf gemaakt en toegevoegd met orginele TR808 sample card van Roland veelal gebruikt met mn R8 drumcomposer en verwerkt in Ableton. Vervolgens met de Roland D20 een paar strings en sounds ingespeeld en een Acid sound op de achtergrond die als loopje meeloopt met de Korg Monotribe toegevoegd. Ook een electro-achtige break ige edit,waarbij het lastig was de stemmen in de braek op juiste manier synchroon te krijgen. In de break zit ook een hele lage bassdrum.

Ik ben er nog niet helemaal tevreden over, zitten paar kleine dingen in die nog geperfectioneerd moeten worden, maar vind hem goed genoeg voor de contest en zeker zo'n eerste keer mee te doen hier vind ik tof!

Gr. René
 
Wat een raar nummer, maar ik ben wel genijgd te blijven luisteren naar alle interessante experimentele dingen die er in zitten zoals die arpeggio, en het is een soort jaren 80 avontuur met experimentele elementen.
 
@ Fatclap: Moet jij niet ff je mond gaan spoelen? juist jij zou hier iets positiefs over moeten kunnen zeggen..
Als ik het goed begrijp zijn de drums en synths vervangen en zelf gespeeld, misschien dat het voor jou daarom minder goed klinkt...
Jij gebruikt toch uitsluitend materiaal van anderen? Zijn de positieve reacties op jouw werk dan meer gerechtvaardigd omdat jij beter materiaal hebt gejat? sorry hoor... :doei:

Ik vind em wel goed klinken maar ik moet er wel mijn best voor doen om te horen waar de synths en drums tov van het origineel zijn toegevoegd.. blijft lastig met zoiets :) Succes iig met de contest iig:mega:
 
ben het wel een beetje eens met fatclap hier.. Ook al waardeer ik ieder zijn creabea creaties, ik vind wel dat hier 99% van
Juan Atkins, en maar heel weinig eigen ideeen.
Als er een compleet andere track van gemaakt zou zijn dan zou ik meer waardering hebben.
Niet persoonlijk bedoeld, sorry.
 
Ik vind het echt tof klinken, maar ik heb ook het origineel beluisterd en vind het er te veel op lijken. Je hebt het origineel zelfs opgenomen lees ik. Interessante aanpak maar welbeschouwd gewoon jatwerk. ;)
Volgend jaar meedoen met een eigen nummer zou ik zeggen.
 
Bedankt voor alle reacties. Ik heb juist het origineel zoveel mogelijk intact willen laten en op een geheel eigen wijze een remix van gemaakt. Het is nooit mijn intentie werk van anderen te verkrachten of te jatten. Ik maak zelf ook eigen orginele producties, maar die vind ik nog niet goed genoeg om hiervoor mee te doen. Ik zal in het vervolg niet meer zoiets inzenden en het voor mezelf houden..
 
Beter je eigen muziek insturen inderdaad. En juist doen, want het is erg leerzaam! Je hoort in de contest van alles langs komen. Van net begonnen producers tot mensen die er al 40 jaar mee bezig zijn.

Over de track: Dit is helaas geen remix. Meer een mixbewerking of iets dergelijks. Om heel eerlijk te zijn zou ik me als ik jou was 100% focussen op eigen werk, en als je een remix maakt van iets bekends, maak het dan compleet anders en eigen :).

Doe volgend jaar mee met een eigen werk. Ben benieuwd!
 
Back
Top