SlaveoftheWave - Flow

SlaveoftheWave

Ouwe rot
Lid sinds
14 september 2008
Berichten
1.792
Locatie
Nijmegen
Mijn artiestennaam is allaaaaang niet meer mijn forumnaam, dus deze track komt vanaf mijn Sunspot alter ego :)

Ik vond het leuker wat nieuws te maken in plaats van iets te posten wat ik nog op de plak had liggen, dus afgelopen weekend en vanmiddag ben ik flink aan de slag geweest en heb dit nummer gemaakt.

meer uptempo en techno dan wat ik meestal doe (1333 bpm)
 

Attachments

  • Sunspot - Flow.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 117
Lekker.. zo'n nummer wat bekeuringen oplevert als je het op de snelweg aanzet ;) Lekkere groove. Het had zich nog iets meer mogen ontwikkelen van mij. Tegen de tijd dat je de groove lekker te pakken hebt is het op (da's meestal een goed teken he).
 
De groove is erg lekker. Nog een beetje arpjes erin en een basje dat gaat meelopen, of juist iets tegen de beat in, padjes erbij akkoordje omhoog en omlaag. Ja, ik zie het helemaal zitten met nog een heel klein beetje input.
 
@ dr. je brengt me op ideeen ga er zeker eens mee experimenteren, en dan kom ik je wel ff aan je mouw trekken voor mix advies ;)

nog even vermelden welke gear gebruikt is

Tanzbär
x0xb0x
AN200 (sequenced door mpc1000)
Ableton voor het opnemen, mixen en toevoegen van wat effecten
 
Beetje kort / beperkt om als heel nummer te tellen,
maar deed me wel lekker aan Underworld denken :okdan:
 
Ik vind veel goed vanavond! Maar de ontwikkelingen gaan me wel wat te snel, kan nog wel iets langer uitgesponnen.
 
dit valt weer onder de categorie, zet er een stroboscoop bij en je brein produceert metteen alle crack die je nodig hebt :) (en dat is niet negatief bedoelt), want ik ben iemand die dit soort ervaringen meermaals opsnoof in clubverband toen ik jonger was... :P
 
Het begint veelbelovend, de beat klinkt lekker! Maar het enige wat er echt gebeurt is dat riedeltje dat net voor 1:30 begint en dat langzaam weer uitsterft na 2 minuten. Da's wel een beetje weinig.
 
Mixtechnisch klinkt hij goed. Zal het in een DJ set goed doen maar is wel karig. Er had veel meer kunnen gebeuren. Twijfelaar.
 
Back
Top