Scrape - Schoolhouse

Scrape

Ouwe rot
Lid sinds
5 juli 2012
Berichten
1.319
Locatie
Groningen
Tegen beter weten in doe ik weer mee aan de contest, dit keer met het project False Pattern Recognition en het nummer Schoolhouse, mijn persoonlijke favoriet van het afgelopen jaar. Enjoy! :W
 

Attachments

  • Schoolhouse.mp3
    8,3 MB · Bekeken: 106
industrieel experimenteel, er passeren hier veel dingen de revu die in een game of in een heel erg underground sfeertje passen.
 
Very nice. Iemand vond het simpel klinken, maar ik denk dat de schijn een beetje bedriegt. De kracht van een goed nummer is altijd het simpel en natuurlijk klinkt. Fijne tune :)
 
Tegen beter weten in, heb ik dan toch maar geluisterd :D. Ik hoor invloeden van The Art of Noise en Japan/David Sylvian voorbij komen. Heel interessant dit. En nog weer eens zo'n track die je absoluut vaker moet horen om hem echt goed te kunnen waarderen. Leuk man. Zit allemaal behoorlijk intelligent in elkaar (of in elk geval naar mijn idee). Deze ga ik zeker nog een keer of drie beluisteren.
 
Veel house tracks doen me niet zoveel maar dees is erg vet! toffe geluiden toffe beat.
oldscool maar toch modern!
 
Deze doet het wel ... en niet voor me helaas
De geluidjes zijn lekker het progt lekker maar
en dat is persoonlijk
De beat is me te simpol en zonde want als die echt zou funken was het echt misschien een topper!
 
Veel house tracks doen me niet zoveel maar dees is erg vet! toffe geluiden toffe beat.
oldscool maar toch modern!

Thanks, tof om te horen! :W

mooi man, ik heb er met plezier naar geluisterd.. Een tikkeltje simpel, maar dat is ok. :)

Bedankt voor je stem! :)

industrieel experimenteel, er passeren hier veel dingen de revu die in een game of in een heel erg underground sfeertje passen.

Dat komt waarschijnlijk doordat ik uit de industrial scene komt. Grappig dat je dat kunt horen - was niet de intentie, maar wat maakt het uit :)

Very nice. Iemand vond het simpel klinken, maar ik denk dat de schijn een beetje bedriegt. De kracht van een goed nummer is altijd het simpel en natuurlijk klinkt. Fijne tune :)

Mooi compliment, payt, thanks :okdan:

Tegen beter weten in, heb ik dan toch maar geluisterd :D. Ik hoor invloeden van The Art of Noise en Japan/David Sylvian voorbij komen. Heel interessant dit. En nog weer eens zo'n track die je absoluut vaker moet horen om hem echt goed te kunnen waarderen. Leuk man. Zit allemaal behoorlijk intelligent in elkaar (of in elk geval naar mijn idee). Deze ga ik zeker nog een keer of drie beluisteren.

Ik ken de Art of Noise niet, maar geinig om ermee vergeleken te worden. Bedankt voor je stem en compliment!

Ik vind elk stuk leuk :okdan:
, maar het geheel te lang

Bedankt voor de feedback. Toen ik destijds aan het nummer begon, wou ik het eerst 4 minuten maken, toen 8 en uiteindelijk is het zo'n 6 geworden. Ik had een Synthforum-edit willen maken van 4/5 minuten, maar een computercrash gooide roet in het eten.

Deze doet het wel ... en niet voor me helaas
De geluidjes zijn lekker het progt lekker maar
en dat is persoonlijk
De beat is me te simpol en zonde want als die echt zou funken was het echt misschien een topper!

Een gedeeltelijk tevreden luisteraar is beter dan een die er helemaal niks aan vindt, dus thanks.
 
Deze track vind ik zeker goed geproduceerd.. maar na je comment op de zang in mijn track (die vals zou zijn) denk ik toch sterk dat ons referentiepunt qua vals of zuiver op een andere golflengte zit.. :D
De lead of akkoorden, die vrijwel de hele track door lopen, klinken dan misschien wel experimenteel maar het wringt her en der behoorlijk.. of zo hoor ik het dan tenminste :)

Voor zover ik het nu heb uitgezocht is het telkens dezelfde drieklank waarmee een melodie gespeeld wordt.. oftewel chordmemory..
Daar kun je best gave dingen mee doen maar met dit akkoord is het wel uitkijken welke tonen je pakt.. :)
 
Last edited by a moderator:
Ik vind deze wel tof. Naar mijn idee een beetje de Franse (underground) house sound van halverwege de jaren 90. Toen draaide ik in een coffeeshop en daar kwamen dit soort tracks aardig tot z'n recht. +1
 
Back
Top