Payt - Supershock

payt

Enorm Lid
Lid sinds
4 april 2005
Berichten
1.644
Locatie
Yurp
Ok ik heb zitten twijfelen tussen 2 nummers. De reden is vooral dat ik niet zo zeker ben over mijn 'zang'. Bij gebrek aan het tijdig voorhanden zijn van een zanger/zangeres heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken en heb een poging gewaagd. Ik ben er nog steeds niet zeker van dat ik het zo hou.. mijn vriendin wil ook een poging wagen, en zij is veel beter dan ik als het op zingen aankomt.

Maar goed.. hier istie dan: Supershock.

De instrumenten die ik heb gebruikt zijn:

Tr-8 drums
Mopho KB bas
JP-08 brass en wat leads
Streichfett: strings (subtiel op de achtergrond)
Bass Station 2: solo's
Prophet 08: funky accentjes
Verder nog wat samples voor percussie, welke behoorlijk vermangeld zijn door allerlei fijne effectjes.

Geniet ervan en alvast een fijn 2016!
 

Attachments

  • SupershockX.mp3
    8 MB · Bekeken: 124
Nou, ik vind dat je goed zingt! Ik heb wel snel mijn versterker wat zachter gezet, want het nummer knalde er wel hard in. Tja, qua compositie traditioneel van opzet en vaag moet ik aan 10CC denken, weet niet waarom, maar misschien mede door de zang. Niks mis met het nummer, maar niet helemaal mijn cup of tea, sorry!
 
Hoi Bijlevel, dank voor je reactie. Ja je kan het niet iedereen naar de zin maken he. Soms doe ik ook meer experimentele dingen, maar dit is idd opzettelijk meer traditioneel, zogezegd. Ben al blij dat je niet gillend bent weggerend vanwege mijn zang ;)

Ik zie trouwens dat je in Delfgauw woont? Daar kijk ik vanuit de oostkant van mijn huis in Delft (wippolder) op uit ;) Kleine wereld weer he
 
Hoi Bijlevel, dank voor je reactie. Ja je kan het niet iedereen naar de zin maken he. Soms doe ik ook meer experimentele dingen, maar dit is idd opzettelijk meer traditioneel, zogezegd. Ben al blij dat je niet gillend bent weggerend vanwege mijn zang ;)

Ik zie trouwens dat je in Delfgauw woont? Daar kijk ik vanuit de oostkant van mijn huis in Delft (wippolder) op uit ;) Kleine wereld weer he

Ha Wippolder, heb ik ruim 20 jaar gewoond, Kloosterkade...
 
Drums en de bassline lopen niet netjes.
Dan komt de zang erbij die loopt ook erg onaangenaam.
Het geheel komt dan erg rommelig over.
 
Wat er nog meer schef loopt kan ik niet echt zeggen, omdat het gewoon te rommelig is....hoor je dat zelf niet?
 
Tja niet echt nee. Ik ben geen geweldige zanger, dat weet ik, maar volgens mij zit de rest wel OK. Maar intussen heb ik de song 10.000 keer gehoord, en moet ik hem ff een weekje laten rusten om er weer met verse oren naar te luisteren.
 
ha, checkte toevallig net je soundcloud en vind er echt goeie muziek op staan maar deze trek ik voor geen meter, jammer.
de muziek is niet scheef maar het zingen staat bijna ondersteboven hahaha
 
Hey Payt,

Wow.. damn.. lekkere funky track man!! :mega: Ik vind het sowieso top dat je zelf zingt nu.. goed tekstwerk ook :okdan:

Wat me opvalt (en ik geloof dat ik het deels wel eens ben met de comments) is dat sommige accenten er een beetje scheef zitten en over het algemeen is het ook iets te 'freely' getimed zijn ook sommige nootjes her en der.. de samenhang valt soms een beetje weg lijkt het.

Opbouw, compositie en arrangement vind ik erg tof.. :)

Ga verderop in de nieuwe maand ff kijken of ik er toch niet wat sax arrangementjes in kan hangen.. :D
 
Man! Dat intro is echt te gek! En sowieso het funky sfeertje over de gehele track. Echt lekker. Die toms doen het ook prettig in het stereobeeld. Over je zang, ik durf niet eens in de privacy van mijn eigen badkamer te zingen, laat staan een vocal op te nemen en te posten in de contest. Respect dus. Geinig hoe je dat basstemmetje en de harmoniën erin hebt verwerkt.

Die solo hoor ik nu, krijg er een heel dikke smile van! Timing issues hoor ik ook. In de instrumental vind ik dat eigenlijk wel lekker. Maar bij de vocalen stoort het me lichtelijk. Op veel punten heb ik het gevoel dat het audiospoor 25-30 ms naar voren is getrokken. Waarom een fade-out trouwens?

Overall een heerlijke funk track Payt! :okdan:
 
Vet hoor dit :D
Beetje rommelig vind ik het ook soms. Zodra er veel tegelijk klinkt op een paar punten, dan klapt de mix ook een beetje in elkaar. Verder, ook al vloek ik nu misschien: Sommige elementen quantizen.

Verder super funky! Duran Durannig. De solo staat ietwat hard. Wel geweldig, dat einde ook haha :)
Dus samenvattend vind ik het een erg tof nummer. Alleen op afmix en vooral strakheid zou je nog flink wat kunnen winnen.
 
Dank voor de commentaren tot zo ver. Ik ga nog een beetje aan de zang, de solo en de mix werken, maar ben blij dat er iig ook mensen zijn die het nummer op zich cool vinden :)

@patrick: laat maar komen die sax, ik plak hem er wel ergens in, of maak er ruimte voor. Als je zin hebt om te zingen, dan is dat ook welkom natuurlijk ;)
 
Leuk, funky, leuke tekst, gewaagd om zelf in te zingen geheel met Patricks comment mee kan gaan. (nee ik speel geen sax :) )
Zang idd niet je sterkste punt is, buiten dat leuke track :okdan:
 
Ok mensen, ik heb een (hopelijk) verbeterde versie op mijn soundcloud gezet. De solo is wat aangestrakt, evenals de zang (grotendeels opnieuw ingezongen), geen fade out meer aan het einde, en de mix heb ik aangepast zodat de boel hopelijk meer open klinkt.
 
Ik had hem in 2015 al eens gehoord (afgelopen week) omdat ik niet zo goed wist wat ik er van vond besloot ik hem later (nu) nog een keer te luisteren. Na de tweede keer luisteren, nog steeds niet.
Het is duidelijk door een muzikaal mens gemaakt en ook de productie klinkt prima, het pakt me niet. Puur smaak gerelateerd.
 
Ok in ieder geval bedankt voor het luisteren PWM. Gelukkig hebben we allemaal een andere smaak, om maar eens iets clichematigs te zeggen ;)
 
Back
Top