SonAmusic - Deictic Gaze

SonAmusic

Nieuwkomer
Lid sinds
22 oktober 2013
Berichten
10
Locatie
Sittard
Onze eerste inzending. We zijn een vijfkoppige cross over band uit het Zuiden. Gemaakt met een basgitaar,microfoon, drumstel, en een hele hoop VSTI's....
 

Attachments

  • SonA - Deictic Gaze - 06 - Deictic Gaze.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 118
Last edited by a moderator:
Hee, dit nummer klinkt meteen vertrouwd... :D
Wijkt nogal af van andere inzendingen maar zit zeer knap in elkaar. Ik voorspel een gouden toekomst.
 
Deze had ik in de achterkamertjes van het forum inderdaad ook al voorbij horen komen :D. Ik ben eerlijk gezegd niet kapot van de zang. Drums zijn naar mijn smaak ook iets te nadrukkelijk aanwezig, komt misschien door de fluffy kick.

Wat mij trouwens opvalt is het stuk vanaf 1:29, waar de synthakkoordjes naar majeur gaan, maar de pads op de achtergrond nog in mineur blijven. Kan zijn dat het zo is bedoeld, maar ik vind dat fenomeen toch lichtelijk storend.

Verder in zijn soort waarschijnlijk best een geslaagde track.
 
Wat mij trouwens opvalt is het stuk vanaf 1:29, waar de synthakkoordjes naar majeur gaan, maar de pads op de achtergrond nog in mineur blijven. Kan zijn dat het zo is bedoeld, maar ik vind dat fenomeen toch lichtelijk storend.
Nu je het zegt, dat had ik ook al gehoord maar er verder niet over nagedacht... Interessant, want het werkt inderdaad ontregelend. Ik ben ook benieuwd of dit opzettelijk is. :D
De zang past wel goed, maar doet me bij nader inzien wat denken aan Level42. :r

Niettemin ga ik wel stemmen op dit nummer.
 
Damn ey.. dikke track.. :okdan: Goeie geluiden, goeie vocals en dikke punchy sound :mega:

Ik vind het wel interessant wat er voorbij komt aan mollen en kruizen qua compositie.. kan volgens mij prima.. alleen het staartje rond 1:29 is idd conflicterend.. verder echt wel te gek hoor :)
'I remember' nog dat liedje van ene dj Deadmau.. daar deed ie me een beetje aan denken ook qua interessante akkoord progressies.. mag een link trouwens echt niet als ik ff lief kijk?
 
Last edited by a moderator:
Aha, weer eens een "nummer" tussen de "muziekstukken".
Lekker energetisch trackje hoor. I.p.v. die 303 achtige lead had ik liever een scheurgitaar gehoord, maar mijn wensen doen eigenlijk niet terzake. Toffe inzending.
 
Vette Sound

Vette Sound

Wat een super plaat.
Ik heb meteen ook eens hun andere nummers gecheckt.
Het staat als een huis.

Het zijn inderdaad geen standaard C of G akkoorden die ze gebruiken, maar ik niet zeggen dat het wrang klinkt.
Gezien hun andere nummers,denk ik dat het gebruik van de akkoorden wel overwogen is.
Het is volgens mij meer een band dan een producer.
Maar toch apart dat er eens een cross-over inzending meedoed.
 
Wat een super plaat.
Ik heb meteen ook eens hun andere nummers gecheckt.
Het staat als een huis.

Het zijn inderdaad geen standaard C of G akkoorden die ze gebruiken, maar ik niet zeggen dat het wrang klinkt.
Gezien hun andere nummers,denk ik dat het gebruik van de akkoorden wel overwogen is.
Het is volgens mij meer een band dan een producer.
Maar toch apart dat er eens een cross-over inzending meedoed.


Gezien je datum van inschrijving in combinate met je commentaar zou ik bijna denken dat je in hetzelfde bandje zit als TS.

En ik hoor toch echt een behoorlijk standaard C maj akkoordje op 1:29 hoor. Geen probleem, ware het niet dat ik gelijktijdig ook die Es blijf horen. Als je zegt dat dat niet wrang klinkt, moet een van ons misschien even een bezoekje aan de audicien brengen.
 
Beste Synthforumers, ten eerste de allerbeste (muzikale) wensen voor 2016. Ik wens iedereen een hoop inspiratie en gezondheid toe!

En bedankt allemaal voor de reacties... Leuk om te lezen dat "PWM" er een 'guilty pleasure' bij heeft ;-)... En wij hebben echt geen dure studio, dit is zoals ik al zei gemaakt zonder Hardware... De Mastering en mixing is gedaan door Amsterdam Recording Studio en daar zijn wij dan ook zeer tevreden over.
 
En wij hebben echt geen dure studio, dit is zoals ik al zei gemaakt zonder Hardware... De Mastering en mixing is gedaan door Amsterdam Recording Studio en daar zijn wij dan ook zeer tevreden over.

Ik volg het ff niet meer vanaf de bewering dat jullie het gemaakt hebben zonder hardware. Drums en basgitaar (en de synths die ik op jullie SC foto zie) is geen hardware??

Het is ook een beetje een scheve krachtmeting, de meesten die een track inzenden doen alles naast het inspelen zelf, de productie dus. (mixen en masteren)
Vind het een prima track verder, op het conflicterende toonsoort dingetje na hoor je mij verder niet klagen :)
 
zoals anderen al zeggen heb ik hier metteen het gevoel bij dat ik het op de radio zou kunnen gehoord hebben ,wat misschien al wel al gebeurd is ? Maar heel goed speels popnummer dat je een beetje kan situeren tussen daft punk en the cooks ?
 
Goed nummer, heb er met plezier naar geluisterd :)
 
professionele track, goed gedaan.
 
klinkt erg profi fijn en poppie maar ook erg cliche.
vind de drums wel een beetje het nummer dood slaan. (de roffels enzo.. ik zou die wat zachter zetten, infaden ofzo)
 
Back
Top