DOD563 - The one so memory

dod563

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2008
Berichten
1.176
Hmkay... Gewoon, omdat het kan...
 

Attachments

  • The one so memory.mp3
    5,2 MB · Bekeken: 158
Fijne track! Blijft interessant en afwisselend om naar te luisteren vind ik, lekker knoppen aan het draaien :). Zou 'm zo in in een livesetje willen opnemen. :okdan:
 
hmm dit doet het niet echt voor mij. Irritante geluidjes en een beat die het voor mijniet doet. Jammer.
 
No sweat, ik had niet het idee dat ik een winnaar in handen had.

Alvast aan een ieder die de moeite neemt om eraan te beginnen, bedankt voor het proberen! Verder focus ik mij op de positieve feedback ;-)
 
Bij muziek probeer ik altijd een context te plaatsen/verzinnen. Ik beeld me dan een situatie, plaats of emotie in waarin de track past. Als dat lukt, hoor ik de schoonheid in een track vaak eerder. Die context heb ik hier nog niet kunnen vinden. Dat zit hem wat mij betreft niet zozeer in de gebruikte geluiden of de drumtrack, want het hoeft van mij geen simulatie van akoestische instrumenten te zijn. Maar goed, nu hoor ik een verzameling van geluiden op een ritme. En da's jammer, want dat betekent dat ik er nu niet zo gek veel mee kan.

Ik ben wel benieuwd welke context je zelf aan deze track zou koppelen?

Jammer, hij wordt pas echt goed na twee seconden...

Geniale repliek! :D
 
Ik gebruik mijn eigen tracks vaak om mixen mee te maken en omdat ik vind dat een DJ set niet alleen maar uit knallers kan bestaan, maak ik ook tracks voor de aanloop naar een piekmoment of juist net na dat piekmoment, even gas terug om weer opnieuw op te bouwen. De context is dan ook de dansvloer op een technofeestje, hoop ik.

Ik kan mij goed voorstellen dat er veel leden zijn die hier niets mee kunnen maar daar heb ik het eerlijk gezegd ook niet voor gemaakt. Het is een bestaande track die ik had liggen en die heb ik ingezonden.

@Bijlevel & Torp, Wat bedoelen jullie met marstrommels? de 4/4 kik?
 
Ik ga iets geks zeggen geloof ik.. (:D) Ik vind em erg tof.. :mega: (en dat had ik meteen al toen ik em 2 dagen terug beluisterde :))
Die drums, die baslijn/geluid.. of iets aan het ritme daarin.. en dat wazige sfeertje de hele track door.. erg cool.. :)
 
@Bijlevel & Torp, Wat bedoelen jullie met marstrommels? de 4/4 kik?
Ik spreek natuurlijk niet voor bijlevel, maar ik vind de drums echt veel te dwingend, op het lompe af. Volgens mij kun je veel winnen door het wat opener te houden.
 
Het wazige sfeertje vind ik ook erg leuk. Het begin is wat nerveus omdat het niet echt ingeleid wordt denk ik. Het is er gewoon ineens. Verder sluit ik me aan bij de drumverhalen hierboven. Sommige riffs/breakjes en afwisselingen zijn heel houterig en klinken erg onnatuurlijk/onlogisch. Waarschijnlijk gewoon een gevoelsdingetje :).

Hou zelf ook iets meer van een verhaal in een track, een ontwikkeling.
 
Die nijdig in elkaar gedeukte ritmes zijn juist lekker origineel. De "lead" is inderdaad van seconde 1 irritant, maar past gewoon goed in de opbouw van het nummer.
Ik denk niet dat ik hem nog veel vaker ga draaien maar ik vind hem zeker wel wat hebben.
 
als de lead misschien een mistaken identity zou gehad hebben en er nog meer opbouw aan was, zodat hij misschien als een puzzel in elkaar kon passen met een pad or echt lead arrangement, dan was het misschien niet zo "kaal"
 
Beetje Rob Acid vs X Crash vs Richie Hawtin hoor ik hier :)

Ik dig dit wel :okdan:


Vondt het na 3 seconden eigenlijk wel beter worden (niet na 2) :D ahoewel 2 voor 3 komt :D
 
@Bijlevel & Torp, Wat bedoelen jullie met marstrommels? de 4/4 kik?
Ik bedoel wrsch hetzelfds als Torp, maar heb het niet "marstrommel" genoemd. Ik weet niet precies wat voor geluid het is, het lijkt op een wastobbe met daaroverheen een heel slap gespannen vel (misschien wel een varkensblaas :D). Iig dat geluid is veel te aanwezig en het ritme stoort mij wel omdat het nergens verband mee heeft. Vind ik...;)
 
Back
Top